Lilla Pys

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 16 april 2012 21:17

Först vill jag be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat lika ofta det senaste. Som ni vet så krigar vi mot myror som tycker det är kul att invadera vårt hus. Det verkar ha lugnat sig men både jag och sambon är mentalt trötta. Det känns ungefär som en panikångestattack i light-version. Livsgnistan har svalnat en aning och glöder bara lite just nu. På torsdag kommer anticimex hit och jag hoppas verkligen (ber en bön till nån som lyssnar) att de utrotar de där jävla dumma djurdjävlarna! De har förstört så mycket för oss, inte bara mentalt utan fysiskt också. Hur ska man orka ta tag i vardagen igen när vi hamnat i en sån svacka? Längtar till torsdag och hoppas på det bästa, även om det känns väldigt avlägset just nu! Tur att jag har min sambo och att han har mig!   



 

Av Ida - 15 april 2012 20:23

Att skingra tankarna med annat är väldigt bra ibland. Att vara kreativ är nått naturligt för mig. Dock är jag inte bra på att rita (hade ändå MVG i bild och form) trots att jag tycker det är kul! Jag och lilla L gick loss på pappret!


   

Av Ida - 15 april 2012 16:17

Just nu känner jag mig helt slut! Efter två nätter med dålig sömn så orkar jag inget. Vi har krigat med myror hela helgen och nu är jag trött (och sambon också). Slaget är ännu inte slut, men jag vet att vi till slut kommer vinna det! Hoppas nu bara att myrgiftet tar kål på de små asen! Alla helgens planer har gått i stöpet pga de dumma djuren. Jag har inte ens orkat eller hunnit träna, vilket borde säga hur litet tid och motivation jag haft! Men jag ska försöka ta tag i det imorn, förutsett att jag får sova gott i natt! Har dock fått lite paus från h-vetet när vi besökta lilla goa L och hennes föräldrar. Det är tur att de finns!


 



Av Ida - 13 april 2012 20:11

När man röjer hemma kan man hitta massa spännande och fina saker som man hade glömt att man hade. Idag hittade jag många små "guldkorn" som jag längtat efter men inte tidigare hittat (då de fanns längst in i garderoben)! Bland annat en fin glasskål som tillhör glasserien jag samlat på. Råkade ju slå sönder ett glas i höstas och fick punga ut med 200 kr för ett nytt. Undra då vad skålen är värd?  Hittade även en fin tavla av Drottning Sofia. Hade en ledig spik i vardagsrummet, där hon hängdes upp direkt. Tavlan har tidigare hängt hemma hos min mormor och morfar, så det är lite nostalgi att han den hängande här hemma!


   

Av Ida - 12 april 2012 23:48

Många hävdar att kärleken övervinner allt. Det kan vara delvis sant, men jag vill hävda att det är envisheten som övervinner allt. Hur skulle jag annars tagit mig dit jag är idag? Om man ger upp kan man aldrig nå sitt mål, vare sig det gäller pengar eller kärlek. Om man bestämmer sig för något man vill genomföra, man har ett mål. Då gäller det ju att vara envis nog för att klara det. Även om det kan göra ont att kliva på rosens taggar så måste man stå ut med det för att komma dit man vill. Glöm aldrig att envisheten övervinner allt!



 

Av Ida - 11 april 2012 23:47

Lyssnade på lite nostalgimusik då Ted Gärdestad dök upp. Var länge sen jag hörde på honom och så jag blev lite extra nostalgisk. Därför tänkte jag bjuda er på dessa två låtar som en hyllning till honom och sen såklart för att de är bra!




Av Ida - 11 april 2012 19:37

Har spenderat dagen med besök hos kusinen och så lunchade vi i metropolen Ulricehamn. Fick även träffa söta lilla F. Hon fick en såpbullemaskin av mig som ser ut som en apa, men den var visst lite läskig! På vägen hem stannade jag och handlade lite mat. Då köpte jag mig en ny peppande tidning! Den verkar bra för jag hittade tips på hur man tränar med studsmatta. Nu ska jag damma av min gamla, som står nere i källaren!



  Helt okej tidning!


   Ser ut som helt ultimata övningar för mig!


  Funderar på att testa protein smoothien. Nån som testat den och kan rekomendera?

Av Ida - 10 april 2012 22:20

Trots det tråkiga vädret och dåligt med sömn så tog jag mig till träningen idag. Gav 100% och efteråt kändes det jätteskönt. Nu tror jag bestämt att jag har lite träningsvärk i magtrakten och hopppas på resultat i form av fina muskler lagom till sommaren. Det ska visst dölja sig ett sexpack därunder flubbet, som ska bort! Imorn styr jag kosan mot sydligare breddgrader för ett besök hos kusinen! Ska bli kul att komma utanför kommungränsen och hälsa på henne en stund!



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards