Lilla Pys

Alla inlägg under november 2012

Av Ida - 12 november 2012 22:24

Har fått lite extra julkänsla idag. Jag låter videosnuttarna tala för sig själva helt enkelt.



  


      

 
                     

Av Ida - 11 november 2012 21:34


Ni har väl inte missat mig på Instagram? Lillapys heter jag där!





 

Av Ida - 11 november 2012 15:30

Tog en tur till Göteborg igår för att umgås med A & M! Lika kul och trevligt som vanligt. Vi spelade spel, åt jättegod mat och skrattade en massa. Blev förvånad hur bra det gick att både köra dit och hem. Min inbyggda gps (i hjärnan) funkade mycket bra. A hjälpte mig förresten att instalera lite program på min datorn som jag kan ha nytta av i min släktforskning. Det är toppenbra, för nu kan jag hitta massa information om levande och döda släktingar (så långt bak som till 1880-talet). Tack för det kära A!


  Ett parti Rappakalja.


  Matmys.


  A ville inte va med på bild, så jag tog kort på hans stol.


  TP (jag vann!!)!

Av Ida - 11 november 2012 15:13

Oj va mycket goda kakor och bullar det blev på bakdagen. Kommer kunna klara mig ändra fram till jul. Men ska nog baka lite till innan jul ändå. Inte minst julgodis!


  Moster gör lussebullar.


  Lilla F och lilla C hjälpte till.


  Lussebullar i olika former.


    Dagens lunch: köttsoppa på älgkalv och grönsaker som moster lagat. Mycket gott!


  Pepparkaksmuffins.


      Julkaka med äpple.


    Jag, lilla C och lilla F gjorde knallrosa kokostoppar.


  Färdiga makroner med saffran och apelsin. MUMS!

Av Ida - 9 november 2012 23:07

För några år sen (läs 2006) såg jag och sambon filmen "This is England" när den kom ut på DVD. Tyckte den var väldigt bra. Filmen handlar om Shaun, en ung orolig pojke som växer upp i England, 1983. Han träffar några skinheads väg hem från skolan, efter ett slagsmål. De blir hans nya bästa vänner, de är även som familj. Filmen har senare greant ut i två mini-serier som nyligen visats på SVT. De första fyra delarna utspelar sig under 1986 (This is England '86) då det gått några och hänt en del i karaktärernas liv. Många intressanta och spännande saker sker som gör att man blir intresserad av att se en fortsättning. De tre sista delarna utspelar sig under julen 1988 (This is England '88) då det sker ännu fler drastiska vändningar. (Kan påpeka att filmen/serien inte är inspelad under 1980-talet utan bara utspelas då.)


Serien/serierna berörde mig väldigt och  kan nog rankas  som en av mina topp 10 av alla serier jag sett. Kan verkligen rekomendera den/dem till alla. Först måste ni ju se filmen och sen serierna på det. Hoppas på en "This i England '90" också, men det ser ut som om manusförtattaren inte har några planer på det ännu. Håller tummarna iallafall!


  Gänget, 1983.


  Gänget, 1986.   Thomas Turgoose i rollen som Shaun (1986).


  Gänget, 1988.


  Vicky McClure gör en fantastisk prestation i sin roll som Lol (1988).


  1988.

Film · Tips · TV
Av Ida - 8 november 2012 20:43

Nu tänkte jag berätta hur jag tycker man ska bete sig som bloggare och bloggläsare. Själv försöker jag flitigt besöka andras bloggar och kommentera så ofta jag kan. Som många säkert vet så kan svara tillbaka på kommentaren man fått på flera olika sätt (lite beronede på vilken bloggportal man har). Jag brukar till 99% av fallen gå in på personens blogg (om han/hon har nån) och kommentera tillbaka. Antingen ett svar eller en ny kommentar om ett (eller fler) av inläggen. Eftersom jag vet med egna erarenheter att man lätt kan glömma av att gå tillbaka till bloggen man kommenterat för att se svaret och sällan kollar mailen efter svar. Då vet man ju inte att personen man kommenterat till har svarat eller ens är intresserad av att besöka ens blogg tillbaka. Tycker det faktiskt känns lite respektlöst och slött att man inte ens orkar ge ett återbesök eller orkar återgälda en kommentar. Jag tycker  att man ska bete sig mot andra som man vill bli behandlad själv (en gammal och enkel regel). Så mitt tips och min önskan till er  är att, ni som känner igen er i beteendet, svarar tillbaka. Var snäll att gör det eftersom det gör den anadra bloggaren glad och du kommer helt klart få besök och en flera kommentarer i din blogg från personen igen. Det måste ju finnas en anledning varför personen valde att besöka din blogg  från första början, eller hur?



Till er som kommenterar och inte har nån blogg; Det finns ju inte många alternativ för er eftersom ni inte har nån blogg att besöka så jag hoppas ni inte tar åt er av min kritik.


Till er som kommenterar tillbaka och besöker min blogg igen: TACK! Ni är guld värda för ni gör mig väldigt glad och jag känner mig verkligen uppskattad av er!

Av Ida - 8 november 2012 19:57

Ja, jag gjorde det. Hade så dåligt med motivation tidigare idag till att träna, men jag tog mig ändå till träningslokalen. Där gav jag 110% och det känns otroligt skönt att jag gick dit. Just nu är jag dock helt slut i kroppen (men tyvärr inte i knoppen) så jag ska slappna av i soffan resten av kvällen. Ska försöka lägga mig i någorlunda tid idag då jag ska iväg till min kusin imorn (tidigt för mig) för att baka hela dagen.



 Kan säga att de här fötterna rörde en hela väldigt mycket under passet.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards