Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2012

Av Ida - 8 mars 2012 20:53

Det har varit full rulle hela dagen. Började i morse med besök i Borås tillsammans med sambo och pappa. Lite shopping och lunch på det och sen hem igen. Väl hemma var det bara att snabbt packa upp varorna och sen bege mig till träningen. Trotsade snö och slask för att cykla dit. Fick ett par nya dojor av pappa som jag invigde på träningen. De funkade fint trots lite skoskav (men man ska inte klaga när de är nya).


 

Den här synen vaknade man upp till i morse.


 

Som tur var så hade en del snö försvunnit från cyklen när jag skulle iväg.


   

Nån som är sugen på att grilla?


   

Av Ida - 7 mars 2012 22:11

Ikväll visades sista avsnittet av Den sjungande trappuppgången i SVT1. Det handlar om en grupp människor som bor i bostadsområdet Lindängen (Malmö) och bildar en kör tillsammans med Lena Ekman Frisk , som är universitetsadjunkt i körsång vid Musikhögskolan i Malmö. Deras slutmål var att sjunga tillsammans med Malmö symfoniorkester i Malmö konserthus. Vägen dit var lång och krokig, men vilket bra resultat. De var så duktiga och jag hade tårar i ögonen under större delen av programmet. Inte nog med att de var duktiga på att sjunga så var det jätte intressant att följa medlemarnas liv. Hoppas på en ny säsong!



Ett klipp från kvällens program. Om ni inte orkar se hela säsongen kan ni se sista avsnittet på SVTPlay.


Musik · Tips
Av Ida - 7 mars 2012 14:14

Vill tipsa om en småsöt film (funkar extra bra till er som är Zac Efron-fans). Charlie St. Cloud som handlar om Charlie, som förlorar sin bror i en bilolycka (och är själv nära att dö). Efter denna händelsen kan han se sin bror som om han vore levande igen. De träffas varje dag på samma ställe för att träna baseball. När Charlie fem år senare möter kärleken står han i valet mellan att träffa sin brors vålnad varje dag eller kärleken.


 

Av Ida - 6 mars 2012 23:10

Har haft en produktiv dag då jag hunnit med att både städa, diska och tvätta. Fortsätter med städningen imorn då jag även ska tvingas vika lite tvätt. Träningen idag var jättekul och svetten lackade. Hoppas verkligen på träningsvärk imorn för då vet man gjort rätt övningar.



   

Smygfotade lite idag igen, blev inte så lyckat men det är ett foto iallafall! HAHA 

Av Ida - 5 mars 2012 22:27

Fem dagar utan läsk försmäktar jag i denna soffa! Suget efter just cola light är större än någonsin och jag har försökt trösta mig en skopa glass plus en pytteliten bit mörk choklad. Det får räcka med onyttigheter för lång tid framöver. Men jag tränade ju idag så det ska väl vara på noll igen. Jag ska vara stark och inte dricka nån cola fast jag skulle göra vad som helst för en flaska just nu. Jösses, låter som värsta alkisen! Men jag ser det som ett beroende också, eller vad tycker du?


 

Av Ida - 5 mars 2012 20:35

Nu är det dags att slå ett slag för Tampons For Free. Det har länge irriterat mig att vi tjejer ska behöve köpa tamponger och bindor varje månad. Det kostar faktiskt mycket i längden och vi borde lätt få bidrag för vår måntliga besökare. Men i brist på bidrag så finns tampons for free. Det enda man behöver göra är att anmäla sig och även fylla i en enkät om den reklamkampanj som finns på paketet med de GRATIS tampongerna man får hemskickat varje månad. Helt perfekt och man blir alltid lika glad varje gång det dyker upp ett litet paket i brevlådan! Om det verkar vara nått för dig så är det bara att testa, kan verkligen rekomendera det för er som vill ha gratis tamponger. Oj, undra hur många gånger jag skrivit ordet tampong här nu? TAMPONG,TAMPONG, TAMPONG! Ja, ni fattar budskapet iallafall!


   

Av Ida - 4 mars 2012 13:45

Gårdagen bestod av mellomys med lilla L. Vi dansade och spelade Twister också. Lilla L blev trött i slutet av mellon och somnade i soffan. Idag har jag och sambon varit på en liten utflykt. Vi åkte till min favoritbutik, Storegården Country Living för att kika lite. Dock fick ingen vacker sak följa med mig hem idag men det fanns mycket fina saker som vanligt. Men det fanns ingen som jag kände WOW för. Bättre att spara pengar! Snart väntar en portion med min favoritmat, stekt fläsk (med löksås är bäst) med bruna bönor och potatis.


 

Sarah, lika vacker som alltid. Dock fick vi mycket Lilla sjöjungfrun-vibbar av kläderna.


 

Lilla L somnade med tårna utanför täcket. Söta tår har hon iaf.


 

Storegården Country Living i Alboga! 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards