Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 11 oktober 2012 15:46

Som ett väldigt otrevligt och oväntat brev på posten kom den här förbannade migränen! Trodde jag liksom vuxit ifrån den nu, men icke! Hade turen att identifiera den luddiga symptomen i tid, hann ta två Treo och slapp därmed den värsta värken samt illamåendet. Har dock spenderat de tre senaste timmarna i soffan med en blöt och (relativt) kall handduk på pannan. Lyckades även med konsten att laga lite mat som FYI, var väldigt smaklös. Men bättre det än ingen mat alls. Känner att jag blir bättre för varje minut som går och laddar trots att för latimove. Får ta det lite lugnare ikväll bara!


 

Av Ida - 11 oktober 2012 12:30

Hittade en ny smak av Loka i affären. Vintersmak - äpple och kanel. Den var väldigt god! Kan klart rekomendera den!



 

Av Ida - 10 oktober 2012 12:07

En viktig sak för mig när jag ska sova är att det är kallt i rummet. Därför kan jag sova med öppet fönster mitt i vintern och ändå tycka att det är varmt. JA jag är lite konstig, jag vet! Men det ska vara kallt när man sover och där med basta! Men förra året köpte jag mig faktiskt ett duntäcke, främst för att det prasslar så mysigt. Men insåg snabbt att det är helt underbart att sova med. Jag sover så mycket bättre med det än mitt "sommartäcke". Dock brukar jag vakna ganska svettig på morgonen såhär på hösten (blir bättre till vintern) då jag börjat använda det igen. Trodde aldrig att jag skulle klara av att sova med ett sånt täcke faktiskt. Men jag kan verkligen rekomendera det, speciellt till er lite mer frusna. Visserligen kan de vara väldigt dyra, men jag hade tur att det var rea på det jag köpte. Så spana efter reor om du är sugna på ett duntäcke!



 


Såhär (ungefär), ser mitt täcke ut. Bilden är tagen från Jysk.se

Av Ida - 10 oktober 2012 00:32

Ni får kalla mig gammal, kärring eller tant! Men jag erkänner och står fast vid att jag faktiskt gillar klassisk musik. Även viss opera funkar för mig. Är ju  "allätare" inom musik så egentligen är det väl inte  konstigt att jag gillar klassiskt. Här får ni ett smakprov på en av mina favoritstycken som jag gillat ända sen jag var liten. En del av tycket finns faktiskt med i julkalendern från 1993 (Tomtemaskinen med Pettson & Findus) och det var där jag hörde det första gången!


Jag vet att klippet är ca 30 minuter långt, men jag tycker att ni åtminstone ska lyssna de första 4 minutrarna av stycket. Det är den bästa delen tycker jag!

Musik · Tips
Av Ida - 8 oktober 2012 19:37

På två dagar har jag bränt lika många kalorier som jag gör på hela veckans träningspass. Men jag är sjukt mör i kroppen nu efter att ha kastat ved och kört skottkärra. Det tog nio timmar för mig att hjälpa pappa att få in all ved. Sen kan ju tillägga att pappa lagt ner minst lika mycket tid. Men nu är äntligen all ved inne under tak, så slipper pappa frysa under vintern också. Imorn ska jag försöka göra minsta möjliga ansträngning. Men måste dock bege mig till ett apotek. Då jag i flera dagar, förgäves, försökt få tag i "Voltarens värmeplåster". Bad sambon i söndags, men han hann inte köpa det. Så jag bad pappa köpa idag, men då var apoteket stängt. Hade suttit fint med ett sånt plåster nu på min mörbultade rygg. Men jag får fixa det själv imorn, lika bra att göra det själv för annars blir det inte gjort!


  Skjulet var tomt när vi började!


  Tur att vi hittade skottkärran.

Av Ida - 7 oktober 2012 22:32

Har förresten hunnit testa en ny sorts öl. Gillar inte vanligt öl, men ibland dricker jag en sort som smakar körsbär. Den här gången så testade jag ett som smakar jordgubb (som kassörskan på Systembolaget tipsade om). Lät jättegott tycker jag. Men när jag smakat det så insåg jag att jag i fortsättningen ska hålla mig till det som smakar körsbär. Inte för att det var äckligt, det föll mig bara inte i smaken. Men den kanske funkar för nån av er?


 

Av Ida - 7 oktober 2012 22:10

Ibland har man inte speciellt mycket att göra och andra dagar har man fullt upp. Den här helgen har varit fullspäckad från morgon (förmiddag enligt andra) till kväll. Började igår med ett svettigt och kul step-pass för att senare övergå (givetvis efter en välförtjänt dusch och lunch) till shopping på Storegårdens Country Living med lilla L och hennes mamma. Där fanns det som vanligt massa fina saker som jag ville ha. Bland annat en jättesöt tavla med en westie i uniform. Hör upp alla vänner, den vill jag ha på min 30 årsdag. Cirka 1,5 år kvar, så ni kan sätta igång att spara nu (*blink blink*)! När vi var färdigshoppade åkte vi hemm till lilla L. Där gjorde hennes mamma en supergod äpplepaj som vi slukade snabbt. Sen blev det fia med knuff, kurragömma, pysselhörna, lek med dockor och en massa spring. Kvällen avslutades med tacos och ännu mer lek. Under dagen idag har jag arbetat och stått i hos pappa. Har hjälpt honom att slänga in massa ved i hans vedbod (och i en kärra). Det gick bra tills vissa tekniska problem uppstod så jag får åka tillbaka en sväng imorn och slänga in det sista. Kan ju meddela att jag är helt leabrôten (för att säga det ren västgötska)! Ont i hela kroppen! Inte nog med att jag hade träningsvärk sen igår, nu har jag ont i ryggen och axeln också. MEN jag ska inte klaga för jag har ju fått extra motion och mycket frisk luft.


  Jättegod paj (receptet kan ni hitta här)!


Lilla L vägrar vara med på foto!

  

 

Fia med knuff!


  Pappa, in action!


  Mycket ved blir det!

Av Ida - 5 oktober 2012 20:34

När jag häromdan var i Alingsås för att träffa min vän S så gick vi av en händelse in i en godisbutik. Där inne, till min stor glädje, hittade jag ett rör med Jelly Beans för 19 pix. Yummy for my tummy!



    

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards