Lilla Pys

Alla inlägg under april 2013

Av Ida - 18 april 2013 17:00

När jag va ute i lördags så testade jag under kvällen en primer från Maybelline. Tyckte den var grymt bra så jag bestämde mig för att beställa den från Bangerhead. Den kanske inte va så mycket billigare där, men tack vare gratis frakt och 10% rabatt på inköpet så avgjorde det mitt val. Passade även på att beställa en ny hårprodukt som ska göra håret mindre frissigt och mjukt. Hoppas att den är lika bra som den verkar. Ska testa den sen när jag tagit en dusch. Mitt hår är ganska slitet och trött efter vintern. Får bli ett besök till frissan sen när jag fått min första lön. Som ni kanske förstår så kan jag verkligen rekomendera primern från Maybelline. Den kan användas antingen under foundation eller bara som den är. Nån av er som testat den eller hårprodukten jag köpt?



   




Av Ida - 18 april 2013 15:16

Har under de senaste dagarna känt mig lite krasslig. Det känns som det är en förkylning i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. Har värk i kroppen, är trött, har huvudvärk, nyser, har ont i halsen av och till samt är lite yr. Men sen händer det liksom inget mer än så. Det hade nog varit lättare ifall det brutit ut och jag blivit sjuk på riktigt. Ska åtminstone inte träna ikväll, fast jag hade sett fram emot det. Hoppas jag är pigg igen till lördag i alla fall så jag orkar träna då. När man är lite krasslig får man skämma bort sig tycker jag, så igår åt jag glass för att lindra halsen lite. Mycket gott måste jag säga!



   Lite vardagslyx med cola light i champangeglas.


   Glass är gott (detta är SIA vaniljglass med krossad choklad, laktosfri. Den bästa!)!

Av Ida - 17 april 2013 21:56

I lördags köpte jag ett nytt nagellack. Testade det men blev väldigt besviken tyvärr. Tyckte inte det blev lika starkt som jag tänkte mig. Fick dock rådet av en vän att måla med ett vitt lack innan och sen måla på nagellacket över det.



  Depend nr 328.

  



Av Ida - 15 april 2013 15:33

Har länge varit så sugen på en ny tatuering. Problemet är bara att jag inte vet riktigt vart jag vill ha den och heller inte exakt vad den ska föreställa. Jag vet dock att den ska vara i färg. Har också haft starka funderingar på om den ska föreställa en fågel av nått slag. Hittade en jättefin häromdan när jag googlade lite. Vad tycker ni om den? Jag vill ju inte sno idén rakt av så det får nog blir lite ändringar om det skulle bli en liknande.




 

Av Ida - 14 april 2013 23:45

Söndagen blev väl inte som planerad. Hade tänkt mig att vara ute en del och fått lite mera saker gjort. Men eftersom jag sov dåligt under natten och har sovit ganska dåligt flera nätter i rad så kände jag mig nästan bakis när jag vaknade imorse. Jag beslöt mig då för att ta två treo för att piggna till och slippa huvudvärken. Nog botade de mitt skallebank men min mage var inte ett dugg förtjust i det beska bubblet. Den gjorde uppror och jag har därför fått spendera flera vändor på toaletten idag. Övrig tid har jag till 90% spenderat i soffan. Men trots detta så ser jag fram emot en god natts sömn (förhoppningsvis) och en ny dag i morgon! Fick efter många om och med beslutat mig för vilken bok jag ska läsa, då min andra plötsligt tog slut.




  Jag började läsa den här idag. Hoppas den är lika bra som den verkar!

Av Ida - 14 april 2013 22:35

Gårdagen var fullspäckad med kan man säga. Började med att cykla till träningen i urtråkigt väder. Kände väl inte att det just då skulle bli en bra dag. Steppasset bjöd i alla fall på en rejäl träningsvärk och jag blev trött ganska fort. Men det va skönt att komma hem och knappt kunna ta sig in i dushen eftersom benen kändes som betongklumpar. Sen fortsatte jag dagen med att fixa med lite småsaker och slöa innan det var dags för nästa äventyr. Fixade i ordning mig och drog till stan för att träffa två tjejkompisar (skulle varit tre men K blev tyvärr sjuk). Vi hade bokat bord på ett mysigt café där, kvällen till ära, det spelades livemusik. Innan det var dags att gå dit träffade jag en av tjejerna, L, för lite tjejsnack. Vi åt lite grönsaker med dipp medan vi pratade ikapp oss, för det var ett tag sen vi sågs. Sen plockade vi upp J på vägen till cafét där vi hade fick ett superbra bord. Vi beställde in lite tapas och lite annat gott. Det blev ingen alkohol för nån av oss, men det var skönt tycker jag. Det fanns så många andra som hade fått i sig lite för mycket av den varan ändå. Vi iaktog en kille i andra ändan av cafét som de egentligen borde skickat hem mycket tidigare, eftersom han var något överförfriskad. Han mådde nog inte så bra imorse kan jag tänka mig. Men han var i alla fall underhållande för oss andra gäster när han, med en väldig inlevelse, sjöng med i sångerna som spelades. Vi fick även höra en aukustisk live-version (Falling)med självaste sångare i State of Drama (är inte så förtjust i varken låten eller bandet, men det var helt ok). Han och några andra i bandet hade förövrigt tagit plats vid bordet brevid oss. Tror för övrigt att en av de som spelade där under kvällen tidigare hade varit medlem i bandet också. Jag hoppas det blir fler roliga tjejkvällar framöver, men gärna då utan State of Drama.



  Min favoritbräda, som vanligt!


  Jag väntar på L!


  Parmainlindad melon med sallad.

Av Ida - 12 april 2013 19:23

Det gick väldigt fort det här! För en vecka sen var jag arbetslös och idag jobbade jag min första dag. I och för sig kommer jag bara jobba nån dag då och då men det är bättre än inget. Kan numera titulera mig som livsmedelskommunikatör. Låter snoffsigt va? Gjorde min första (halvdag, tillsammans med en mycket trevlig kvinna) idag och det var jättekul. Jag är ganska trött nu för jag var väldigt pirrig innan och sov lite oroligt i natt. Men så ska det väl vara när nått är nytt! Är nöjd och glad efter en första arbetsdag iallafall. Hoppas det blir lika kul nästa gång också trots att jag då ska sköta allt själv. Nu kan jag också säga att jag tar helg precis som alla andra, vilket jag ska göra med gott samvete i soffan med chips framför Let's dance!



  Tummen upp!!


  Uniformen på och namnskylten också!




Av Ida - 10 april 2013 22:15

Så vacker text och otroligt vacker text. Många har gjort låten och bäst är ändå kanske originalet, sir Elton John som skrivit många vackra låttexter genom tiderna.



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards