Lilla Pys

Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 26 april 2010 19:10

Åh jag har ju helt glömt bort dagens höjdpunkt. Förutom det ganska trevliga lönebeskedet i brevlådan låg det där ett rött lysande kuvert med ett hjärta på längst ned i brevlådan. Det visade sig vara ett kort från en nära vän. Blev väldigt glad och det kom allt en tår när jag läste det. Det känns väldigt skönt att veta att ens vänner inte överger en i sånna här lägen. Tack så mycket igen du underbara vän! Du vet vem du är bästaste E!


  

Av Ida - 26 april 2010 18:07

Åh jag vill ha hund! Saknar verkligen min gamla vovve Arthur. En cairnterrier med karaktär och charm. Hoppas kunna hitta en likadan vovve att köpa, ta hem och älska. Men på torsdag kommer mammas vovve Freja och hoppas kunna låna henne lite. Jag hoppas hon inte hårar ner för mycket, det är ju det största minuset med henne. En cairnterrier å andra sidan hårar inte. Men Freja får duga!


Freja, en dansksvensk-gårdshund som bor i Norge!   

Av Ida - 26 april 2010 11:08

Pratade med min underbare läkare förut och det kändes skönt att han är så förstående. Är sjukskriven i två veckor framåt. Sen får vi väl se hur det blir längre fram. Hoppas kunna jobba som vanligt då i maj. Känns ganska långt bort maj, men det är ju bara en vecka kvar av april. Skumt att tiden går så fort. Å här sitter jag och inte kan jag göra nått. Men ska väl försöka få tillbaka lite ork och göra lite saker. På torsdag kommer mamma, Jon och Freja hit! Ska bli kul att ha mamma här. Istället för att ringa henne när det känns jobbigt finns hon i rummet intill.

Av Ida - 25 april 2010 19:52

Nu börjar jag bli trött på den här eviga känslan av att vara ofokuserad och yr hela tiden. Man kan eller orkar inte göra nått annat än att ligga i soffan. Hoppas verkligen doktorn har bra besked imorn. Om det ska fortsätta så här lär det ju inte bli nått jobb för mig. Frågan är bara hur länge till jag blir sjukskriven.

Av Ida - 25 april 2010 10:31

Då var det återigen en sån här jävla dag. Söndag! Varför måste denna dagen finnas? Har man inte ångest innan får man de på söndagar. Idag börjar min sambo första dan på jobbveckan, kl 21:30. Jag har märkt att nu när jag mått så dåligt mår jag sämre när han har gått till jobbet på kvällen. Samma känsla får jag när jag vaknar på morgonen och måste gå upp. Somna om är uteslutet oavsett om kl 7 eller 9 och likaså oavsett när jag somnadet så ska jag vakna tidigt. Så nu sitter jag här ensam och väntar på att min sambo ska vakna så jag kan känna mig lite tryggare i mig själv. Vill inte väcka honom heller eftersom han ska jobba i natt, han behöver sova stackarn.


Imorn ska läkaren ringa mig så får vi se hur länge jag blir sjukskriven till. Kanske måste jobba redan nästa vecka vem vet. Men jag känner nu att jag inte skulle klara det. Blir då biverkningarna starkare än nu så går det ju absolut inte. Nu ska jag försöka hitta på nått som skingrar mina tankar!

Av Ida - 24 april 2010 20:10

Som jag tidigare berättat har jag nu en speciell mail och msn-adress som ni gärna får höra av er till om det skulle vara nått!


lillapys@hotmail.com

Av Ida - 24 april 2010 15:10

Nu när våren är här (eller ja..vår och vår. Det snöade ju besvligen häromdan, men men!) så har jag piffat till vår uteplats med lite nya möbler och blommor.


Köpta på Jysk för 449:- Billigt och bra, samt att de är supersnygga!


 

Trots det billiga priset så är storlarna supersköna.


     


     





 


    



Av Ida - 23 april 2010 12:27

Har idag kännt på biverkningarna av mina tabletter. Känns inte så kul när de förhöjer effekten av min ångest. Fick tyvärr trycka i mig en stesolid för att dämpa den. Känns inte alls kul! Ska försöka ta det lugnt under dagen, spela lite Sims 3 som blivit mitt nya nöje. Det skingrar iaf en del tankar. Ska även skruva ihop ett bord till uteplatsen. Gäller att ha tungan rätt i munnen. Tror sambon får vara mig till hjälp om de ska funka. Kanske man kan finna ork till att inhandla lite blommor till uteplatsen också.



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards