Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Falkenberg

Av Ida - 26 juli 2012 14:24

Hade så roligt igår att jag fortfarande har ont i magen (inte bara pga mens och dåliga matvanor) av allt skratt. Vi tog en omväg via Nissastigen till Falkenberg igår. Det var en naturskön väg och vi såg mycket roliga saker längs vägen. Vi styrde först kosan ner till Skrea strand där jag åtminstone fick badat mina fötter. Hade hoppats på hela mig denna gång, men har man mensen from hell så får man hoppa sånna saker. Bättre lycka nästa gång, som det heter! Vi tog även en sväng förbi stugan där nere som jag spenderat några sommrar i, den ägdes tidigare av några släktingar till mig. Hade lätt velat bo där NU! Men nästa år ska vi försöka hyra oss en stuga några dagar och bara NJUTA! Den såg ut som jag kom ihåg det iallafalla, fast med några ändringar. Det hade bosatt sig en liten mås på taket också. Först trodde sambon det var en prydnad, men den levde! Sen styde vi kosan mot centrum där vi (vilket jag ångrar nu) åt pizza! Men man måste ju ha nån mat i magen och det är ju faktiskt semester nu. När vi var mätta på onyttig mat drog vi ner till stranden igen där pappa och sambon tryckte i sig varsin glass (jag åt ingen för det räckte med pizza!). Efter det fick vi stå i världens kö på ICA ( tydligen ville varenda kotte  handla just då) för att köpa 4 drickor! Men vi överlevde det också innan vi till slut hamnade på Vallarna, vilket var slutmålet för vår resa. Där skrattade vi oss igenom 2,5 timmar tillsammans med massa människor, änder, popcorn och godis. En toppendag kan man säga! Idag får jag försöka träna bort gårdagen (och några dagars) slarv med födan! Fy på mig! Men först ska jag äta riktig mat och bota min huvudvärk!


             

 
 
Hanna

Hanna

26 juli 2012 14:47

Jobbigt med mensen! Tråkigt när det blir sådana där supermensar.
Annars tycker jag att det är OK att unna sig något lite ibland, även om du kanske inte skall göra det till en vana. Det är vardagsmaten som är viktigast att förändra, om sedan semestermaten blir lite sämre så får det vara så, för på semester skall du njuta.

Svar: Jo, jag tror att det har att göra med att du vill minnas din tillhörighet precis som du säger. Även om du kanske inte känner dig svensk i Sverige så vill du gärna vara svensk utomlands!

KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

 
Izabell

Izabell

26 juli 2012 15:32

Du verkar ha det trevligt! Klart man måste få unna sig pizza ibland..;)Fina bilder!

Kraam♥

http://mysbella.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards