Lilla Pys

Alla inlägg under april 2013

Av Ida - 9 april 2013 12:38

Många spekulerar om när våren kommer eller om den kommit. Jag säger att den är här. Den är bara lite kallare än vanligt men värmen kommer. Snöar gör det ju nästan alltid i april så det är inget man bör bli förvånad över. Det finns ju ett gammalt ordspråk som säger; aprilsnö är fåragö! Det är bra för jorden med lite snö och snart blir det säkert grönt ute också. Idag tog jag fram utemöblerna och ställde dem på uteplatsen. Satt där en stund och längtade efter lite mer värme så jag kan sitta där och läsa. Men är det bara lä så är det ju jätteskönt. Har hängt ut min tvätt flera gånger redan sen sambon fixade tvättvindan åt mig.




    

Av Ida - 8 april 2013 23:16

Just nu tror jag att jag håller på att bli galen. Jag är extremt sugen på choklad! Kanske för att jag snart ska ha min mens men även för att det ju är så gott. Har inte ätit godis eller choklad på över 4 månader. Visst har jag väl fått lite chokladdoser från kakor eller tårtor jag ätit men jag har inte stoppat i mig en renodlad chokladbit. Just nu skulle jag dock kunna äta upp hela Willi Wonkas fabrik om jag kunde. Ska äta en macka istället och hoppas att mitt sug stillas en aning. Körde förresten ett härligt träningspass förut. Lär ha skön träningsvärk i morgon också. Det tackar jag för!




 

Av Ida - 8 april 2013 14:24

När jag har lite tid över eller när jag vill slappa så kollar nu på gamla avsnitt av Big Brother från 2006. Såg att alla avsnitt finns på youtube häromdan och bestämde mig för att se alla igen. Det är så kul att se hur folk där inne, de beter sig helt tokigt i vissa situationer. Undra om de skäms numera för vad de gjorde då? En del av deltagarna, har jag hört, har ändrat sin stil helt. Två av dem som då hatade allt vad fysisk aktivitet heter är nu träningsnarkomaner! Det var chockade att se förändringen.

Av Ida - 7 april 2013 11:37

Just nu känner jag mig lite sliten efter gårdagen. Först körde jag ett skönt steppass och efter det har jag fått härlig träningsvärk. Sen fixade jag en fin jordgubbstårta innan vi drog till farmor för 90-årskalas. Det var trevligt och det blev lite disk efteråt. Vi var hemma ganska sent och jag somnade som en stock när jag la mig. Idag ska vi ta det lugnt och jag ska under dagen försöka svara på alla era kommentarer efter att jag tagit en skön cykeltur i solen!

Av Ida - 5 april 2013 20:50

Vet inte om jag berättat det tidigare men min läslust kommer och går lite som resenärer på en tågsation. Men just nu är det fullt på den här tågstationen. Nu när solen visat sig några dagar så verkar min läslust kommit tillbaka så jag har under dagen fortsatt att läsa i boken jag började på i mitten av januari. Om det fortsätter såhär så kommer jag att ha läst ut flera böcker innan den här månaden är slut. Har en massa kvar på min "att läsa-lista".



  Kanske aningen åt det vintriga hållet, men den funkar ändå att läsa nu när våren verkar vara här (trots kalla nätter och lite snöfläckar kvar på marken).

Av Ida - 5 april 2013 17:22

Efter en veckas påskuppehåll från träningen så var det igår dags för lite latinmove igen. Det kändes i mina ben att jag inte tränat på några dagar men koreografin satt som en smäck den här gången. Imorn är det dags för step så det känns skönt att var igång igen. Det är dock bara den här månaden ut som det är gruppträning innan det är sommaruppehåll. Kommer inte klara mig hela sommaren! Men jag ska lägga upp ett eget träningspass här hemma som jag ska köra kombinerat med en och annan joggingtur samt andra former av konitionskrävande aktiviteter.


  I danced my ass off!


 

Av Ida - 3 april 2013 21:56

Det känns inte så bra att jag inte haft så mycket tid att blogga de senaste dagarna. I och för sig var påsken härlig och skönt med lite uppehåll. Men jag har haft fullt upp med annat också. Igår var jag hos farmor hela dagen och hjälpte henne att städa, tillsammans med pappa. Kan säga att jag idag varit aningen mör men det har inte hindrat mig från att städa här hemma också. Så nu är både farmors och vårt hus skinande rent igen. Har även hunnit med att tvätta lite och idag kunde jag även hänga ut tvätten på tork. Det är så härligt! Jag har ju längtat ända sen i höstas! Jag hoppas på en mindre hektiskt vecka som kommer.



  Brukar vanligtvis ha en tvättvinda men eftersom hålet där den ska stå var fruset fick jag ta ut den vanliga torkställningen som jag brukar ha i tvättstugan. Det funkade lika bra det, bortsett från att den välte omkull en gång, men ingen skada skedd.

Av Ida - 3 april 2013 21:46

Under vistelsen så hann jag även med lite shopping. Både i och på väg hem från Norge. Eftersom vi hade lite norska pengar kvar så stannade vi i Töcksfors och köpte upp dem (man kan handla med både norska och svenska pengar där). Jag hittade ett par nya jeans, till min stora glädje, då de andra börjar bli lite stora nu. Hittade även lite andra småsaker.


  En liten pippi-fågel till min samling. Bara 8 NOK.


     Fick en magsiak handduk av min mamma, köpt på Nille.


  Fick även en lite söt skylt av mamma från Nille.


  Mina nya jeans, 190 NOK på Cubus (ber om ursäkt för knasig bild).


      En plåtväska med godis i (ger bort godiser och behåller väskan) för 20 NOK.


  En liten börs med godis i (samma sak här; ger bort godiset och behåller den själv) för 9 NOK.






Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards