Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ida - 20 oktober 2014 10:30

 

Av Ida - 19 oktober 2014 13:15

På grund av en rad av händelser de senaste månaderna har jag beslutat mig för att ta en paus från att leda gympapass för vuxna. Känner att kroppen och själen behöver vila. Familje- och barngympan ska jag fortfarande hålla i. Skulle sakna det för mycket! Hoppas kunna avända våren och sommaren för att få ny inspiration. Hoppas motivationen infinner sig så att jag kan komma tillbaka till nästa höst igen. Men det återstår att se. Jag tar en dag i taget helt enkelt. Behöver tänka på mig själv just nu.



 

Av Ida - 18 oktober 2014 13:12

Uteträningen gick åt skogen,  i dubbel bemärkelse. Fick den trevliga lingonveckan i natt, men trodde jag skulle fixa ett jogga lite ändå. Men efter sisådär 1 km fick jag avbryta då jag fick en sån intensiv smärta. Trodde jag både skulle svimma och kräkas. Fick gå resten av biten medan de andra gjorde övningar under vägen. Hade så gärna velat testa hela rundan, men ska försöka vara med nästa gång. Nu ligger jag i soffan och vilar med värmedyna på magen. Hoppas kunna göra något vettigt idag, istället för att bara ligga. Det sägs att motion ska vara bra för mensvärk, jag säger NEJ! Inte riktigt bästa tillfället att känna sig värdelös.




    

Av Ida - 17 oktober 2014 14:21

Fortfarande trött, men är något piggare. Var i Ulricehamn igår kväll. Var på ett träningspass på Nordic Wellness där tillsammans med en kompis. Powerstrip hette passet. Vi dansade....porrigt! Lite obekvämt till en början men väldigt kul. Blev en svettig timme. Sen körde vi lite bastu och tjöt innan vi begav oss hem. Blir ett besök där nästa vecka igen, då jag har en veckas gratis träning. Kände att jag fick lite ny energi av det där besöket. Men jag ser ut som om jag blivit överkörd av en buss. Har blåmärken lite överallt! Men det får det vara värt. Behöver sån här enerig! Tur att det är fredag, det ska bli skönt. Imorn blir det träning utomhus. Ska bli spännande att testa! Rapport kommer efter passet (förhoppningsvis med bilder).


   Såhär ser mitt vänstra knä ut just nu. Ska man bli fint får man lida pin, eller?

Av Ida - 14 oktober 2014 17:40

Tröttheten i kroppen sitter kvar. Hoppas att ett härligt träningspass gör mig piggare. Skyller min trötthet på hösten. Har inte fått så mycket sol på mig så jag ska försöka kompensera detta på något sätt. Mer promenader och vara ute mitt på dagen tror jag är den bästa medicinen. Prognosen spår dock regn och mulet väder hela veckan. Det känns lite trist. Behöver en solsemester tror jag. Sen ska man ju ha råd och tid med det.





 

Av Ida - 13 oktober 2014 23:03

Alla dagar i livet kan inte vara bra. Känner mig så trött idag, både i kroppen och i huvudet. Snart blir det sängen. Hoppas vara pigg imorn då jag ska försöka hinna med det jag inte hunnit idag. Sortera lite tidiningar och fixa lite småsaker innan det är dags för träning på kvällen.



 

Av Ida - 12 oktober 2014 21:00

Vilken härlig helg! Gårdagen spenderades med två goa ungar och deras familj. Vi han med en massa. Både shopping (blev nya gardiner och lampskärmar till mig), lek, bus, god mat, film, mys och massor av skratt. Var helt slut när jag kom hem på kvällen. Men det är skönt att somna sådär härligt trött och lycklig efter en mysig dag. Idag har jag varit med pappa på Bomässan i Borås. Det fanns massor med spännande saker där, massor man ville ha men lite man hade råd med. Sen åt vi thaimat på stan innan vi shoppade lite. Köpte lite småsaker till hemmet. Har kommit in i en "göra om"- period. Har gjort om lite i gästrummet och hallen uppe. Dessutom ska jag byta gardiner här nere i vardagsrummet och fixa nytt "tema" i badrummet. Hoppas få ordning på det nu ikväll, när sambon gått till jobbet, så det blir en liten överraskning för honom. Imorgon blir det sovmorgon och förhoppningsvis en liten promenad innana det är dags för gympa med massa goa ungar igen. Jag gillar måndagar!




 

Av Ida - 10 oktober 2014 21:30

Dagen har gått i städningens tecken. Först snabbstädade jag hemma och slängde i mig middag innan jag drog till pappa. Hade lovat honom att hjälpta till att röja lite hos farmor. Blev väldigt fint, men jösses vad dammigt det var. Jag nös flera gånger och hotade en massa. Hade det inte varit för det faktum att jag nyss blivit frisk från min förkylning och att det var väldigt dammigt hade jag trott att jag börjat bli sjuk. Men det verkar som jag får hålla mig frisk en liten stund till åtminstone. Imorgon ska jag busa och leka med L och L hela dagen. Ska bli mysigt tycker jag! På söndag blir det troligtvis ett besök på Bomässan i Borås. Sen är det måndag igen och då börjar vi om igen. Ser fram emot att ha barn - och familjegympa igen. Vi ska bjuda på en överraskning för barnen. Hoppas att dom gillar den!



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards