Lilla Pys

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 8 april 2012 18:30

Hittade massa gamla kasettband när jag röjde igår. Många av dem var gamla sagor i stil med Svingelskogen. Nostalgi på hög nivå! Men det bästa var att jag hittade band som jag spelade in när jag var liten. Både mamma, pappa, moster,kompisar och mormor (inkl mig) hade kommit med då jag både medvetet och omedvetet spelat in! Jättekul att få höra mormors röst igen och extra kul att spara sånna band till kommande generationer. Min plan är att digatilisera dem inom en snar framtid!


 

Av Ida - 8 april 2012 13:54

Igår städade jag ur min garderob hemma hos pappa. Hittade massor av saker, bland annat lite gamla foton! Man blir lite smått nostalgisk att att titta på dem, både på gott och ont!


   Jag hade en sommarhäst som hette Happy, hade jag fått döpa henne hade hon fått heta Angry eller kanske Crazy!


Var noga med utseendet redan som liten! HAHA

  

   

Lucia hos mormor och morfar.


   

Glad Påsk!


  

God Jul!


  

Ett fynd av enorma Karl-Johan svampar och ekollon.


  

Midsommarfin.


  

Jag och pappa efter min student.


  

Jag och mamma efter min student.


    

Redo för bal!


 

På besök i huvudstaden, mitt i mellan slottet och riksdagen!

Av Ida - 6 april 2012 20:42

Hittade en jättesöt liten kanin i skåpet när jag letade loppisfynd. Den var jag ju tvungen att ha fram till påsk. Det är nog meningen att man ska ha ett ljus i ägget på magen men jag vågar inte ha ett riktigt med risk för att värmen ska skada det. Så jag la i ett batteridrivet ljus och nu glöder det så sött i magen på kaninen! Sött eller vad?


   

Av Ida - 6 april 2012 16:40

Men onyttigt så därför svullar jag bara nu i påsk och ALDRIG mer! Hittade iallafall jättesöta (i dubbel bemärkelse) Hello Kitty-godisar som jag var tvungen att pröva. De var väl inte så goda men söta att se på ändå! Eller hur?


   (Finns även i rosa, om man vill ha det!)

Av Ida - 5 april 2012 21:15

Varför ser jag bara människor som inte är "färdiga"? Det känns som det är så många där ute som har så mycket och lära om och i livet. Själv känner jag mig inte färdiglärd, men en bra bit på vägen i jämnförelse med de andra. Jag vet att jag tidigare skrivit om detta men jag blir mer och mer medveten om sånna saker för varje dag som går. Förut gjorde jag allt för att hjälpa sånna människor på, vad jag tycker är, rätt köl. Men det var inte många som tog emot hjälpen och de är fortfarande på samm spår som innan. Nu tycker jag snarare synd om dem, att de inte ser på livet på samma sätta som jag. Men jag är samtidigt glad att jag kan se på livet som jag gör idag för det gör min tillvaro extra bra. Det är av de små sakerna i livet som gör mig lycklig!



 

Av Ida - 5 april 2012 15:31

Nu är kyl och frys fulla inför påsk och vi kan gotta oss bäst vi vill! Ska verkligen unna mig de godsaker jag längtat efter. Lite godis, chips och rom&cola på det! Ett extra plus som, samtidigt är trist, är att min förlovningsring blivit aningen för stor. Har fått ta en annan som ersättning så länge, tills jag fått tummen ur att be Emma förminska den! Men nu innan påsk-svullandet börjar på allvar så stundar ett pass med latin-move ikväll! Ska bli så kul!


   Nymålade naglar och den tillfälliga förlovningsringen.


  Mitt påskägg!

Av Ida - 5 april 2012 11:00

 

Vill önska er alla en riktigt Glad Påsk med


mycket god mat och trevligt sällskap!

 


Av Ida - 4 april 2012 20:54

Jag är med och tävlar om att bli månadens blogg hos Lessii!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards