Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2012

Av Ida - 5 maj 2012 19:19

För isåfall är jag på god väg. Jag som trodde träning skulle göra värken mindre smärtsam, men det blev snarare tvärtom! Har proppat mig full med piller och ligger återigen i fosterställning i soffan med värmedyna på magen. Hoppas det blir bättre snart för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Dags att rymma till Mensträsk igen?


 

Av Ida - 5 maj 2012 00:15

Favoritplagg:

 

Tycker det är ganska svårt att kategorisera kläder men jag har två par jeans som jag just nu gillar plus mina linnen från cubus (har fyra olika i samma modell). Sen myser jag gärna loss i min onepiece eller mina pyjmasbyxor i bomull. Är även väldigt förtjust i min långklänning (som nu är lite för lång pga viktnedgången) och min gamla slitna jeansjacka.  Har även rosa jacka som jag sällan har tillfälle att ha på mig, borde nog ha den lite oftare framöver känner jag. Här får ni se några bilder på kläderna jag pratat om, dock är de tagna vid lite olika tillfällen (där av olika frisyr och vikt).


 

 

 

 



Av Ida - 4 maj 2012 20:37

Det slutade med katastrof, jag fick ligga i fosterställning  i soffan med värmedyna på magen. Jag som peppat så för min efterlängtade joggingtur. Hade till och med övertalat sambon att följa med. Dock tog han cykeln men vad gör det, jag fick sällskap och tur var väl det då jag efter typ 500 meter fick världens mensvärk! Orkade inte jogga mer än totalt 1 km i sträck och sen gå 1,5 km. Är väldigt besviken, men jag ska försöka igen (när mensen är lite mer under kontroll). Men för att muntra upp mig hittade faktiskt min sambo ett promenadband (av en slump) på blocket, som visade sig finnas max 2 km härifrån. Både nästan helt nytt och billigt var det också, så det fick följa med hem!


  Laddad Ida, innan joggingen.


   Sambon testar bandet hemma.

Av Ida - 4 maj 2012 17:07

På väg hem från att ha handlat veckans mat så bestämde vi (jag och sambon) oss för att leka "Apelsin eller citron". Det innebär att man i förväg bestämmer vem som ska heja på vilken frukt. Sen ska man vinka på alla de bilar man möter, vinkar de då tillbaka får apelsin 1 poäng och om de inte vinkar får citron ett poäng. Först till 20 poäng vinner. Det gick inte så bra för apelsinerna idag. Vi körde 3 omgångar och vinkade totalt på 65 bilar. Citronerna vann med 60 poäng mot apelsinernas 5! Hur sura och otrevliga är folk egentligen? Vinkar nån på dig så vinka tillbaka för guds skull. Det gör inte ont! Extra plus till er 5 som vinkade tillbaka. Det gjorde oss glada en stund iallafall!


 

Av Ida - 4 maj 2012 10:48

Min kärlek:

 

Mannnen/killen/pojken (kalla det vad du vill) som jag lever med nu är den första och enda jag någonsin älskat. Vi träffades via en gemensam kompis (som jag tidigare dejtat). Vi började smsa och ringa varandra och sen träffades vi på en fest hos honom en kall februarikväll för 8 år sen. Då var jag inte överförtjust över vem jag träffade, men det ändrades senare på vår första riktiga date. Han är två år äldre än mig (fyller 30 år om ca en månad!) och han får mig alltid att skratta. Jag känner mig trygg med honom och han är (som jag sagt tidigare) min bästa vän. Det är honom jag känner att jag vill leva med restan av mitt liv och väntar bara på ett tillfälle då vi kan gifta oss.


 


Av Ida - 3 maj 2012 20:58

Har spenderat halva dagen i Borås. Började med att luncha med min underbara vän Maksim. Det bjöds både på skvaller och skratt, som vanligt! Lunchen var god, fast den var sen. Det stora pluset med det var att vi fick gratis fika som kompensation. Lite choklad är ALDRIG fel! Efter ett litet besök på Högskolan i Borås, där jag lämnade min vän, styrde jag kosan mot Knalleland. Där shoppade jag lite billiga tröjor (typ 30 kr stycket) men sucktade efter två underbara klänningar. Hoppas jag kan ha råd med en av dem framöver. Nån som vill skänka mig 600 kr?


     Denna glittriga kreation finns på H&M för bara 299:-


     Denna underbara blommiga kreaktion finns på Cubus för 299:-


   Dessa solglasögon för 67 kr fick följa med mig hem också!

Av Ida - 3 maj 2012 08:15

Tio saker jag inte gillar:


Sakerna står nu utan inbördes ordning, eftersom det alltid är svårt att rangordna saker man ogillar.


1. Sjukdomar

2. Onödigt gnäll

3. Elaka människor

4. Tulpaner

5. Att ta blodprov

6. Julmat

7. Svartmyror

8. Kossor

9. Eddy Meduza och Christer Sjögren

10. Kattskit




 

Av Ida - 2 maj 2012 19:50

Har ätit inte mindre än två glassar idag, båda nya favoriter som jag kan rekomendera den som har lite barnslig smak som mig.



Jag började med en syrlig och läskande islgass från GB.


 

Sedan dök hemglass-bilen upp och sambon rusade som en tok för att köpa hans favorit "dubbelnogat" och fick även med ett paket med deras nya "Pop ’n’ Fun" till mig.


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards