Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 7 augusti 2012 19:06

Det här inlägget vill jag ägna till min älskade sambo. Först vill jag tacka för att du överhuvudtaget står ut med mig och mitt tokiga humör. Sen vill jag tacka för att du är så otroligt snäll och skämmer bort mig! Du anar inte hur mycket jag älskar dig. En dag lovar jag att skämma bort dig lika mycket och kanske mer på samma vis! Fram tills dess så gör jag allt som står i min makt för att du ska må lika bra som jag gör när jag är med dig!


JAG ÄLSKAR DIG!


Av Ida - 7 augusti 2012 18:56

Ibland kan man hitta några "guldkorn" även när man handlar på ICA Maxi (exempelvis). Jag är (eller rättare sagt var) i desperat behov av en ny mascara. Den andra börjar bli för gammal och det kliar i ögonen när jag använder den. Sen är den ganska torr också. Som tur var hade de extrapris på den jag brukar ha, dock i lite mindre förpackning, så jag köpte två. Sen såg jag att de sålde mitt favoritnagellack för bara 19:50;- (!!!!!) styck. Så jag grabbade åt mig fyra olika fina färger. Sen fick jag tag i ett nytt Lypsyl också, har inte testat den "smaken" innan så det fick bli ett sånt plus 5 kr rabatt!


      

Av Ida - 6 augusti 2012 20:10

Har kikat lite på film idag men hann inte kika klart på den så ska se den sen när sambon gått till jobbet. Då blir det liksom lite mindre ensamt också. Det jag egentligen ville säga är att jag vill tipsa om filmen. Om det skulle va så att du INTE sett den. Livet är underbart är en italiensk film från 1997, regisserad av Roberto Benigni som även spelar huvudrollen. Den handlar om en judisk man som har en underbar romans med hjälp av sin humor, men måste använda samma kvalitet för att skydda sin son i ett nazistiskt dödsläger. Den är otroligt gripande och rolig på samma gång. Den måste ses minst en gång i livet (har redan sett den kanske 3 ggr)!



  Kan förresten passa på att tipsa om appen jag använder för att fixa mina bilder. Pho.to Lab heter den, ni kan läsa mer om den här!

Film · Tips
Av Ida - 6 augusti 2012 17:24

Vi går alla omkring med en vinge
som vi inte kan flyga med
som blir en
puckel för oss
som vi måste smyga med.


Vi hade nog alla kunnat flyga

om  inte alla självutnämnda

vicevärdar, skolmästare, konstaplar
och alla dom
praktiska, taktiska,
nitiska, kritiska, anemiska,
akademiska
felfinnarna med pekpinnarna
hade sagt:
Du kan inte flyga!
Håll dig på marken din envingade djävel!
Och drömmer du ens om att
våga med ett enda vingeslag
pröva din flygförmåga
så tar vi din vinge
en dag!


Vi går alla omkring med en vinge,
en dröm, en längtan, en sång.
Tänk om alla våra vingar finge
flyga tillsammans en gång!
Så om du ser
en vinge
flaxa över taken
ska du inte springa hem och bli nervös
du ska bara stanna och begrunda saken
och sen tänka:
"Där är en som sluppit
lös!" 



    



Av Ida - 6 augusti 2012 16:05

Har skaffat "dagens ordspråk" till bloggen, det hittar ni längst ned på sidan!


 

Av Ida - 6 augusti 2012 14:17

Har hunnit med en joggingtur och även en sväng på lekplatsen. Var där med lilla L och hennes mamma. Vi fika och L bjöd på "mjukglass" med "chokladströssel"! Visst ser det gott ut?


Av Ida - 5 augusti 2012 16:33

Har varit duktig idag och både joggat samt styrketräning. Det gick bra utan hund, fast det var tråkigt utan sällskap. Avslutade det hela med en smoothie. Jag gjorde den i min nya mixer. Vi fick köpa en ny eftersom den andra gick sönder, helt utan anledning. Den här nya verkar bra så jag hoppas den håller länge.

Av Ida - 5 augusti 2012 00:23

Vad tycker ni om mina örhängen? Man skulle kunna tro att jag skaffat större hål i öronen, men de är faktiskt "fusk"! Måste förresten berätta att jag vågade väga mig idag. Det blev en glad överraskning då jag bara har ca 4 kg kvar till målvikt! YEY! Så nu ska jag kämpa lite extra innan hösten kommer. Så när den väl är här drar ju alla kul gruppträningar igång så då kommer det kanske försvinna nåra kilo till av bara farten!


   

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards