Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2012

Av Ida - 8 maj 2012 22:21

Har spenderat halva dagen hos min kusin och hennes dotter. Vi firade dotterns 2 årsdag med fika, lek, promenad och en jättegod paj! Jag gillade verkligen hennes presenter hon fått (det gjorde hon också). Vi lekte mycket med hästgården som hade massa små söta detaljer. Önskar att jag fått en sån när jag var liten.  Traktorn fick hon bland annat av oss, sin moster, kusin, mormor och morfar. Hon fick även en jättetuff brandspruta också, som fungerar som en vattenpistol. Gunghästen fick hon av sin farmor och farfar, man kunde trycka den på örat så lät den antingen som om den galloperade eller så gnäggade den.Jag säger återigen, varför fanns det inget sånt när jag var liten?    



    

   

Av Ida - 8 maj 2012 05:15

Min hjälte:

 

Tror att det kommer vara stört på omöjligt att klura ut vem min hjälte är. Det finns ju jättemånga där ute!

Min sambo, min mamma, min pappa, mina vänner, min familj, jag, kändisar, doldisar, brandmän, poliser, ambulansförare, alla inom vårdyrket, lärare, volontäerarbetare, uppfinnare, forskare, djurskötare,musiker, filmskapare, präster, bloggare, butiksbiträden, florister, chaufförer, författare, träningsledare, bankmän, elektriker, kockar, bagare, frisörer, händiga, medmänniskor, utsatta, hjälpande, glada, arga, fattiga, rika, snälla, modiga, rädda, självständiga, ensamma, enade, hängivna, starka, svaga, sjuka, friska, trendsättare, unika, generösa, små, stora, riktiga, fiktionella, människor, kvinnor, män, barn, djur. ALLA är mina hjältar!




 




Av Ida - 7 maj 2012 22:35

I min handväska:

 

Häromdan var jag på jakt efter en ny väska (har inte köpt en ny på snart ett år och det är väldigt ovanligt för att vara mig!) men jag har inte hittat nån ny. Jag är så nöjd med den jag har och i den har jag massa saker (märkte jag idag då jag kikade i den!). Nåväl, i den har jag:


  • Plånbok
  • Nycklar
  • Läppglans och lypsyl
  • 2 kammar (vad jag nu ska med 2 till)
  • 1 bläckpenna
  • En liten portponä full med tamponger
  • Handsprit
  • Ett gammalt busskort
  • Liten spegel
  • Solglasögon (tydligen 2 par)
  • 1 par örhängen
  • 1 ask öronproppar
  • 1 halvtätet paket dextrosol
  • 1 hårband
  • Halstabletter
  • 1 pillerburk med Hello Kitty på med diverse "bra-att-ha-piller" i.
  • 3 inplastade tandpetare i trä.
  • 4 påsar salt, ärligt stulna på Burger King.
  • (Ibland ligger det även ett styck mobiltelefon däri också, givetvis!)

   

Av Ida - 7 maj 2012 12:12

Det brukar visas gamla svenska filmer varje måndag och tisdag runkt kl 14 på SVT1. Idag är det dags för en film med en av mina favoritskådespelare Karl-Arne Holmsten. Så klockan 14:25 ska jag gotta ner mig i soffan med min värmedyna, täcke och ett glas med nått gott (typ saft) för att titta på "Det svänger på slottet".  Det kommer bli supermysigt tror jag! Då kan jag nörda ner mig lite extra då filmen (hoppas jag) ska vara i färg och det brukar alltid vara så fina färger i de äldre filmerna.



   Jag gör ett försök att se mysig ut, fast mest ser det ut som jag poserar!

Av Ida - 6 maj 2012 23:07

Tack vare att så många varit inne och kikat hos mig idag så har jag hamnat på topplistan. På plats 51 i och för sig, men det är ju jättekul ändå! Nån dag kanske man kunde ha turen att hamna på top 10! Sänder en extra kram till er som kollat/kollar in här!



 

Av Ida - 6 maj 2012 22:55

Helgens planer:

 

Den första planen var att åka till Falkenberg för att träffa min vän Sandra. Men pga att jag inte mått jättebra plus min mensvärk (from hell) gjorde att jag fick stanna hemma. Inte heller kunde jag gå på 2 årskalas hos lilla F idag. Men på tisdag (då hon eg fyller år) ska jag dit och fira henne. Hoppas jag får lika söt tårta som de skulle bjuda på idag.




Av Ida - 6 maj 2012 00:27

Ibland skäms jag för vem jag är, hur jag beter mig, hur jag ser ut, vad jag säger, vad jag tänker och vad jag står för. Jag får be om ursäkt för att jag finns. Jag har hela livet skämts och bett om ursäkt för mig själv. Jag trodde det var helt naturligt för att jag är udda (avviker från normen) och att det på så vis skulle vara nått fel på mig. Har försökt hitta lätta lösningar på problemet genom att ändra mig totalt på alla sätt. Men det har känts fel inne i själen fast min hjärna sagt åt mig att det är rätt. Jag har försökt rättat mig efter andras pipa, vänt kappan efter vinden och försökt följa strömmen. Men varför har jag försökt ändra på mig när det enda jag gjort är att vara mig själv? Jag har gått runt hela livet och varit mig själv samtidigt som jag trott att det har varit fel. Hur kan det någonsin vara fel? Varför såg ni det inte som en tillgång? Varför tror ni att jag blev tjock när ni sa att jag var det? Varför tror ni att jag blev dum när ni sa att jag var det? Varför tror ni att jag blev ful när ni sa att jag var det? Fast å andra sidan så hade jag ju aldrig varit mig själv idag om ni inte försökt ändra på mig! Nu skäms jag mer ofta för er skull och för vem ni ville att jag skulle vara!


 



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards