Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 22 augusti 2012 18:56

Hurra, idag har jag fått koll på vilka träningspass som finns att tillgå till hösten. Har redan anmält mig till ett av dem (de två andra behövs inte anmäla sig till så....) tre pass jag tänker gå till hösten. Är jättetaggad nu och önskar att det snart är vecka 36! *hoppar upp och ner av extas* Hade gärna gått alla pass (förutom barngympan då) om jag fått för min sambo. Han vill ju träffa mig lite i veckan iallafall (vill såklart träffa honom också!), så jag får träna hemma då istället. Men det ska bli skönt att slippa göra alla pass hemma och komma iväg för att träffa lite folk också. Det är även skönt att veta att man har en viss tid att passa varje gång då man ska träna, då ger man inte upp lika lätt. Annars drar jag gärna ut på det så länge som möjligt. Det kan faktiskt vara sjukt tråkigt! Om ni vill kan ni läsa mer på Ljungs gymnastikförenings hemsida, här!


 

Dessa (som jag markerat med gult) pass har jag tänkt att gå på under hösten. Passen på tisdag och torsdag har jag kört innan (samt gympan på måndag) men lördagen blir nytt istället denna termin.


  Såhär ser reklamen ut i den lokala blaskan.

Av Ida - 21 augusti 2012 20:55

När man inte har så mycket för sig på dagarna så är det bra att kika på serier. Har börjat följa några nu den senaste tiden och andra har jag följt sen länge. Här har ni några av mina favoriter. Ska försöka skaffa mig några till den närmsta veckan, då de andra är slut (snart) eller så väntar jag på ny säsong!


  Har sett de två första säsongerna  av Downton Abbey och längtar redan efter den tredje som kommer i september.


   Slukade den här serien på några dagar och nu ser jag fram emot nästa säsong också i september.


  Sista avsnittet av säsong 5 sänds i USA på söndag. Jag längtar redan till säsong 6. DRAMA DRAMA DRAMA!


  Ikväll börjar även en av mina favoritsierer på svensk tv. Jag bara älskar Maria!

Av Ida - 19 augusti 2012 20:42

Tisdagen den 14 augusti kl 21:30 somnade min lille farfar hastigt in, i stillhet på sjukhuset i Borås. Därefter har vi i familjen haft fullt upp med saker som hör ett dödsfall till. Nu får farfar vila i himlen och jag får äntligen vila lite här på jorden. Saknar dig farfar, men känner samtidigt en lättnad för jag vet att du har det bättre där du är nu!



  Farfar blev 93 år.

Av Ida - 18 augusti 2012 23:52

Köpte en tuff kylskåpsmagnet på Nostalgeek, när jag var där i torsdags. Ville köpt några saker från Anne Taintor, men de var tyvärr för dyra för min budget. Får önska mig dem till jul istället. Men magneten kostade bara 25 kr och sitter nu fint på vårt kylskåp. Vad tycks?


 



Av Ida - 18 augusti 2012 23:46

När jag kom hem från stan igår så väntade det en bukett med blommor på mig. Blev jätteglad, rörd och överraskad. Det är skönt att veta att man har så fina och omtänksamma vänner.


  Tack tack tack,tjejer!   




 


   

Ser ni den söta fjärilen i buketten? 

Av Ida - 18 augusti 2012 23:33

I torsdags eftermiddag åkte vi iväg till Lidköping för att komma iväg en stund från allt det sorgliga. Stan var full med fina bilar och massor med människor. Det blev iallafall ett skönt litet avbrott.


    Jag är redo att kika på bilar.


  En äldre likbil, kanske vore nått att åka i som sin sista färd?


   Är det en bil eller en båt? Ja det är båda!


      En ursöt liten bil och en ursöt liten husvagn!


  En stickad bil, jösses vilket jobb!


  Och så ett besök på Nostalgeek igen.  


    Lidan.


   Snygg färg!


  En stickad cykel också....


  Här bränns det däck. Mina kläder luktade både avgaser och gummi sen. BLÄRK!


   Vi avslutade kvällen med lite cruseing i Mustangen.

Av Ida - 18 augusti 2012 23:28

Veckan har varit hektiskt och sorglig, återkommer till varför senare. Fick iallafall min bok som jag vann, med posten i torsdags. Nu ska jag läsa den så fort jag får tillfälle.


    Fick även lite hälsning av författaren i boken.

Av Ida - 14 augusti 2012 13:03

Såhär i skoltider så börjar man få lite höstkänsla fast det fortfarande är sommar. Blir alltid sugen på nya höstkläder då och har surfat runt bland klädkedjorna på nätet och hittat massa snygga saker som jag skulle vilja ha.


 


Jeansen är från Lindex, 399 kr. 


Skinnjacka från H&M, 399 kr. 


Peplumblus från Lindex, 249 kr.  Väska från Lindex, 199 kr. 


  Halsband från Lindex, 149 kr. Shorts från H&M, 199 kr.      Skärp från Lindex, 129 kr.



  Skorna från Din Sko, 499 kr.



  Klänning från Vero Moda,  549,95 kr.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards