Lilla Pys

Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 23 april 2010 11:33


Kan inte nog understryka hur bra denna låten är. Hoppas det går bra för Anna den 29:e maj i Oslo! Yey!!

Av Ida - 21 april 2010 17:42


Gjorden en liten film när de snöade nyss utanför mitt fönster.

Av Ida - 21 april 2010 16:56

Har införskaffat mig en skräddarsydd mailadress samt msn:


lillapys@hotmail.com


Hör av er!

Kul

Av Ida - 21 april 2010 13:33

Kul att se att så många besöker min blogg. Märk mitt rekord i april på 60 personer! Det gillar jag!


  

Av Ida - 21 april 2010 09:16

Vaknade kl 5:30 i morse och var bara tvungen att springa ner och kissa. Vad upptäcker jag då? Jo det är SNÖ (!!!) ute! Hallå, jag trodde det va vår nu!?

Men nu verkar iallafall det mesta har försvunnit. Man slutar aldrig förvånas av vår värld och naturens reaktioner. Tror faktiskt att det är mänskligheten som är bidragande orsak till mycket av vädrets nycker eller naturkatastrofer. Men vi får hoppas snön håller sig borta  för det ska va vår nu! Jag vill kunna gå ut och njuta av solen, som just nu "lyser" med sin frånvaro. Ska försöka göra nån typ av dans för att locka fram den. Sen ska jag på promenad!

Av Ida - 20 april 2010 14:15

Denna vecka verkar gå i inredningens tecken. Har gjort lite pyssel och även inhandlat lite nya blommor idag. Det piggar alltid upp. Även om det var jobbigt att gå in i blomsteraffären lyckades jag inhandla inte mindre än två pelagonier och en zinkbricka.


Igår, söndag så pysslade jag lite. Se vad man kan göra av papp, snöre, bokmärken, fjädrar, tygband, nycklar och lite tålamod.


 Miniskylten köpte jag på min favorit inredningsbutik: Storegården Contry Living 

  

 Fågelboet köpte jag på en närliggande blomsteraffär och satte sedan i enkla "påskfjädrar"


   

Har använt bastsnöre, en vanlig "påskfjäder" och "scrabooking nycklar" köpta från panduro.


    

Tygbandsbitarna kommer från ett långt band jag köpt på samma ställe som kudden (se tidigare inlägg)och ettiketterna, de  är från "East of India".


 

Bilderna som ser ut som gamla foton är bokmärken köpta  från Panduro.


 

Allt som behövdes var lite lim så var det klart!


Det färdiga resultatet i min fina trollhasselgren.



Här är bilderna på blommorna, zinkbrickan, två söta tavlor och stenhjärtan.


     Köpte två pelargoner a la 39:- styck.






 

Man kan göra en snygg installation om man vill. Så här har jag det just nu.


   

    Köpte denna bricka på en närliggande blomsteraffär för 79:-



Tavlorna har jag fått av min mamma som köpte dem på auktion. Synd bara att det ena glaset har spruckit.


        

Av Ida - 20 april 2010 11:04

Hoppas nu inte att jag är så yr i bollen att jag tipsar om den här filmen igen, men den är ju bra så what the hell. Jag är ett Colin Nutley och Helena Berström fan så den här filmen är extra bra bara för det. En klassiker som skriker 90-tal och får en att minnas när man va sisådär 6 år när mamma spelade dansmusik och dansade hemma på köksgolvet. Tycker ni ska se den. Om det råkar vara nån som har canal+ SF-kanalen kan jag tipsa om att den går där just nu!


Black Jack

 

En film om fasta förhållanden och lösa förbindelser.
Inger, en ensamstående mamma, återvänder till sin hemstad efter ett par år i Stockholm. När helgen kommer gör hon som alla andra - hon går ut och dansar. Det gör också polarna Kaj, Lennart och Robertl Den blyga Kaj faller pladask för Ingers charm. Inger därmot dras mot äventyret och dansbandstrummisen Tommy, van att nedlägga brudar som troféer under sina turnéer...

 

  

Av Ida - 19 april 2010 22:32

Varför dömer du mig? Hur kan du veta hur jag mår? Jag hade väl inte gjort som jag gjort om jag inte mått dåligt? Ett piller kan hjälpa, men det är inte det ultimata. Jag har inte valt det här. Mitt val hade varit ett normalt liv där man kan må bra hela tiden och slippa ta piller. Men nu är det som det är. Vad ska jag göra?

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards