Lilla Pys

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 27 april 2012 00:15

Presentation av mig:

 

Jag är en 28 årig tjej (född 27 januari 1984) som bor i ett litet samhälle i Västergötland. Jag är född här men har bott större delen av mitt liv i en mindre by, 1,5 mil härifrån, i samma kommun. Flyttade tillbaka hit för ca 7 år sen då jag blev sambo med min älskade Kristian. Vi bor i ett litet hus mitt i smeten och trivs (mesta delen av tiden). Har jättestor trädgård och egen skog så vi har det bra (bortsett från myrinvasioner och andra problem med huset). Har varit förlovade sedan 20 mars 2011 och ett par sedan 2004 samma datum. Hoppas att vi inom en snar framtid (innan jag fyller 30) kan gifta oss.


Jag är sedan 2009 utbildad lärare för barn/elever mellan 6-12 år (dvs förskoleklass till åk 6). Jag läst på Högskolan i Borås. Har utöver det pluggat extra kurser på Linnéuniversitet och Göteborgs Universitet. Totalt har jag läst i 5 år men känner mig inte klar ändå. Man kan aldrig bli fullärd tycker jag. Innan dess läste jag medieprogrammet på gymnasiet med inriktning film, vilket numera är en hobby. Skulle dock inte ha nått emot att få göra en egen film,drömmen är att motta en guldbagge en dag. Jag inte bara gör egna små filmer, jag ser en hel del film också. Älskar svenska gamla filmer från 40 till 60-talet. Gillar även deckare, så en kombo är perfekt. Även brittiska och amerikanska äldre filmer funkar. Annars kan jag ju se det mesta, men är inte så förtjust i action eller typiska komedifilmer producerade enligt Hollywoodmodellen.


Andra intressen är ju givetvis att blogga, shoppa, träna och surfa på nätet. Är förtillfället arbetslös så jag har ju mycket tid att ägna mig åt mina intressen. Familj och vänner är också viktigt för mig. Mina föräldrar är skilda sedan ca 15 år tillbaka. De skildes som vänner och det tycker jag har varit toppen (Mamma bor numera i Norge och pappa kvar i mitt barndomshem, 1,5 mil härifrån). Är enda barnet med har nära relationer till vänner och kusiner som funkar som syskon. Har få nära vänner, men de jag har betyder mycket för mig. Har två guddöttrar (var av den ena jag är bonusmoster till) och även bonusmoster till ännu en liten tjej som betyder mycket för mig. Försöker träffa dem så ofta jag kan och skämmer bort dem när jag kan. Jag är en perfekt lektant (när jag är på det humöret) så jag tror de gillar mig för det.


Har två tatueringar (vill ha fler) och har sedan 2003 körkort. Då och då kör jag motorcross (just for fun) med min sambo, vilket är hans största intresse. Har sedan 2010, diagnosen panikångest. Jag mår som tur är mycket bättre nu tack vare rätt hjälp. Men jag kommer alltid vara sjuk, men det är ju en del av mig, så det gäller att hitta sätt att leva normalt. Har även bråck på övre magmunnen och diverse allergier som kan ge hinder i min vardag. Kan inte äta vad jag vill exempelvis. Min högsta dröm just nu är att resa till London och att givetvis få ett jobb. Tror det får räcka där, hoppas du känner mig lite bättre nu!





   Jag, nyår 2011-2012!

Av Ida - 26 april 2012 20:10

Passade på att läsa på lite om mitt stjärntecken och insåg plötsligt varför jag delvis är som jag är. Kanske någon annan som känner igen sig?


Såhär är en vattuman:


Vattumannen är ofta före sin tid och väljer att gå sina egna vägar. En egensinnig nytänkare som eftersträvar frihet och oberoende. Vattumannen är självständig och har ett stort frihetsbehov. Vattumannen ogillar inblandning från andra. Lyssnar gärna på råd, men gör i slutändan allting på sitt speciella sätt. Ofta mot strömmen, djärv, företagsam och idérik.

Vattumannen är en stor humanist som gärna engagerar sig i sociala frågor. En vid och framförallt brokig bekantskapskrets är kännetecknande. Vattumannen blir lätt uttråkad av det vanliga, monotona vardagslivet. Den som är präglad av detta lufttecken föredrar omväxling och har en dragning till udda, kreativa människor som har förmåga att leva efter sina egna normer.

Vattumannen har ofta annorlunda intressen och okonventionella åsikter och kan vara bestämd och oberäknelig. Vattumannen följer sina impulser och kan upplevas en smula nyckfull och rastlös. Många upprorsmakare, rebeller och trendsättare är präglade av detta tecken. En djärv och företagsam läggning är kännetecknande.

Planeten Uranus är tecknets härskare. Den enda planet i solsystemet som inte följer ett givet mönster utan har sina egna astronomiska regler! Det oväntade, originella sättet att förhålla sig till omvärlden är kännetecknande för Vattumannen. Envis och bestämd, hopplös att påverka och styra, men härligt uppfriskande med sin ungdomliga rebellanda och företagsamhet!

Källa



 

Av Ida - 26 april 2012 18:32

Ibland har jag lite idétorka om vad jag ska skriva, så jag lånar "15 dagar om mig" från Cecilia Darling. Kanske lär ni er något nytt om mig? Hoppas dessa punktar kan leda till några intressanta inlägg. Jag börjar imorn med en presentation av mig själv! 

Såhär kommer upplägget att se ut:

 

dag 01 - presentation av mig själv
dag 02 - en resa
dag 03 - för fem år sedan
dag 04 - favoritcitat och varför
dag 05 - en kyss
dag 06 - min bästa vän
dag 07 - tio saker jag gillar

dag 08 - tio saker jag inte gillar
dag 09 - min kärlek
dag 10 - favoritplagg
dag 11 - helgens planer
dag 12 - vad som finns i min handväska
dag 13 - min hjälte
dag 14 - ett minne
dag 15 - min favoritblogg




 

Av Ida - 26 april 2012 16:19

Nu är jag sur! Inte nog med att jag måste städa och det är dåligt väder. Jag börjar bli sjuk också. Har fått en förkylningsplita i munnen som tyder på en stundande förkylning. Så jag tror den är här nu eftersom jag har jätteont i bihålorna och tänderna plus att jag är orkselös som få. Blir tvungen att ställa in kvällens träningspass vilket gör mig extra sur. Till min stora glädje blir det ett träningspass till, nästa vecka! Då hoppas jag vara frisk nog att vara med. Sen så ska vi få besök i helgen, men de får helt enkelt tåla att jag är lite sjuk!


   Ser inte näsan lite svullen ut?

Av Ida - 25 april 2012 19:58

Har varit på besök hos en vän från studietiden (oj va gammal jag känner mig nu när jag skrev så, HAHA) idag. Det var allt för längesen vi sågs men lika trevligt som alltid. Blev återigen imponerad av hennes hus och tänkte sno lite inspiration till våra kommande renoveringsprojekt! Vi pratade massa strunt, promenerade, pratade mer strunt och åt mat på det. Som vanligt när vi ses! När jag kommit hem därifrån så drog jag och sambon på en mathandlings-tur. Så nu är jag en tröttis och tänker slöa i soffan resten av kvällen. Imorn ska jag sätta igång att städa huset och avsluta dagen med träning!


 

Av Ida - 25 april 2012 00:52

Vill passa på att tipsa om en förväxlingsfars (som jag letat efter i evigheter), som jag för många år sen såg på tv. Jag minns att jag tyckte den var väldigt rolig. Nu hittade jag den på youtube och kunde se den igen. Har ni tid och lust kan ni kika på klippen här neda och se hela själva. Kan säga att Björn Gustafson (d.ä.) är brilljant som de tre bröderna Hickory-Wood.












Av Ida - 24 april 2012 21:22

Åh vad jag älskar jordgubbar! Har precis proppat i mig massor. Dock finns det ju ännu inga svenska, men dessa var ganska goda ändå. Fick ta lite grädde, med vaniljsocker i, på dem eftersom de var lite sura. Tror jordgubbar, mango och vattenmelon är min topp 3 favoriter av frukter! MUMS!


        

Av Ida - 24 april 2012 15:18

Upptäckte häromdagen att det växer mini-påskliljor i trädgården. Har inget minne av att jag sett dem förut så de måste ha kommit i år. När jag tänker efter så har jag nog planterat nån lök där för evigheter sen, så nu har de äntligen hittat upp! Söta och fina är de där på kullen vid vägen! Det är tur att kaninerna och trollet har nått att titta på när de står där dag ut och dag in i ur och skur! Till sommaren kommer det liljekonvaljer där istället!


   

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards