Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 26 oktober 2012 21:01

Hittade en gammal goding på youtube. Är inte speciellt förtjust i Michael Jackson, men själva låten gillar jag. Skulle gärna lära mig koreografin till den utantill. Det är bara att sätta igång att öva tror jag. Passande klipp också såhär i Halloween-tider! Var ärligt talat lite rädd för den här videon när jag var yngre....för lite läskig är den ju!?



Film · Musik · Tips
Av Ida - 26 oktober 2012 20:08

Just nu går min sambo på automatik eftersom han varit uppe i 29 timmar i sträck nu. Ja han är galen, jag vet! Men just nu håller han igång med diverse saker, som däckbyte och annat för att inte somna. Medan han har flänt runt här idag så har jag fått roa mig själv med eget fredagsmys. Har ätit godis, kollat film, varit på långpromenad (mitt i fredagsmyset), pysslat, tittat på tv, ätit chips och druckit lite coca-cola (light). Fick även en snabbt besök av pappa, som stöde mig mitt i slutscenerna av Dirty Dancing! Nu har jag iallafall jättefint pyntade hörlurar. Vet inte om jag ska sätta pärlor hela vägen. Problemet med fredags-pysslemys är att om man har en skål med godis och en med plastpärlor på bordet samtidigt som man kollar film kan  det lätt bli fel! Har inte lyckats äta upp några några pärlor men var påväg att stoppa några i munnen. Inte heller sitter det några godisar på mina hörlurar.




  Köpte extra billiga pärlor på Netto idag, endast 15:-



  Pärlskålen, icke att förväxla med godisskålen.



  Det färdiga resultatet. Ska jag fortsätta hela vägen upp?

Av Ida - 26 oktober 2012 10:30

Vad vore livet utan er, mina vänner? Vare sig roligt eller spännande! Jag tror jag har både de mest roliga och spännande vännerna man kan ha! Det händer alltid nått med dem, vare sig det är en mysig fika en, ett glatt sms, en blomma, ett tråkigt samtal, en ledsam nyhet, en spännande intrig, en sårande kommentar, ett gott skratt, en spännande fest, ett svettigt träningspass, ett skojigt mail, en snabb shoppingrunda, en utekväll, bio, ett brev/kort i brevlådan, årets händelse, en uppmuntrande kommentar på fb/bloggen eller en kram. Vad vore livet utan er?








    Ska bli spännande att se hur många av er som läser och framförallt kommenterar!

Av Ida - 25 oktober 2012 23:12

Nu har farfar fått komma ner i jorden. Vi gjorde inte så stor sak av det hela utan gjorde lite som vi kände. Jag fick äran att sänka ner urnan i hålet. Hade först trott att det skulle kännas svårt, men det svåraste hade ju redan varit. Nu kände jag mer en lättnad över att det blev ett avslut. Nu fattas bara en gravsten. Det var väldigt kallt på kyrkogården, men det är det ju alltid. Vi åkte frusna hem till farmor där vi fikade, pratade och skrattade tillsammans. Det kändes skönt, men vi saknade farfar en smula. Han hade älskat min hembakta banankaka med choklad! Han hade säkert tagit tre stora bitar och sen avslutat det med en extra sockerbit till kaffet. Troligtvis hade han lagt av ett mörkt skratt (som bara han kunde) och sen tagit mig i handen när jag skulle gå. Sen skulle han sagt, ibland med en tår i ögat:


-Det var kul att träffa dig, hoppas vi ses snart igen!



  Jag hade köpt en gravderkoration och pappa ett fint ljus.


  När vi fikade så tände vi farfars ljus, som även fanns med på hans begravning (stod på kistan under ceremonin).


  Dagen till ära hade jag på mig farfars gamla väst som jag fått av honom och mina nya jeans också (!!!).


  Farmor hade bakat havrekakor och jag hade bakat banankaka med choklad!

Av Ida - 25 oktober 2012 20:14

Blev glatt överraskad när jag fick veta att prinsessan Medeleine har förlovat sig med sin Chris. Men själva "tillkännagivandet" kändes milt sagt tillgjort. Tycker nog att Danny och Gina gjorde det bättre! Är iallafall glad för allas skull!



 

Av Ida - 25 oktober 2012 09:23

Just nu är jag inne i en bubbla av lyckorus och förvåning! Känns helt overkligt det här men på nått sätt lyckades jag få tag i de bästa platserna EVER till Mello 2013! Biljetterna släpptes kl 9:00 och jag (tillsammans med A) hängde på låset. Av nån anledning så fick jag tag i platser på rad 1!(!!!!!!!!!!!!!!) Fattar ni? Inte jag heller! Vi har avancerat varje år från att sitta långt upp på läktaren till att nu sitta längst fram! Vi kommer bokstavligen sniffa Danny och Gina i armhålorna den kvällen! Kommer bli toppen det här!


  Vi ska ju givetvis till GÖTEBORG!!!


  Danny och Gina. Foto: All Over Press



Hobby · Mode · Musik · Tips · TV
Av Ida - 24 oktober 2012 21:05

Hittade en käck liten bild, citat eller vad man ska kalla det. Tyckte den var söt på nått vis. Tror det bor några få kalorier i min garderob men inte lika många så att det märks på kläderna längre. Har nog lyckats utrota några då trots allt! Vill inte ha in dem bland mina kläder igen, tack!



 

Av Ida - 24 oktober 2012 14:24

Det är verkligen passande väder idag för en promenad. Orkade med en timmes promenad på ca 5 km. Det var riktigt skönt. Jag fick både chans att njuta av naturen, musiken i öronen och rensa hjärnan en smula. Känner mig som en ny människa! Jag kan ovilligt erkänna att det kan vara sjukt tråkigt med promenader men jag försöker intala mig själv att det är kul och då går det genast mycket lättare.


  Man ser iallafall delar av den blåa himlen, mellan molntussarna.


  Mötte en liten katt på vägen.

Hobby · Hälsa · Musik · Natur

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards