Lilla Pys

Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 12 september 2011 17:11

Vaknade trött och eländig i morse men dagen visade sig bli en bra dag trots allt. Började med 2 timmars föreläsning på JGM. Sen efter det blev det en mysig och utsökt (dock för kort) lunch med söta Cicci. Jag mumsade i mig en zukinisoppa med lax. Efter det fortsatte jag till Nordstan för att kramas med min favorit Hollywoodfru, Maria Montazami! Fick både en kram, en autograf, foto och ett läppstift (som jag dock fick betala) som minne.  Kan berätta för er att Maria är lika lång som hon verkar och att hon verkligen stryker på läppstift hela tiden. Var där kanske 30 minuter och under den tiden hann jag se henne göra det kanske 10 ggr. Men det känns som hon är smartare i verkligheten än vad hon framställs i tv. Ikväll ska jag kolla på min nya kompis på TV!


       

Av Ida - 11 september 2011 13:22

För ca en månad satte jag ett mål som jag tänkte nå i december, innan jul.  Men hör och häpna, jag har nått det redan nu! Så till jul kanske jag nått mitt andra delmål. Men om man inte har för höga förväntningar så blir man possitivt överraskad.


Status: 3 down, 12 to go.

Av Ida - 11 september 2011 10:50

Varje vinter/julsäsong brukar jag åka med min vän E på julmarknad flr att hjälpa henne att sälja hennes fina smycken. Det har liksom blivit en tradition. I år är det dags igen. Den 17-20 november. Hoppas kunna åka med minst en av dagarna. Det är alltid så mysigt där på Dagsnäs slott, speciellt om det är mycket folk och lite snö ute. Jag är inte den som är speciellt förtjust i julen men den marknaden bara man måste gå på!


  Dagnäs slott

    Förra årets marknad

Av Ida - 10 september 2011 23:48

Kikade nyss på Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på svt1. Skulle sett den i Gbg våren 2010 men som vanligt när jag ska göra nått kul så satte min sjukdom stopp även för det. Men jag fick chansen nu att se den. Jag skrattade så tårarna sprutade och sen rann väl tårarna av andra orsaker vissa stunder också. Missade du detta så tycker jag helt klart att du ska se den på svtplay. NU!


 

Av Ida - 10 september 2011 21:34

Ibland funderar jag på om jag är lite för vuxen för att umgås med vissa människor, se vissa filmer och göra vissa saker. Men samtidigt känns det tvärtom när det gäller andra. Kan man filtrerar sånt på det viset? Klart man kan filtrera bort människor om man inte är på samma nivå eller inte har samma humor. Kan bli så trött på människor som egentligen ska vara vuxna men är kvar i kiss- och bajsåldern eller tycker extremt vulgära sexskämt är kul. Människor med dålig humor vill jag slå på käften! Hur vuxet var det nu då på en skala? Jo det var nog kanske ca 10 poäng eller så för jag tycker att människor som tror de är roliga (när de inte alls är det) bör lära sig att de inte kan skämta hur som helst. Kalla mig för surkärring då, men alla tål inte dåliga skämt. Så det så!


Såg att min gamla favorit (Grynet) Elin Ek skrivit en bok som heter Supertanten. (VILL HA) Det kanske är en sån jag är? Supertant eller supertönt?

Av Ida - 10 september 2011 17:50

Har äntligen fått tag i ett par passande träningsbrallor till tisdagens pass. Mina långa brallor funkar inte att springa i men de är perfekta till dansen. Tog en stund att hitta några bra, men med tanke på hur mkt folk det var i stan idag så kan jag tycka att det gick jättesmidigt trots allt. Blev ett par adidas. Lite dyrare än dem jag först tänkt men så mycket skönare och snyggare också. De på bilden ser ut att sitta lite taightare än de gör på mig. Men sköna är de ändå!


 

Av Ida - 8 september 2011 20:02

Yes, då var vi igång igen. Har kört pass nummer två denna vecka och nu med latinodans. Det var kul, svettigt, trångt och gav mig en extra kick. Det slutade med att jag såg ut som en röd tomat i ansiktet, kunde vrida ur linnet och hade druckit upp allt vatten i min vattenflaska. Men vad gör man inte för att må bra och ha kul på vägen? Nästa vecka fortsätter vi med samma schema.


 

Av Ida - 7 september 2011 23:20

Många skulle nog säga att jag är lite knäpp, men jag har fått lite dille på Lilla huset på prärien. Sitter just nu och kikar på säsong 3. Längtar dock till säsong 6 då Laura får sin Almonzo.


                  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards