Lilla Pys

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 23 april 2012 20:59

Då har man kört terminens sista måndagspass. Undra vad man ska göra nu fram till höstens pass börjar igen? Crosstrainer, mountinbike och jogging är några av alternativen! Imorn väntar sista tisdagspasset men torsdagarnas latinmove fortsätter (till min stora glädje) tre gånger till.


     Hallen där jag tränar på måndagar och på torsdagar tränar jag i hallen jämte. Det ser lite tomt, men vågade inte ta med några andra på kort så jag passade på innan de andra ställde sig på plats!

Av Ida - 23 april 2012 16:47

Efter allt slit med myrkrig och loppis-röj så bestämde jag mig i morse för att dra iväg på en kort och intensiv shoppingtur. Har ju inte så mycket pengar att röra mig med men jag lyckades ändå göra många fina fynd inom min budget. Bland annat 5 tröjor för under 300 kr! Precis vad jag behövde (bilder kommer såsmåningom). Köpte även en söt men egentligen helt onödig grej till min mobil. Men jag tyckter att jag minsann är vär det! En liten söt rosett som pynt, från Glitter!


 

Av Ida - 22 april 2012 21:46

Fick plötsligt lust att dela med mig av något jag precis läst. Hittade boken Röj och rensa när jag faktiskt röjde och rensade (komiskt eller hur?). Började läsa den lite smått för att kanske kunna få mer ordning i huset då en garderob återstår att rensas. När jag började läsa så berättar författaren (Nina Strandberg) om en f d överläkare som menar att den som främst uppfostrats av sin mamma i större grad har karaktärsdrag av att vara oordningsam till skillnad från de som stått sin pappa nära. Jag själv har väl alltid tytt mig till mamma och kan kanske därför säga att hon uppfostrat mig mer än pappa, trots att han alltid funnits i mitt liv. Om jag nu måste erkänna, om än en aning ovilligt, så är jag inget fan av att städa eller hålla ordning. Jag gör det jag måste! Så kanske det stämmer som det står i boken? Hur funkar det för er?


 


Av Ida - 21 april 2012 22:26

Har varit uppe sen kl 6 imorse (okristligt tidigt för en lördag!) och hållt igång hela tiden! Först loppis från ca kl 7:15-13:30, där det gick bättre än väntat trots att vi inte sålde de saker vi trodde skulle gå först. Men vi gick med vinst så det är inte annat än att jag fått lite mersmak, blodad tand som man säger. Tror det blir fler tillfällen då jag ska vara med och sälja. Dock skänkte vi mycket av det osålda sakerna till en annan loppis, där pengarna går till  scoutkåren (där jag tidigare varit med som liten junior-scout) här.


Efter det blev det hem en sväng och ladda om. Efter det drog jag och sambon upp till en grillplats (på cykel that is, totalt 8 km idag också) med några kompisar. Vi åt mumsig korv, grillad banan med choklad och toppade med några glas vin. Sen hem igen, tog en varm dusch och nu ligger vi utslagna i varsin del av soffan!


 

Av Ida - 20 april 2012 22:26

Fick en cykel häromdan av min söta sambo, den fick premiärturen idag. Vi tänkte inte cyklat så långt med det slutade med 8,5 km. Det gick lätt som en plätt med 21 växlar, till skillnad från mina fjuttiga 3 på min andra cykel. Kommer lätt bli längre sträckor framöver. Trots att det regnade och blåste så gick det fint att trampa på. Mer än halva vägen såg man inget för allt regn (har ju glasögon) och den bit vi körde på grusväg var det ganska geggigt (vilket syns på min jacka), MEN jag klagar inte. Tvärtom var det jättekul! Tänk då hur kul det ska bli när det är torrt och soligt ute?! Dock upptäckte jag en tråkig sak innan vi for iväg på turen. Ett rådjur hade ätit upp mina blommor, till och med dragit ur en ur krukan. Såg det flera gånger under dagen springandes i trädgården, hos grannen och på vägen. Hon såg ganska skabbig ut så det finns risk att hon är sjuk. Vi får se om nån expert kan komma och kolla upp det så hon inte far illa!


     Mina stackars blommor!


   Min fina cykel efter turen. Man ser inte riktigt all gegga på den, men lite smutsig blev den.


  Såhär såg jag ut efteråt. Mobilen var visst lite blöt på linsen (oväntat när det regnade ute)!

Av Ida - 19 april 2012 22:43

Fick min efterlängtade badenbaden häromdan (av min älskling) så nu ska bara solen komma så jag kan njuta på altanen ev. uteplatsen. Passade på att provsitta den i garaget så länge då solen lyste med sin frånvaro, kl 21 på kvällen!


 


Fick ett litet paket på posten häromdan från mammas sambos syster, Torunn. Hon hade stickat en jättehäftig mössa och en fin sjal åt mig. Först får ni se mössan, som jag invigde idag! Ni får se sjalen en annan dag! (Här är jag påväg till träningen.)


 


En tredje bra sak, vilket är klart den bästa, är att Anticimex varit här idag och sanerat. Så nu ska väl kriget vara avgjort. Dock dyker det då och då upp en "tapper krigare" som genast dör. MOAHAHAHAHA!


 

Av Ida - 18 april 2012 00:37

Hittade ett av mina favoritklipp från Top Gear. Han testar en liten jättetuff bil och den är ju hur söt som helst!


Av Ida - 17 april 2012 22:53


 

Från Ikea:


       



Från H&M:

 

          

 

Från Storegården Country Living:

 

 

      

 

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards