Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

En mor till salu

Av Ida - 23 januari 2011 17:52

Igår var vi på fars på Rosers salonger i Skara. Det var "En mor till salu" vi såg. Min sambo fick denna upplevelse i juklapp av mig. Vi hade jättekul trots att jag mådde aningen dåligt.


Farsens handling:

Valter Liljefors har gått ur tiden. Lika gott är väl det kanske. Nu återstår bara en sak. Testamentet. Valters dotter Rut ( Anna Carlsson) är väldigt nyfiken på vad far har lämnat efter sig. Så det är med stor bedrövelse hon inser att han lämnat efter sig är … just det, ingenting! Inte pengar i alla fall. Det enda som fanns i hans ägo är huset och där ska ju mor bo … eller? Det finns en liten hake i testamentet. Om modern, Elsa,( Siw Carlsson) gifter om sig då tillfaller huset Rut. Rut börjar leta efter lämplig kandidat till sin mor. Detta blir dock svårare än vad Rut tror. Betjänten Alf ( Jojje Jönsson) gör allt för att sätta käppar i hjulet samtidigt som han inte gör någonting annat som han ska. Elsa, som ska bli bortgift, har blivit ung på nytt och därmed helt opålitlig. Samtidigt håller Pastorn (Stefan Gerhardsson) på med sina skumraskaffärer tillsammans med Götalands tjatigaste knalle (Mikael Riesebeck). Ruts styvsyster Johanna (Jeanette Capocci) som är snäll och naiv har egna planer för modern. Samtidigt som hon matar den okände mannen ( Thomas Hedengran) … vem är det? Kanske kan det danske berömda kuplettsångaren Karsten Kumlin ( Hans- Peter Edh) rädda situationen? Vem vet?


 

 
 
Jessika James

Jessika James

23 januari 2011 22:20

Ja eller hur :(
Men men. Shit happens!

http://strawberrydreams.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards