Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Oväntad upplevelse

Av Ida - 18 januari 2011 18:12

Som ni kanske har sett finns det ju numer tåg som liknar dubbeldäckade bussar. Jag har tittat på dessa tåg, beundrat dem och önskat att få åka med ett. Så idag fick jag göra det och jag skulle sitta "där uppe"! Jippie va kul tänkte jag. Det började bra när det var endast jag och en tjej till i kupén. Förväntade mig att det iallafall skulle vara några till så att det 10 minuter senare drällde in några yngre personer både killar och tjejer i runt 20-25 års ålder var inte så förvånande. MEN vad jag inte var beredd på var att de var 40 stycken som till råga på allt var extremt högljudda. Från att ha varit en idyllisk, tom och tyst vagn utan vare sig oljud eller lukter av diverse slag kändes det nu som om vagnen förvandlades till en cirkus. Det luktade svett blandat med friterad mat och gammalt kaffe. Jag blev illamående. Jag vill skrika, jag ville kräkas, jag ville UT! Mina funderingar gick mellan att kliva av tåget eller ställa mig upp och skrika HÅLL KÄFT! Men istället försökte jag stilla min irritation med att lyssna på musik. Satte i hörlurarna i öronen och vred på nästan högsta volym. Tror ni att jag hörde nått? Nej då, de andra i kupén kacklade värre än de 30 000 höns min far har brottats med idag. Jösses va de kan föra oväsen må ni tro, men dessa "vuxna" människor var värre. Som att släppa loss en stor 8:e klass på tåget utan lärare ombord. Tåget var ju givetvis försent från stationen, men när tåget började rulla då utbrister alla (utom jag och den stackars tjejen) i sång. Då kändes det som jag dog en smula inombords och att jag för alltid var fast i en hemsk mardröm. Tiden kände oändlig innan vi nådde Alingsås. Efter det kände vägen ännu längre tills jag till slut fick gå av tåget. Då kändes det som om min onda ande släppte sina klor från min kropp och jag gick ut i frihet. Jag frös en smula och ville bara gömma mig under ett täcke i en stor oändlig soffa. Så jag ber er nu människor som läser detta att tänka mer på era medmänniskor. Jag vet att jag har påpekat sånt här förut, men nu  är gränsen nådd!


    

 
 
Johanna

Johanna

18 januari 2011 19:28

Vissa kan det där med föra oväsens :(

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Ida

18 januari 2011 19:29

Ja verkligen. de kunde likagärna tagit med sig megafoner också...:p

 
JD | - 32,3 kg!

JD | - 32,3 kg!

18 januari 2011 21:49

tack för tipset :D

http://josdil.blogg.se

 
FruAndersson

FruAndersson

18 januari 2011 21:55

Usch och fy vad jobbigt! Jag känner med dig ..

Trevlig kväll

http://fruandersson.bloggplatsen.se

Ida

18 januari 2011 22:08

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards