Lilla Pys

Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 9 april 2010 17:01

Nu är det helg och jag är sjuk fortfarande. Jippie! *NOT* Men mår ju mycket bättre nu som tur är, lite ont i magen bara samt yrsel. Hoppas va helt pigg imorn för på söndag ska jag till Göteborg på ett besök på Kajskjul 8. Kommer bli supertrevligt tror jag. Ikväll ska jag slöa i soffan, titta tv och mysa med min sötnöt. Imorn ska vi dra till far för att laga vår ena bil, den ska in på besiktning om ett tag. På kvällen blir det nog samma visa som idag för jag bara måste se fortsättningen av Millenium även om jag redan sett alla 3 filmerna. Me like!



     

Av Ida - 8 april 2010 17:07

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i filmer av Woody Allen, men den här filmen jag nu ska tipsa om var faktiskt bra. Trots att den, som alla Allens filmer, är lite speciell. Det är mycket vackra miljöer från Barcelona som gör att man får lust att åka dit samtidigt som filmen är mycket välspelad av de medverkande skådespelarna. Javier Bardem är ju inte bara duktig skådis, han är inte helt fel att titta på trots att han är 15 år äldre än mig. Men ni vet, äldre män kan ha sin charm.

 

Vicky Cristina Barcelona

 

Vicky och Cristina, två unga amerikanska tjejer, åker till Barcelona för en härlig semester. Vicky (Rebecca Hall) är tillbakadragen till sin natur och ska gifta sig i slutet av sommaren. Cristina (Scarlett Johansson) är hennes raka motsats, öppensinnad, äventyrslysten och sexuellt nyfiken. De träffar en attraktiv och kontaktsökande konstnär (Javier Bardem) och senare även hans vackra, men komplett galna ex-fru (Penelope Cruz). Mötet är början på ett romantiskt äventyr som antingen kan uppfattas som dråpligt eller upprörande,det handlar bara om hur öppet ditt sinne är.

 

 

  

Av Ida - 8 april 2010 16:48

Gah! Hur lyckas man bli sjuk efter bara två dagar på sitt nya jobb? Ja det borde ju jag vara ett levande bevis på egentligen. Men man kan ju faktiskt inte rå för att man är sjuk heller. Ska stanna hemma imorn också för att säkert vila upp mig. Känner mej ungefär som en trasig ballong som luften gått ur. Orkar inte nått och är yr i bollen. Knappt så jag orkar sitta här och skriva, men vad gör man inte för att uppdatera bloggen? Hoppas orkar skriva lite mer imorn, då ska jag uppdatera er om min tilltänkta bok.



     

Av Ida - 5 april 2010 10:34

Har piffat till bloggen nu för våren, men en uppdatering kommer ske längre fram. Kom ihåg att jag bara använder bilder som jag själv har tagit, helt i naturen.

Denna gången har jag använt denna bild. Som föreställer ett brunnslock i sten. Vad tycks?


  

Av Ida - 5 april 2010 09:56

Har fått resa ca 34 mil enkel resa för att inhandla mitt faovoritte. Det tycker jag är ganska knasigt faktiskt. Hade ju visserligen en annan mycket bättre anledning att resa så långt också, så resan var ju inte onödig. Firade påsken hos mamma och kunde då passa på att titta in hos Kåre's i Ytre Enebakk för att shoppa lite te. Så nu har jag förrådet fyllt för ca 2 år framåt. Mums! Tror jag går ut i köket och fixar en kopp direkt!



  

Av Ida - 1 april 2010 11:10

Jag vill bara säga att det är kul att så många gillar min blogg, även om det inte är så många av er som läser bloggen varje dag så är det iaf  nästan 70 % som gillar min blogg! Det är alltid kul att veta. Jag undrar dock lite vad resterande 30 % tycker jag ska göra för att ni ska gilla den!? Jag tar gärna emot förslag och idéer på vad jag kan göra. Är det nått speciellt ämne jag ska eller inte ska ta upp osv!

Hör av er!


Ha en bra dag och en glad påsk!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards