Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 11 januari 2011 18:39

Jag brukar vara den som gillar svensk film, gärna äldre filmer. En del är helt kassa det kan jag hålla med om, men det finns många bra också. Men vad fan har hänt med film-Sverige? Inte nog med Götakanl 3, Vi hade iallafall tur med vädret 2, Änglagård 3 och en ny Åsa-Nisse så ska det nu spelas in en ny Svensson Svensson-film! Herrgud!! Skärpning!! Det känns som vi lever kvar på 90-talet för att man vill få till samma vinnande konsept som då. Tydligen kommer Jägarna 2 också. Snacka om att sabba svensk film ännu mer alltså! Vad blir det härnäst? Ännu en "sällskapsresa" eller kanske Fanny och Alexander 2 - a tribute to Ingemar?!

Av Ida - 10 januari 2011 17:41

När man är hemma och är sjuk så får man faktiskt kolla en massa film. Idag har jag sett två stycken än så länge och jag tänkte tipsa om den ena som jag började se av en slump.


Tidsresenärens hustru

Filmen handlar om Henry som vid sex års ålder upptäcker en gen som gör att han kan resa genom tiden. Men han kan inte alltid planera när han reser eller vart han hamnar.  När han blir vuxen drömmer han om att bilda familj.  En dag på jobbet som bibliotekarie träffar han en kvinna som han sedan ska gifta sig med. Men kommer hon kunna orka med att han  försvinner titt som tätt utan förvarning? Kommer han ens till bröllopet? Kommer de kunna få barn?


Den här filmen är en något rörig men rörande och spännande historia. Jag tyckte den var väldigt bra och skådespelarna gör ett jättebra jobb. Kan helt klart rekomendera den. Trots att den är märkt som romantiskt drama så tycker jag inte att det är en typisk tjejfilm utan den passar alla.



  

Av Ida - 10 januari 2011 13:35

Har återigen blivit "kär" i den norske sötnosen Alexander Rybak. Fredagens Let's dance fick mina gamla känslor att blossa upp igen. Hittade en supersöt video med honom också. Enjoy!


Av Ida - 9 januari 2011 16:19

Jag fyller 27 år om 19 dagar men i fredags fick jag ändå lite födelsedags presenter i förskott. Pappa och min sambo är två personer i mitt liv som tyvärr inte alltid har så bra fantasi när det gäller presenter. Så jag fick själv välja ut saker som jag ville ha när vi var i stan. Känns kul att man verkligen får nått man vill ha tycker jag.

Av min söta sambo fick jag en ny mobil:


  


Av pappa fick jag en:


  

Av Ida - 7 januari 2011 00:18

Ja jag vet, jag är lite seg, men jag har inte haft tid. Ska nu som alla andra babbla massa strunt om hur BRA 2011 ska bli osv, eftersom 2010 inte blev som jag tänkt. Eller nä jag skippar det! Jag tycker att man alltid lär sig något om saker som händer oavsett om de är bra eller dåliga. Jag hoppas bara att jag får må bra 2011 och alla andra också ska få göra det.  Sen önskar jag också att vi får en skön sommar med mycket sol och värme. Har inga direkt nyårslöften men jag har ju redan innan nyår ändrat på vissa saker i mitt liv och hoppas att det gör detta året till det bättre. Gott nytt people!


  

Lilla jag på nyårsafton  

Av Ida - 7 januari 2011 00:11

För ca en vecka sen investerade jag och sambon i en ny soffa. Den är hur skön som helst och det är svårt att inte mysa när man sitter eller ligger i den. Helt klart vårt bästa köp. Kan tipsa om att det går jättebra att sova i den också. Min favoritplats är i divanen/shäslongen till höger. Jag kan ligga helt raklång i den. HURRA! I den förra soffan fick man ligga som i en sillkonserv.



  

Av Ida - 6 januari 2011 16:33

Jag som brukade älska att skriva blogg. Vad har hänt? Jag har nog helt enkelt haft för mycket att göra. Men nu måste jag verkligen skärpa mig. Lova att ni skäller på mig om jag inte gjort ett inlägg på nån dag. Helst skulle ju ett inlägg per dag vara det ultimata. Vi får se hur det går helt enkelt!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards