Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Uppdatering

Av Ida - 10 maj 2013 21:33

Det har hänt en hel del sen sist jag uppdaterade "på riktigt". Ska jag va ärlig så kommer jag knappt ihåg själv vad jag gjort sen i fredags. Men helgen var bra och det fortsatt ända fram till tisdag kväll. Har hunnit med en hel del viktiga ärenden, bland annat så är en gravsten till farfar fixad. Jag fick även reda på två dagar då jag ska jobba framöver. Kunde jobbat idag också men på grund av min sjukdom så tyckte jag inte det var passande. Laddar för nästa fredag istället. Sen har jag hunnit med ett besök hos en kompis. Det var jättetrevligt. Vi hade massa skvaller att prata om men hann även med en massa seriösa tankar också. Det stora pluset var att vi hade jättefint väder och tog en skön promenad ner till stan. När jag kom hem åt jag lite mat och invigde min nya skivstång. Resten av dagarna fram till nu är historia. Idag har jag varit ute en del. Det var skönt att få frisk luft fast att jag bara låg i min badenbaden och läste. Ett tag trodde jag att jag skulle somna där också för det var så skönt men jag blev så kall (eftersom solen kom och gick lite som den ville), så jag gick in. Tur var väl det, för sen kom regnet. Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan innan jag ska sova. I natt sov jag väldigt bra, bättre än på länge faktiskt, så jag hoppas att det upprepar sig igen. Imorn blir det en lugn dag men på söndag ska jag på kalas, hoppas jag!



  På promenaden med min vän N så passerade vi en härlig äng med vitsippor. Vi saknade då en och annan rumpnisse!  Hihi!


  Nere vid sjön var det fridfullt, iaf tills den blev full med hoppande glittrande småfisk!




   Det var riktigt skönt på altanen när solen kom fram, till och med så varmt att jag ett tag fick slänga av mig täcket och senare flytta till framsidan där det var skugga.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

11 maj 2013 10:10

Vad härligt att du är tillbaka igen! Skönt att du blivit frisk nu! =)

Sv: Tack så jättemycket! Blir så glad! =)
Vad gäller de där tabletterna så måste man ta mer än en för att de ska funka ;) upp till 8 per dag om jag inte minns fel. Jag tar minst 8 såna om dagen och mörkertalet har jag faktiskt ingen aning om, men då håller sig magen i schakt och man kan leva normalt =)
Så kul att du är tillbaka igen! =)

http://www.lajsa.com

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

11 maj 2013 10:50

Mn ÅH vad synd annars hade vi ju kunnat gå och nu är du ju tvungen att ta ledigt,,hihi...fick inte med mig ngn bloggis, riktigt synd då jag verkligen ville gå=(

http://hummingbird.blogg.se

 
Miss Naily A Fucking Rockstar

Miss Naily A Fucking Rockstar

11 maj 2013 14:25

Ha, ha, hade jag inte haft bloggen så hade jag ine heller kommit ihåg vad jag gjorde förra fredagen:)Du är inte den enda nu som svarar tebax dåligt på kommentarer:) Jag godkänner alla mina via en app i mobilen men det är lite krångel att svara på dom där:)

Stor kram!

http://www.missnaily.wordpress.com

 
Maria

Maria

11 maj 2013 20:50

Den där vitsippeängen är helt underbar, och så fint det är med gärdsgård som staket. En alldeles underbar bild!
Skönt att du piggnat till ordentligt.

Sv: Det är berkligen värt ett besök på Skansen Kronan i Haga. Hade jag haft mer tid så hade jag stannat där längre, och även intagit min fika där eftersom det fanns café där. Men ville ju inte missa röntgen, hade sett ut det...

Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Izabell

Izabell

12 maj 2013 12:13

Vilka härliga bilder du bjuder på vännen:)

Ha en skön söndag!

Kraam Izabell

http://www.mysbella.blogg.se

 
Hanna

Hanna

12 maj 2013 16:12

Ååh, herregud vilken härlig äng av vitsippor!
Några rumpnissar eller andra sagoväsen är det enda som fattas, ja!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

12 maj 2013 21:20

Låter ju som fantastiska dagar, det du kommer ihåg haha :) Men jag skulle då inte heller komma ihåg allt jag gjort!! Minnet är bra men lite kort ibland som man brukar säga. Och vad mysigt ni verkar ha där på tomten :)

SV: Haha jajjemen det är Ebay! ;) Åh vad skönt. Illamående kan nog vara bland det värsta som finns, uhh. Allt är fint med mig, men nu är jag trött efter en fullspäckad dag så nu blir det sängen :D Kram!

http://themusicneverstops.blogg.se

 
Jessica

Jessica

12 maj 2013 23:00

Ja men de e ju bra det att du ej kommer ihåg =) tyder på nått positivt =) hehe.
Ha en bra söndag. kram
/ My two pennies worth!

http://mytopenniesworth.blogspot.se

 
Annie

Annie

13 maj 2013 20:25

Kul med besök hos en kompis ;-)underbart när man kan prata om det mesta ;-) härligt med promenad också, spec när det är fint väder ;-)

Kram/

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

14 maj 2013 19:44

Vad fin bilden med vitsippsängen var:)
kram

http://patriciac.blogg.se

 
Emma

Emma

14 maj 2013 20:42

Å hej jag har inte varit så aktiv till att läsa bloggar men läst din kommentar, men jag hinner inte med, hur gör alla bloggare för att få ihop det :)?
Låter bra att du blivit bättre från kräksjukan! Usch sånt är inte kul :( Så fint ditt rosa hår blev :) Kram

http://princessemma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards