Lilla Pys

Alla inlägg under november 2012

Av Ida - 21 november 2012 20:54

De dagarna jag inte är på träning (och ibland de dagarna också) brukar jag ta med sambon ut på promenad. Ibland promenerar jag själv också. Ikväll gick vi ut tillsammas och det var väldigt uppfriskande. I våras köpte sambon en tröja med reflexer på, den testade jag ikväll. Mycket bra med så mycket reflexer när man är ute och går i höstmörkret. Vi höll nästan på att bli överkörda av en fartdåre, men tack vare tröjan så såg han oss i tid!



 

Av Ida - 21 november 2012 12:42

Igår när jag loggade in på min mail hade jag fått ett brev från CDON. Där stod det att de hade skickat min beställning. Då slogs jag av panik, för jag hade INTE beställt nått. Det visade sig vara två böcker, var av en jag redan hade. Jag tänkte att det måste blivit nått fel på cdon's hemsida. Sen blev jag rädd att det var någon som hackat min sida (varför i hela friden någon skulle vilja göra det!) och beställt böckerna för att jävlas med mig. Så jag skickade snabbt en avbeställning till CDON och sen postade jag ett argt inlägg på facebook. Imorse när jag vaknade hade jag fått ett meddelande på min mobil. Det var från min vän A. Han sa att det var han som beställt böckerna som en tidig julklapp till mig. Han hade skickat sina uppgifter och därför trott att leveransmailet skulle komma till honom. (Vilket det ju uppenbarligen inte gjort.) Så nu har jag iallafall böckerna här, betalda och allt! Så tack till dig Ante för min första och hittils  bästa julklapp! Man kan lugnt säga att jag blev överraskad!




 

Av Ida - 19 november 2012 13:45

Många av mina vänner bor långt härifrån. Vi hörs inte så ofta och ses ännu mer sällan. Men det är skönt att veta att vi kan hålla kontakten via mail,facebook och sms. Jag hoppas att jag snart får träffa mina vänner, för det är ju mycket trevligare att prata,skvallra, skratta och umgås med varandra i verkligheten.  




 

Av Ida - 18 november 2012 18:51

Nu behöver jag lite hjälp. Efter förra årets succé med julkalendern så tänkte jag även i år ha en egen kalender. Men för att slippa riskera att göra en liknande kalender så vill jag veta vad ni läsare vill ha? Förra året försökte jag blanda med lite olika i luckorkorna. Jag tänker iallafall inte annordna nån tävling, som det ser ut nu. Men annars tar jag tacksamt emot alla tips jag kan få. Om ni har långa och utförliga tips får ni gärna maila mig istället på lillapys@hotmail.com



 




Av Ida - 18 november 2012 16:31

Sambon köpte goddissnören i affären förut. Passade på att leka lite med mina innan jag åt upp dem! Det får man väl?



 

Av Ida - 18 november 2012 16:20

Trots att det känns som att jag inte gjort nånting den här helgen så har det ändå varit fullt upp. Har tränat, promenerat, myst med sambon, handlat och städat lite. Idag har vi varit en snabbsväng på loppis och sen handlade vi mat. På loppisen köpte jag två böcker att pryda min fina bokhylla. I mataffären (läs Netto) så hittade vi en step-bräda som sambon köpte till mig. Den är säkert inte lika bra som de vi har på step-träningen. Men tror att den duger till mig för att träna lite på, speciellt när träningen tar jullov.





       Step it up!

Av Ida - 17 november 2012 21:20

Var ute på promenad tidigare idag. På vägen såg vi något som vi båda blev något förvånade över att se. Någon i grannskapet hade redan satt ut en gran i trädgården med julgransljus i! Känns det inte lite väl tidigt? Nog för att jag fått lite julfeeling sen länge. Men lite ordning får det väl vara? Tidigast den första advent, hallå!



  Bilden är lite suddig kanske, men ni ser väl ljusen i fjärran? Det är granen!

Av Ida - 17 november 2012 19:14


  • Jag klarar inte av (hatar är ett starkt ord) Christer Sjögren!


  • Jag tål inte päron (även om jag älskar smaken).

  • Jag säger att min favoritfärg är rosa, men äger dock mer blå plagg (och saker).

  • Jag har inte gröna fingrar (lyckas nästan alltid ta död på mina växter) fast jag älskar blommor.

  • Jag har alltid  ett gosedjur i sängen (då menar jag inte min sambo).

  • Jag är smått tokig i saffran!

  • Jag gjorde min uppkörning 3 gånger innan jag fick körkort (klarade teorin på första försöket).

  • Jag har fobi för ballonger (jag verkligen hatar dem)!!



 


Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards