Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2012

Av Ida - 15 maj 2012 19:04

Fick en glad överraskning förut när jag loggade in på Facebook. Deltog i en tävling för snart två veckor sen på Drömhem & Trädgård's facebook sida, som jag redan glömt. Fick reda på, om något sent, att jag var en av vinnarna! Så nu när jag skickat min adress ska de skicka mig boken jag vann! Är jätteglad för jag vinner ALDRIG annars!



   Foto från Drömhem och Trädgård's facebooksida!

Av Ida - 13 maj 2012 21:09

Det har varit en lugn helt med mycket soffläge och film. Har dock kunnat varit ute lite idag men jag mår fortfarande inte helt bra, trots att febern är i princip borta. Hoppas på totalt återställning till torsdag då det är latinmove igen! Efter min sambos inrådan målade jag iallafall mina naglar i gult och blått. Ironiskt så spelades det ju hockey i helgen där sverige var med, men det var faktiskt inte därför jag målade dem. Det var bara kul, men jag ska snart ta bort det igen och måla dem rosa igen. Kom även på att jag inte visat min söta tavla jag köpte på loppis också, så slänger in två bilder på den också. (Kan påpeka att det var min sambo som betalade den så vi kan säga att jag fick den av honom!) Visst är den söt!?


   Heja Sverige, eller nått!?


   

Av Ida - 12 maj 2012 22:19

Ibland funderar jag på vad som egentligen betyder något i livet. Jag tycker att vänskap är en viktig del! Jag har vänner som jag inte måste ringa varje dag eller bekräfta hela tiden för att de ska vara min vän. Vi kan liksom fortsätta där vi slutade sist, även om det gått 2 år sen vi sågs sist! Men vissa vänner verkar inte förstå att jag är enkel som människa och (nästan) aldrig har nån baktanke med saker jag gör eller säger. De människorna vill jag inte kalla vänner. Heller vill jag inte ha en vän som gång på gång sviker mig och går bakom min rygg. Duger jag inte som jag är så är det ditt problem, inte mitt!



"So when we found that we could not make sense. Well you said that we would still be friends,but I'll admit that I was glad that it was over! Now and then I think of all the times you screwed me over. But had me believing it was always something that I'd done. And I don't wanna live that way, reading into every word you say. I guess that I don't need that though. Now you're just somebody that I used to know!"

 

 
Av Ida - 11 maj 2012 19:32

Det är visst inne att klaga på vädret, men det tänker jag inte göra. Jag säger som min pappa gjorde, efter 4 dagars konstant regn på semstern i Värmland 2001; "Det friskar upp med lite regn!". Då hade jag stor lust att slå honom, för det var inte alls kul då. Nu rör det mig inte i ryggen. Sen skulle jag kunna gnälla över att jag både har träningsvärk i vaderna och feber på det. Men jag är faktiskt glad över träningsvärken, för det var länge sen jag hade det och man ska ju känna att man lever. Febern å andra sidan är ju inte kul men jag tänker inte gnälla för det finns alltid nån som har det sämre! Så trots detta tänker jag gosa ner mig i soffan med lite chips och ett glas läsk. Hoppas att det är något bra man kan kika på i dagens tv-tablå! Annars får det bli en film. Såg Simon och ekarna förut, den var helt okej!




 

Av Ida - 10 maj 2012 13:31








På hjärnan just nu!  


Av Ida - 10 maj 2012 00:30

Min favoritblogg:

 

Nu var det ju det här igen med att rangordna igen, vilket jag inte tänker göra. Listar några av de bloggar jag frekvent besöker som man då kanske kan kalla mina favoriter!


Mysbella


Big ass fashion


Hannas tankar


Fnulan


Andreas Lundstedt


Maria Montazami


GeKå´s


Storegården Country Living


100 layer cake


Av Ida - 9 maj 2012 19:20

Ett minne:

 

Man brukar ju säga att minnet är bra, men kort. Det kan man lugnt säga om mitt minne! Men jag tror jag ska berätta ett av de första upplevda minnena (som jag fortfarande minns då). När jag var ca 4 år (runt 1988) så kom min mormors syster, Ester, på besök från Stockholm. Jag minns inte speciellt mycket av hennes besök men vad jag dock minns är när jag och mina föräldrar körde henne till tåget. Vi körde henne till stationen i Herrljunga och jag minns precis hur det såg ut där.  Stationen var fortfarande gammaldags med biljettlucka. Ungefär som dem man ser i gamla filmer. Jag tyckte det var jättespännande att vara med och köpa biljett. Sen fanns det en jättestor (enligt mig då) våg där man vägde paket och annat som skulle fraktas med tåget. Jag minns att jag testade den. Lokalen var väldigt avskalad och jättestor. Idag är den väldigt liten men fortfarande avskalad och jättetråkig (om man jämnför med den gamla)!



 

Av Ida - 9 maj 2012 13:54

Nu ska jag erkänna för er att jag fram tills idag fortfarande hade julgardinerna kvar i köket. Som tur var så utstrålade de inte jul direkt utan funkar liksom när som helst. Men nu så har jag satt upp mina fyndgardiner, 30 kr stycket. Tycker de passade bra i köket och så ljust det blev sen!


   

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards