Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 12 augusti 2012 23:08

Jag lekte lite med min bildredigeringsapp!

Av Ida - 12 augusti 2012 21:02

Är väldigt förvånad hur bra väder det varit de senaste dagarna. Hade räknat med mera tråkigt regn och kyla. Hoppas att det fortsätter såhär ett tag till. Vill gärna kunna njuta lite av solen nu när jag har chansen. Blev dock lite nervös i eftermiddags när det dök upp lite svarta moln på himlen. De försvann ganska snabbt och extra tur var väl det då pappa var här med cabben nere. Imorn ska jag ut och jogga igen. Testar den lite längre sträckan då för jag behöver rensa skallen lite och samtidigt är det skönt med lite frisk luft i naturen.


 

Av Ida - 11 augusti 2012 20:00

Eftersom det var sol imorse och i eftermiddags tänkte jag spenderat kvällen på altanen i min hammock. Men solen försvann så jag fick planera om. Dock var jag ute på altanen en stund för att kika på vårt lilla olivträd som står där och myser. Sen passade jag på att gå lite barfota i det nyklippta gräset. Kanske inte så genomtänkt med tanke på att gräs jag fick på fötterna, men härligt var det ändå.


     Inga oliver på G än, men det trivs bra där på vår altan.


  Ser visst lite trött ut men det var blixtens fel. Är lite smått kär i mitt nya linne. Det är från Rut mfl. och kostade bara 50 kr på REA. Det största pluset är att det är strl S(!!!!)!



Av Ida - 11 augusti 2012 19:48

När jag vaknade i morse mådde jag lite bättre och hade inte så ont i knän eller rygg. Så jag bestämde mig för att jogga lite. Fick med sambon också, även om han cyklade. Jag slog mitt rekord i längd med ungefär 500 meter. Gick iofs lite mer än vanligt men det gick oväntat bra att "springa" den sträckan, så det får bli den i fortsättningen också. När vi kom hem igen bakade jag en smulpaj med jordgubbar och hallon, som blev jättegod! När den var klar kom min kompis A hit och vi mumsade pajen, skrattade och pratade skvaller (som vanligt när vi ses). Det var kul att träffa honom igen! Hoppas kunna hälsa på honom snart i Gbg. Den senaste timmen har jag slöat i soffan och kikat på Downton Abbey! Förvånande va? Har cirka fem avsnitt kvar av andra säsongen. Spännande värre nu, med 1:a världskriget igång!


 

Av Ida - 10 augusti 2012 22:36

Ibland är det skönt att verkligen kunna dega i soffan framför tvn. Kikar på min nya favoritserie, Downton Abbey. Har inte haft möjlighet eller lust att se den innan. Mår fortfarande inte helt hundra så lite choklad, chips och coca-cola får var min tröst för tillfället. Sen är min värmedyna och mitt "hästliniment" mina nya vänner. Men imorn ska jag ut och jogga bort det onda nån gång på förmiddagen och senare på eftermiddagen ska själen få sig en omgång med lite trevligt sällskap och troligtvis många skratt.



  Min favorit, mörk choklad med havssalt!

Av Ida - 10 augusti 2012 00:34

Slösurfade lite häromdan och hamnade på Sofie Sarenbrandts blogg. Hon hade en tävling där då man kunde vinna hennes bok Vila i frid om man gissade rätt på tre författares ansikten. Jag hade alla rätt och hade turen att vinna! Är jätteglad för jag har länge tänkt köpa en av hennes böcker. Tror den kommer vara jättebra! Ska sätta upp den på "att läsa listan" och vänta på att den dimper ner i brevlådan! Ni kan se Sofies blogginlägg här, när hon berättar vem som vunnit = JAG!


 

Av Ida - 9 augusti 2012 22:37

Ibland hatar jag att vara kvinna. Inte nog med att man ska ha mens en vecka varje månad (och framöver föda barn) utan man ska även stå ut med 2 veckors ägglossning innan mensen som är minst lika illa (om inte värre) som själva mensen. Just nu är jag yr som en nynackad höna, mår illa, har mild mensvärk och mellanblödningar samt huvudvärk på det. Känns sådär just nu! Men blir det inte bättre snart så ska jag prata med läkare/barnmorska så får vi se om det kan bli lite bättre. En trevlig sak med dagen är iallfall att jag haft en kompis på besök. Vi hade en lång pratstund och mumsade på en jättegod citronpaj som jag bakade. Receptet kan ni hitta här, om ni vill testa den.



 


Av Ida - 8 augusti 2012 22:29

Ibland kan behöva se vad man åstadkommit så jag har gjort några peppbilder åt mig själv. Den första är gjord i julas och den andra idag.


 Här är det ca ett halvår mellan bilderna och  8 kg skillnad.


 

Det är nästan exakt 1 år mellan bilderna och det är ju faktiskt en otrolig skillnad. 15 kilo skillnad för att vara exakt.

Ska ner några kilo till innan jag är klar. Men detta har jag åstadkommit med aningen ändrad kost och mycket träning. Ska bli ännu mer träning till hösten då gruppträningen drar igång igen, vilket jag längtar till!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards