Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2012

Av Ida - 6 juli 2012 00:07

Nu gör jag mitt första inlägg på min mobil genom bloggplatsens app. Väldigt spännande att testa. Ska kika lite på tv till innan jag somnar. Tog mina tabletter lite sent så det tar ju en stund till innan jag somnat.

Av Ida - 5 juli 2012 23:35

Har haft en trevlig kväll med många skratt hemma hos min vän S (hon fyller år idag GRATTIS!). Det var skönt att komma iväg en stund och att träffa nya människor. Inte nog med det så fick vi först en mumsig smörgåstårta och sen en ännu mumsigare gräddtårta. Vi hade väldigt tur med vädret då vi kunde sitta ute hela kvällen men det var en del knott och mygg som störde tillställningen.


 

Av Ida - 5 juli 2012 16:15

Var inne en snabbsväng i Borås idag där jag shoppade. Trots min kassa ekonomi så kunde jag få tag i två klänningar, smycken och en födelsedagspresent. Tacka vet jag rea! Förra veckan var jag inte direkt ensam i stan, men idag hade jag klart bästa platsen vid scenen. Men det var ju redan kl 13 så det var ju kanske inte så konstigt. Ska dock inte se kvällens uppträdande där utan åker mot Alingsås för lite kalas istället! Men först återigen ett Rihanna-pass och dusch på det!


  Man skulle kunna tro att jag är utomlands (ser ni plamerna?) men jag var faktiskt i Borås!



Av Ida - 4 juli 2012 20:38

Solen har iallafall lyst på mig lite idag, igår lyste den med sin frånvaro. Har solat lite och tagit en skön cykeltur i det fina vädret. Sen slank det ner en isglass i magen och nu ikväll så toppade jag det med en supergod (och iskall) smoothie. Har givetvis kört ett "Rihanna-pass" idag också men nu har jag inte sån extrem träningsvärk i låren (inte än iaf). Imorn tänkte jag besöka stora staden och sen ska jag på lite kalas om allt går enligt planen. Hoppas att solen lyser lite på mig då också.


  Calippo-shots! Mumsigt och endast 25 kalorier! ;)


 

Jag brukar äta min smoothie med sked i en skål istället för i ett glas. När jag gör smotthie så tar jag:  1 banan (gäna de som är lite mindre), 2 dl laktofri (och fettfri) naturell yoghurt, 2 tsk psylliumfrö och ca 10 frysta jordgubbar. Mixar ihop det till en slät smoothie och sen är det bara att mumsa.  Blir nästan som glass, speciellt eftersom bären är frysta så tina dem inte innan. Har toppat med färska jordgubbar också, det är sjukt gott!

Av Ida - 4 juli 2012 14:33

När min sambo cyklat iväg till jobbet igår så gick jag upp i sovrumet för att öppna fönstret. När jag precis öppnat det så såg jag ett rådjur som kom trippande in i trädgården. Jag stod och kikade en stund på henne då hon plötsligt ställer sig mitt på gräsmattan och uträttar sina behov. Sen gick hon några meter och käkade lite. Jag sprang ner till tv-rummet och ställde mig vid fönstret där för att smyga på rådjuret. Sen fick jag fram kameran och fotade lite. Då tittade hon irriterat på mig och gick sen iväg ut mot gatan. Idag när jag kom hem från affären, precis när jag svängt in på vår gata, såg jag henne igen. Där stod hon mitt ivägen med sina två kid som höll på att dia henne. De stod kvar en stund och glodde på mig när jag stannade för att inte skrämma dem. Sen sprang de in på grannens tomt och ner i vår skog. Undra förresten om detta är Rånja som för några år sen blev ihop med vår råbock Råger? Tror det! Kul att man kan stoltsera med en egen rådjursfamilj!


 

Av Ida - 3 juli 2012 14:52

Det känns som min kropp och knopp automatiskt får lust att läsa böcker såhär mitt i sommaren. Det händer nästan varje år, med största sannorlikhet. Häromdan fick jag tidningen ToppHälsa av mamma och med den följde en bok av skådisen Michel Nyqvist. Jag läste ut boken på några timmar (läs kvällar) och tyckte den var otroligt bra men även intressant.Inte trodde jag att han kunde skriva så bra och så utelämnande (då den är självbiografisk). Kan rekomendera den starkt!


 


När jag läst klart den boken började på en deckare (eftersom jag är lite förtjut i sånna ser ni!). Har läst en bok tidigare av författaren Claude Izner, som förövrigt är synomym för systrarna Liliane Korb och Laurence Lefèvre, Mordet i Eiffeltornet. Miljön (slutet av 1800-talet i Paris) passar mig perfekt som älskar äldre tider. Har bara läst halva av den här boken men längtar redan efter nästa. Finns tyvärr bara tre böcker av samma författare utgivna på svenska ännu, men fler lär det bli.


 


När jag är klar med deckaren får det nog bli en biografi till då jag har några sådan på lager. Bland annat Allt eller inget  av Rickard Engfrors, Från vaggan till deadline av Robert Gustafsson, Kriget är slut av Morgan Alling, Metallica : terapi, droger och rock'n'roll av Mick Wall och Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory. Sen har jag en hylla full med deckare och annat skoj så det är bara att läsa på!

Av Ida - 2 juli 2012 20:49

Har kikat på den brittiska serien Kören där den fabulösa körledaren Gareth Malone får ett gäng med millitärfruar att sjunga fint tillsammans. Har sedan jag var liten varit med i en kör, på ett eller annat sätt. Men efter gymnasiet så har jag inte sjungt i kör alls. Saknar det och önskar att jag kunde vara med i en kör, som inte har allt för höga krav på mig. Önskar Gareth kunde komma hit och ordna en kör som passar mig. Det är svårt att hitta en kör häromkring som inte bara passar barn eller äldra. Skulle nån i en kör därute vilja ha med mig så säg till för jag vill sjunga för glatta livet!



 

Av Ida - 2 juli 2012 13:18

Har fått frågan om Rihannas träningsprogram, så jag försökte ta en bild på artikeln jag hittade. Hoppas ni kan läsa vad det står och lycka till! Jag har iallafall träningsvärk i låren idag så jag knappt kan gå i trappor trots att jag stretchade efteråt. Så glöm för alla del INTE att stretcha people!



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards