Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2012

Av Ida - 24 juni 2012 23:17

Mys + myggfritt!

 
Av Ida - 24 juni 2012 22:16

Har tagit det ganska lugnt idag. Blev lite sent igår då vi först körd hem en kompis vid 2:30 och sen låg jag i sängen och läste fram till kl 4:45 (sambon sov)i en väldigt spännande bok. Har städat hela huset och plockat ordning så nu är det fint här igen. Ikväll har jag bara slappat i soffan och kikat på film. För en stund sen fick jag ett ryck att baka croissants. Hade en burk från Sara Lee, så nu ska jag avnjuta helt nybakta och varma direkt från ugnen innan jag sover.


     


Av Ida - 23 juni 2012 22:05

Eftersom jag fortfarande har ont i huvudet efter gårdagens smäll så har jag nu gottat ned mig i soffan. Har ätit lite popcorn och dricker lite coca-cola light (fast min mage inte gillar det) samt kikar på en konstig med förvånansvärt bra film. Har ändå orkat med att träna idag och ska nog försöka mig på det imorn också, då veckan gått åt till annat. Man får ju inte tappa kondisen helt! Hihi. Fick förresten en flaska Solo av mamma häromdan, som jag högtidligt avnjöt förut i champagneglas. Sen hittade jag en kul app häromdan som jag testat så här får ni avnjuta några passande bilder som jag fixat med den.


     



Av Ida - 23 juni 2012 13:37

Jag och mamma gjorde en fin krans (som skulle varit på bordet men inte fick plats) som fick pryda en hylla.

   Förrätten med avokadoröra, hemgjord snaps och räkor. Receotet finns här!


  Givetvis hade vi med både den norska och den svenska flaggan!


    En hel back med snaps! Dock är det inte så illa som det ser ut då varje flaska bara innehöll 50 ml.


  Såhär såg min tallrik ut. Eftersom jag inte gillar sill fick det bli lax istället. MUMS!


  Obligatorisk nubbe och snapsvisor!


  Jorgubbsbakelse med limekräm och grädde. Recept finns här!


   Citronellaljus för att hålla myggen borta och stämningen på topp!


      Testade mitt nya nagellack jag fick av mamma! Visst är det häftigt?


  Jag dagen till ära.


  Efter att jag lyckats gå in i en kökslucka och fått en bula i huvudet följt av massiv huvudvärk (som fortfarande sitter i) plus illamående och magont så vilade jag mig i soffan. Fick då sällskap av mamma vovve Freja. Trodde först att jag fått en hjärnskakning men nu mår jag mycket bättre bortsett från huvudvärl (som mycket väl kan bero på sömnbrist)!


  Jag var dock lika glad för det!

Av Ida - 22 juni 2012 00:15

 

Av Ida - 20 juni 2012 21:57

Dagen har gått i bakningens tecken. Har hunnit med att göra både småkakor, maränger (allt i rosa givetvis) och lime-curd. Gott blev det som attan så jag ångrar att jag inte gjorde mer. Kakorna heter "Idas rosa prickkakor", så jag tyckte det passade mig perfekt. Hittade receptet i Amelia - sommar. Tror det kommer fler dagar då jag kan baka, ännu fler söta kakor. Imorn ska jag baka rulltårta med mamma (som nu är på besök här i Sverige). Kikade även till min hemgjorda snaps, tror den kommer bli jättegod!


         

Av Ida - 19 juni 2012 22:05

Har haft fullt upp hela dagen. Först hjälpte jag min bästa morbror att städa (han har ont i sina ben så han har svårt att gå), putsa fönster, byta gardiner och sen pratade vi en del skit också. Sen plockade jag lite fläder hos honom som jag sedan la i en burk med citroner. I burken hällde jag vodka, så om några dagar (läs på midsommar) har jag min egengjorda snaps. Efter det drog jag och sambon för att slänga skräp samt panta flaskor. Man kan nog bli rik på att panta om man hittar många flaskor och burkar. Jag blev väldigt nöjd med vad jag skramlade ihop. Åter hemma så plockade jag ihop mina träningsgrejor (dvs. en vattenflaska, gympadojor och min iPod) och gick ner i källaren för att träna. Det blev ett svettigt och skönt träningspass följt av en välförtjänt (och härlig) dusch. Räknade ut att jag "bara" brännt 1632 kalorier idag. Måste vara rekord, för att vara mig. Det betyder att jag kan svulla i helgen. Har planerat massa mumsigt som vi ska äta, bland annat en rulltårta med lime-curd och jordgubbar (för jordgubbar måste vi ju ha!). Är dock väldigt sugen på en chokladkaka just nu, men ska hålla mig till helgen. Ska kika lite på film innan jag sover. Imorn ska jag träna lite mer och sen köra farmor till läkaren (igen!).







Ps. Har även testat min BUS-lotion idag. Hoppas kunna se lite mer resultat imorn men än så länge verkar den väldigt bra. Ska smörja mig några gånger till och hoppas på att bli lite brunare till midsommar. Ds.



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards