Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2012

Av Ida - 3 mars 2012 23:27

Efter kvällens andra chans är nog många chokade över svenska folkets val, IGEN! Men som det stora mello-fan jag är så tycker jag faktiskt att det är jättebra bidrag i årets final. Ska bli spännande nästa lördag då vi får se vem som får åka till Baku i maj! Torsten rockade ikväll, men tror som sagt Loreen är min favorit i finalen. Men det återstår att se vem som vinner.


      Foto: Svt

Av Ida - 3 mars 2012 10:30

Har under de senaste dagarna funderat på mina allergier. Jag är både allergisk och överkänslig mot vissa ämnen. Jag tänkte jag skulle göra en lista så ni får veta vad jag behöver stå ut med.


Jag tål inte:

  • Latex
  • Björkpollen (och diverse andra pollensorter jag inte minns namnet på)
  • Päron
  • Laktos
  • Myggbett
  • Större mängder blåbär och jordgubbar
  • Lök (främst gullök)
  • Koffein
  • Vissa typer av duschkräm, hudkräm eller kroppsvårdsprodukter
  • Viss typ av mascara (inte heller den som är allergitestad)
  • Köttfärs
  • Vissa typer av nötter i samband med annan föda jag är allergisk mot. (Det kliar i halsen eller så får jag ont i magen beroende på nöt)
  • P-piller eller piller med östrogen
  • Starka värktabletter typ diclofenac
  • Sen finns det säkert fler saker jag inte tål men ännu inte utsatts för......

 



Det kanske inte är jättesvår allergi eller livsfarlig allergi jag har, men det är nog så jobbigt då många av de sakerna jag inte tål är saker jag tycker om. Döm själva om det verkar jobbigt med min allergi!


Av Ida - 2 mars 2012 23:45

Stort%20br%C3%A5k%20i%20huset

Haha, de bråkar om LÖÖÖK! Jösses, då har man inte mycket att bråka om!


Av Ida - 2 mars 2012 18:14

Bestämde mig för att gå ut en svän i friska luften. Min huvudvärk försvann så det var väldigt skönt. Passade även på att ta en lite preimärtur med crossen för i år. Det gick hackigt i början men helt okej. Hade ingen hjälm till hands (då den ligger inpackad på vinden ännu, men imorn åker den fram) så jag drog inte på för fullt. Men det var kul ändå så jag tror jag ska köra mer imorn igen.


   OBS! Fotot är från förra året, då crossen precis kommit hem.


 

Tog en bild ikväll också, det är så härligt med sol!!!

Av Ida - 2 mars 2012 16:25

Av Ida - 2 mars 2012 13:04

Hade väl räknat med lite huvudvärk nu när jag slutat att dricka läsk (läs coca-cola), men det här är löjligt. Migränliknande huvudvärk med synrubbningar är INTE okej! Försöker göra allt som går för att bli av med den. Piller, kall handduk över pannan, frisk luft, vatten och vila verkar inte ha hjälpt ännu men håll era tummar för bättring. Hoppas kunna gå ut på promenad lite senare!


 

Av Ida - 1 mars 2012 22:36

Som jag tidigare påpekat är jag Big Brother-fan. Men nu kanske jag ändrat mig lite. Årets deltagare är en blandning mellan bottenskrap och några genomtänkta baksluga personer. Okej, det blir bra teve men det enda jag ser är trasiga männsiskor. Jag tycker snarare synd om dessa ensamma, uppmärksamhets-törstande och egoistiska människor. Men det kanske är det som är meningen?


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards