Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2012

Av Ida - 2 maj 2012 00:15

Tio saker jag gillar:

 

Sakerna står nu utan inbördes ordning, eftersom det alltid är svårt att rangordna saker man gillar.


1. film

2. inredningsdetaljer

3. musik

4. böcker

5. solen

6. sällskapsspel

7. rosor

8. rosa

9. havet

10. matlagning/bakning



 




Av Ida - 1 maj 2012 18:05

Fick besök av en kompis idag, han hade med sig sin traktorgrävare och gill loss på våra stubbar (till vår stora glädje). Hade vi behövt göra det själva med spade hade varje stubbe tagit 1 vecka medan han fixade det på ca 10 minuter. Stubbarna och framför allt rötterna var enorma. En av den dolde ett stort och oförklarligt hål. Vi hade hoppats på att hitta guld där i, men allt som fanns var sten och jord (och troligtvis några myror också). Dock ser nu trädgården ut som ett slagfält, men vi ska väl ordna till det med lite extra jord och tillplattning. Hoppas nu verkligen att de där JÄVLA (ursäkta språket) myrorna dör för gott eller iallafall flyttar till lämpligare plats långt härifrån! Vi ska vinna kriget, så är det bara och denna gång tar vi i med hårdhandskarna!


Där inne bodde myrasen!!

      Trädet är nu borta, var dock mycket bättre när det bara huserade söta fåglar!


Av Ida - 1 maj 2012 12:28

De senaste dagarna har vi varit mycket i trädgården och grejat. Nu är det mycket finare och det kommer bli så mycket enklare att klippa gräset i sommar. Igår hann jag även njuta ute i min badebaden med min nya tidning. Sen röjde vi bort alla grenar och stockar från de nedfällna träden. Sen fick vi besök av lilla L och hennes mamma. Vi busade på altanen och gungade hammock. Jättekul! Efter det så grillade vi massa mumsiga korvar. På kvällen var det dags för det årliga valborgsfirande med basar (annordan av Gäsene Scoutkår), brasa och fyrverkerier. Jag gjorde en hel del fina loppisfynd också (bilder kommer senare) och träffade trevliga människor. Då märkte jag hur bra solen tagit då jag var väldigt röd på bröstet, halsen och i ansiktet. Hoppas på att bli brun där sen istället!



   

Av Ida - 1 maj 2012 12:16

Min bästa vän:

 

Som jag tidigare berättat så har jag få nära vänner, men det är dock väldigt svårt att kategorisera nån som min bästa vän. Därför har jag skalat ner det till tre personer. Min sambo, min mamma och min vän Emma.



Min sambo är den som känner mig bäst och vi delar allt med varandra. Han är den som får mig att känna mig trygg och jag kan verkligen vara mig själv med honom. Det är honom jag vill dela hela mitt liv med så det är så skönt att vi har en så bra relation (vilket inte alla par har, tyvärr).


Min mamma och jag står varandra nära (även om vi kan bli osams och reta gallfebern på varandra ibland) och delar mycket hemligheter. Min mamma är den jag ringer till om jag behöver råd eller tips. Är jag ledsen kan jag ringa och gråta om jag vill eller om jag är glad kan jag ringa och skratta en stund. Mamma är lite som min uppslagsbok, hittar jag det inte på nätet så vet mamma det oavsett om det är recept, tips om trädgården eller råd om andra områden hon är bra på (typ allt, men det mer tekniska frågar jag pappa eller sambon om).


Min vän Emma är min äldsta vän (inte i ålder utan i hur länge vi känt varandra), då vi känt varandra sen jag var bebis. Hon är en vän man spontant kan hitta på saker med och vi delar många intressen. Jag känner mig också som mig själv med henne och man kan alltid lita på henne. Behöver jag hjälp eller hon hjälp så kan man alltid slå en pling så ordnar det sig! Hon är en klippa helt enkelt! Sen har hon även en underbar dotter, som jag brukar busa med (hon är ju också min bästa vän!).



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards