Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Lägga mig ner

Av Ida - 30 maj 2013 13:44

Förut var jag ute på promenad så fick jag plötsligt lust att bara lägga mig ner på marken och bara andas en stund. Inte för att jag var trött eller andfådd utan för att jag bara fick lust. Men jag insåg att nån kanske skulle komma förbi och tro jag blivit sjuk. Sen skulle de nog undra varför jag låg där och vilade mig mitt på gångvägen. Man vill ju inte framstå som mer tokig än vad man verkligen är. Hihi! Men jag passade på att njuta medan jag gick istället, det fick duga för nu. Dock fick jag en tråkig nyhet under promenaden. De ringde från mitt jobb och sa att butiken jag skulle till nästa vecka inte längre ville ha någon demo. Så jag blir utan jobb och lön. Surt men bara att acceptera!



 
 
Maria

Maria

30 maj 2013 14:08

Förstår att du bara ville lägga dig ner där i all grönska och bara vara för en stund :) Sådär har jag också velat göra ibland :) Eller bara ställa sig och hoppa i en stor vattenpöl :)

Jag mår ganska så ok nu. Har visserligen fortfarande ont i ryggen, men det går sakta sakta åt rätt håll. De hittade inga allvarliga saker på magnetröntgen och det är jag tacksam för. Har åldersförändringar och en lite disksänkning mellan två kotor. Sånt som kommer när man blir äldre.
Tränar på här hemma lite försiktigt, tänker inte gå tillbaka till sjukgymastiken. Han gjorde allt bara värre. Så nu gör jag allt i min egen takt och det får ta den tid det tar. Går inte med kryckor längre och det är ett steg i rätt riktning.

Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

30 maj 2013 19:41

Sådan kan jag också bli, fast oftast för att jag blir trött. Av ngn anledning kan jag bli supertrött när jag promenerar ibland, så trött att Jag gärna hade lagt mig ned och tagit mig en lur ;)

SV. Du har en klok mormor du :)
KRAM

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

30 maj 2013 19:54

Haha men gud så kan jag känna med ibland,tokigt verkligen!!
Nä ingn favvo hos mig heller men dansa pausa var ju hyffsat ok iaf, satte sig på hjärnan..gah jag lyssnar nog lite för mkt på radio..hehe.

http://hummingbird.blogg.se

 
Miss Naily A Fucking Rockstar

Miss Naily A Fucking Rockstar

30 maj 2013 22:50

Du får försöka hitta någon liten grön glänta någonstans där du kan lägga dig ner ostört:) Tråkigt att höra med jobbet, det är fan svåra tider nu med jobb....

Ida: Tycker som vanligt att 5:te säsongen av true blood är asa bra! Tror säsong 6 kommer när som helst de närmaste veckorna:) Gör inget om du skulle råka missa oss i mön kl 11.03 för jag kommer garanterat lägga ut länken för dom som vill lyssna:)
Stor kram!

http://www.fames.se/missnaily

 
Hanna

Hanna

30 maj 2013 23:30

Synd att du inte la dig ner! Ibland finns det stunder som måste tas till vara på genom att låta sig verkligen supa in nuet - som genom att ligga ner och andas. Nästa gång, gå en bit in i skogen så att du inte syns så tydligt så kan du få vila i lugn och ro.

Kramen

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

31 maj 2013 08:18

Sådär känner jag också ibland, men det slutar med att jag fortsätter framåt, för precis som du så vill man ju inte att andra ska tro att man är knäpp, eller sjuk.

kram

http://patriciac.blogg.se

 
Sofie

Sofie

31 maj 2013 13:22

Men vad trist att höra om jobbet :/ Men det är bara ta nya tag och du hittar säkert något annat!! Jag har också lite otur på jobbet, blivit av med mitt schema som jag gick på, så nu får man leva endast på om någon ringer in en..

SV: Yey! Vi tränar för att vi verkligen behöver det, Tim har problem med sin rygg och jag med mitt knä sååå. Sen för min del måste jag få upp konditionen och gärna bli mer fit hih :D

Åhå men du, 6km promenad är INTE dåligt det heller. Man orkar ju inte tänka på träning och liknande när man inte mår bra. Allt annat än sitt eget mående läggs åt sidan.

Kram på dig!

http://themusicneverstops.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards