Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 5 oktober 2012 15:29

Hej på er alla glada bloggläsare (och även hej till er som är mindre glada)! Tänkte dela med mig av ett supergott recept! När man läser ingredienserna så tror man kanske inte att det är gott men jag kan försökra er om att det är JÄTTEGOTT! Har precis ätit en portion och är mättare än mättast just nu! Receptet har jag fått från en kompis som hittade det på arla.se


 

Julmustkyckling




                                                       


                                                  

                                                 

Ingredienser:

4 kycklingfiléer,ca 500 g
smör
2 dl minifraiche
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 tsk rosmarin
1 msk kinesisk soja

 

Gör så här:

  • Bryn kycklingen i smör på båda sidor i en stekpanna.
  • Blanda minifraiche, julmust, buljongtärning, ingefära, rosmarin och soja i en traktörpanna.
  • Lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min.
  • Garnera ev med färsk rosmarin.
  • Servera med potatis och frästa grönsaker
Mat · Recept
Av Ida - 4 oktober 2012 19:54

Det är alltid extra kul att träna när man har nya och snygga kläder på sig. Sen att de är bekväma och funktionella också är bara ett plus. Köpte ett par nya brallor för nån vecka sen och så köpte jag två träningstoppar i måndags. Införskaffade även en ny träningsbh i mindre storlek så nu slipper tuttarna hoppa åt alla håll när jag tränar.


  Såhär såg jag ut tidigare ikväll innan jag stack iväg på latinmove.


  Köpte den här blåa med prickar och en rosa utan prickar i samma modell. Kan meddelan (utan att skrya för mkt) att de är i två strl mindre än vad jag hade för ett år sen.


Av Ida - 4 oktober 2012 12:18

Kolla in mitt nya blingbling till mobilen! Köpt på Glitter för typ 29:- !


 

Av Ida - 3 oktober 2012 22:40

Dagen har jag spenderat i Alingsås med några vänner. Shopping, lunch och många skratt bjöd den på. Fick även lagat mitt andra par glasögon, som är mycket tunnar än de jag brukar ha. Ska bli skönt att kunna ha dem nu istället, när jag tränar och liknande. Köpte förresten ett par jättesöta örhängen som ser ut som ugglor. Gillar ju fåglar som ni vet! Kunde inte motstå dem där de hängde så söta i affären. De fick följa med mig hem. På vägen hem från A-sås, besökte jag min vän E. Hon är guldsmed och hon skulle fixa några örhängen till mig, som ska matcha mitt döskallearmband (som jag köpte för några veckor sen). Kommer ha mycket att hänga i öronen framöver känner jag.  


 

Av Ida - 1 oktober 2012 22:05

Är väldigt peppad för träningsdagen den 13:e oktober. Känns som om jag vill göra det nu! Men har ca 2 veckors träning (= 5 träningspass) att se fram emot först. Köpte mig en ny träningsbh och två toppar idag, så nu är jag redo att svettas och studsa! Har ni förresten vägarna förbi Borgstena den 13/10 så kan ni alltid haka på!  Mer information om dagen kan ni läsa här!


    

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards