Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 21 oktober 2012 10:56

Nu är min efterlängtade bokhylla på plats och ALLA böckerna får plats utan att trängas. Var och hämta den igår i Trollhättan hos två snälla små troll! Tusen tack för bokhyllan! Det känns som ett eget bibliotek nu, där jag hoppas kunna sitta och mysa med en bok många många gånger. Vi gjorde besöket i Trollhättan till en heldag med lite shopping ockå. Blev så glad när jag hittade ett par jeans som för en gångs skull passade perfekt. Dock var priset för högt för mig, men min sambo är så snäll så jag kunde köpa dem ändå. Jag passa även på att köpa två nya vita linnen (då mitt favoritlinne blivit missfärgat av min ena deo), en ny svetthandduk (rosa såklart) och doftbollar till mina stinkande gympaskor. Sen mumsade vi oss en onyttig men god middag innan vi åka hem för att montera ihop bokhyllan. Planen idag var att besöka IKEA, men det får bli en annan gång istället då jag behöver ha lådor till min bokhylla samt uppdatera mitt värmeljusförråd inför vintern. Förresten så har sambon fått mer plats för sina grejer i gästrummet. "Leksaksbilarna" (som vi hittade på vinden ovanför garaget) fick en egen hylla!


           Bilden är aningen suddig pga min spegel är smutsig, men hoppas ni ändå ser mina nya jeans!


  Mumsfillibabba!!


  Min söta sambo skruvar bokhylla!


   Vad tycks?


        Sambons leksakshylla.

Av Ida - 18 oktober 2012 16:45

På lördagkvällarna brukar jag försöka kolla på Intresseklubben på SVT1 kl 21 (hinner jag inte ser jag det på svtplay!). Det är både kul och lärorikt tycker jag. Helt klart min typ av tv-program. Här nedanför kan ni se ett litet klipp som kan passa i en såkallat social media!



Tips · TV
Av Ida - 17 oktober 2012 21:40

Alltså, köpt mig en pysseltidning med tema jul. Kanske ska poängtera att jag egentligen inte gillar julen. Alltså själva myset med pynt, glitter, ljus och paket är jag såld på. Men inte hetsen, maten eller stressen kring själva julafton. Den bästa julaftonen jag haft (sen jag var barn) var den julen då jag och sambon satt själva hemma. Jag åt tacos som julmat och jag slapp kliva ut genom dörren. Önskar att det kunde bli lite enklare med julen, inte med så höga ambitioner och att det ska vara så extrem speciellt. Egentligen är det ju bara en ursäkt för att träffa släkt och vänner medan man ska klä upp sig i tajta strumpbyxor, obekväma byxor eller stickande tröjor. Jag träffar gärna min familj/vänner, äter god mat och ikläder mig lediga kläder vilken dag som helst under året. Det kanske beror på att jag har svårt för stress numera och vet att jag lätt kan svepas med i andras känslor. Det gör att det kan köra ihop sig i min hjärna och liksom kortsluta den. Då blir jag trött och tappar lusten att vara social. Kan då lätt slänga ur mig något oeftertänksamt och bli lite otrevlig. Det vill jag helst slippa, så därför undviker jag helst en dag som julafton för jag vet med mig att det är förutbestämt att bli så. Sen är det ju en annan sak att jag ofta själv har extremt höga förväntningar på hur mysigt eller trevligt jag vill att det ska vara. Förväntningarna kan ibland va så höga att de är onåbara och jag blir därför väldigt besviken över att det inte blev som jag tänkt. Har lärt mig, de senaste åren, att inte ha lika höga förväntningar och har därför mycket trevligare vid liknande tillställningar. Men just julen är väl en sån extra känslig dag då man gärna idealiserar sin barndoms jular. Det är svårt att uppleva nått igen med ett barns ögon när man sett så mycket som vuxen. Jag får helt enkelt fundera på vad jag egentligen vill med det här årets jul och få situationen att funka utefter det. Hoppas iallafall på en toppenjul!


  Ps. Älskar den här tidningen! Den är full med massa söta tips! Ska sätta igång att pyssla så fort det går! Ds.

Av Ida - 17 oktober 2012 14:22

I lördags när jag var på träningsdagen fick jag en flaska med nypressad äpplejuice från Brämhults. Hade inte hunnit smaka på den för än nu. Den var väldigt god måste jag säga! Den smakade verkligen som flytande äpple! Ska nog köpa mig några flaskor av den sorten, nästa gång jag är i affären! Inte nog med att det är gott, det är nyttigare än läsk och andra söta drycker. Det gav mig bra med energi efter min promenad också! *Tummen upp*



 

Dryck · Tips
Av Ida - 17 oktober 2012 14:08

Tog ett beslut om att testa att ta en promenad. Mötte grannarna (som kom tillbaka från en promenad) när jag hämtade posten i morse. De lovade bättre väder nu i eftermiddag, så jag passade på medan solen lyste. Dock blåste det ganska friskt och jag kände mig några stunder som Michelingubben då mina kläder blåste upp sig tre storlekar större. Men det var ändå skönt med en frisk fläkt! Med musik i öronen och mobilen i handen så gick promenade på 3 km ganska fort. Brukar tycka att det är vansinnigt tråkigt att promenera, speciellt om jag är själv. Gjorde några spännande upptäckter på vägen också, blev lite förvånad faktiskt.



   Inte varje dag man hittar "prästkragar" i oktober!! De brukar ofta vara överblommade innan midsommar.

(Fick nyss reda på av min mamma att dessa blommor heter baldersbrå.)


  Ljuvliga Ljung! (Var bara tvungen att ta kort på skylten!)


  Jag testade att ta en genväg hem, för jag hade för mig att jag skulle komma ut på gångvägen igen.


  Stigen var full med fina löv.


  Vilken lycka när jag fann gångvägen igen, jag hade rätt. Mitt lokalsinne är på topp, om man säger så! Sambon kallar det "min inbygda gps"!


  Svartklädd, med gympadojjor på och iPoden i öronen tog jag bestämda kliva hemmåt.


   Vägverket tror att snön kommer tidigt i år! Snacka om kontrast mot prästkragarna!

Av Ida - 16 oktober 2012 23:21

När jag var liten brukade min mormor baka "Smördegskammar". Blev extremt sugen på sånna ikväll så jag bakade en sats. Blev dock fler än jag räknat med så det var ju väldig tur att jag bara tog halva paketet! Gott var det också! Kan lätt äta flera hundra av dem. Det måste nog vara en av världens enklaste fikabröd!

Såhär gjorde jag: Tog ut plattorna ut frysen, lät den tina en väldigt kort stund. Skar alla plattorna i tre delar och gjorde små hack i varje del så det blev som en kam (la alla på en plåt med bakplåtspapper) . Sedan vispade jag ett ägg och pänslade lite på varje kam. Till sist strödde jag lite pärlsocker på och satt in plåten i ugnen. Gräddade dem i ca 200 grader i typ 10 minuter tills de fått färg och sen var det bara att äta! MUMS!



 

Av Ida - 16 oktober 2012 21:39

Trots att jag hade träningsvärk och allmän värk i kroppen så fixade jag dagens träning. Det var faktiskt skönt att komma igång igen efter lördagsen monsterpass. Tog inte i till 100 % eftersom det gjorde ont, men svettig blev jag ändå. Såpass att det blev en blöt pöl där jag hade kört mina armhävningar. Tur att ingen halkade där sen! Nu slappar jag i soffan, kollar på SHF (Svenska Hollywoodfruar) och har nyss mumsat i mig en sjukt god fruktsallad!



 

Av Ida - 16 oktober 2012 15:36

Som jag berättade för er igår, har jag fått lite julkänslor (redan!!!). Jag spädde på dem extra idag då jag köpte mig en inspirationstidning med jultema. Det fanns mycket spännande och fina saker i den. Hittade bland annat en stickbeskrivning på ett par jättesöta strumpor/tofflor som jag skulle vilja ha. Önskar att jag kunde sticka så hade kunnat göra dem själv, på stubinen. Men får väl fjäska med någon mer stickkunnig och köpa garn så jag kan få mig ett par till jul.



  Brukar vanligtvis inte köpa denna "tanttidning", men deras julspecial brukar va bra. Kan rekomenderas!


Visst är de söta?!!

Hobby · Mode · Tips

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards