Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ida - 15 oktober 2009 19:15

Här kommer dagens tips på en av mina favoriter. Den ska ses av alla för den är en mycket bra film som helt enkelt passar alla. Den handlar om vänskap, kärlek och styrka.

 

Stekta gröna tomater

"Stekta gröna tomater" är en av de allra bästa 90-talsfilmerna, där mystik, drama, rasism, kärlek och död bakas in i ett mycket speciellt recept. En fantastisk historia med en lång rad hyllade skådespelare i huvudrollerna. Välkommen in på Whistle Stop Café!


Hemmafrun Evelyn träffar Ninny på ett ålderdomshem. Ninny börjar berätta om det café hon drev tillsammans med sina vänner för länge sedan. Det blir en historia om starka kvinnor och dödliga recept, som kommer förändra Evelyn för alltid .

Av Ida - 14 oktober 2009 23:02

  

Av Ida - 14 oktober 2009 15:17

Här, speciellt för dig Andreas kommer dagens filmtips.


Efter att jag vänt upp och ned på hela internet hittade jag den äntligen, min efterlängtade film. Så nu har jag dvdn här i min hand. Filmen är en lite annorlunda svensk ungdomsfilm från mitten av 90-talet. Man kan både känna igen sig och förvånas över det som händer Emelie i filmen. Kan vara värd att se om man inte har nått bättre för sig.



Drömprinsen - filmen om Em

  

Em är en tillbakadragen tjej som gillar att hålla till i sin gamla lekstuga. En dag brinner den ner, och Em får en glimt av killarna som tänt på. Några dagar senare träffar hon en av dem igen. Han heter Jakob och han leder in Em i en ny spännande värld Em blir riktigt kär för första gången.



  

Av Ida - 14 oktober 2009 00:13

Jag undrar ibland över saker som kanske inte alltid har nån betydelse eller har med sammanhanget att göra. Inte heller finns det alltid svar på mina frågor.


1. Varför kan humlor flyga när de egentligen är för tunga?


2. Finns det ett liv efter döden?


3. Hur ser det ut?


4. Varför en del människor kan vara så elaka?


5. Hur var det att leva förr i tiden?


6. Hur känns det att stå upp och kissa (som en man) ?


7. Varför är det bara kvinnor som ska behöva plågas av mens (eller liknande)?


8. Vem har kommit på alla ord?


9. Varför stavas orden som de gör?


10. För att inte tala om alla orstnamn, vem kom på Näsböle? (!!!!?????)


11. Hur blir man rik på bästa sätt?


12. Hur kommunicerar djur med varandra?


13. Hur ser jag ut om 30 år?


14. Kommer jag få mitt drömjobb?


15. Finns det människor på andra planeter?


16. Är hajen en fisk eller bara en haj?


17. Hur många kilometer är en sjömil?


18. Varför fryser man om näsan ibland och ingen annan kroppsdel?


19. Varför är man ibland inte trött fast man borde vara det?


20. Om nått skett annorlund i mitt liv, hade jag inte varit jag då?


  

Av Ida - 13 oktober 2009 23:43

Nu är jag så trött på det här. Min mage har krånglat minst 1 gång i veckan så länge jag kan minnas. Idag har jag fått nog. Hur ska man exakt kunna veta vad man inte tål eller inte om det verkar ändras hela tiden.

Kan ju utesluta päron och ost iaf, för det verkar vara nått jag verkligen INTE tål.

Inte konstigt att man verkar vara en arg bitch hela tiden när man inte kan äta det man tycker är gott utan att må dåligt! Kan nån där ute hjälpa mig? Min läkare kan det då inte, mer än piller. Vad hjälpder det?

Av Ida - 12 oktober 2009 16:35

 

   

Av Ida - 11 oktober 2009 21:56

Åh, blev så ledsen förra söndagen då mina älskade stövlar gick sönder. Känns inte så aktuellt att laga dem heller, men nu kanske jag måste det. Har både idag och i fredags varit på jakt efter stövlar. Vet inte hur många olika stövlar jag testat i alla prisklasser. Men det är säkert 20 olika...MINST. Men jag har ju det problemet med att mina vader antingen är sjukligt stor eller så är alla stövlar sjukligt små. Skulle nog tro på en kombination av det där. Blir så irriterad på det. Vill hitta ett par snygga stövlar som inte kostar skjortan.


Var i en skoaffär i fredags och blev överlycklig då jag såg att de hade en hylla med stövlar som hade extra breda skaft. Men då jag vände över prislappen såg jag att inte ett enda par kostade under 1000 kr!! Tjänar man ca 2000 kr i månaden för tillfället är detta inte ens tänkbart. Knappt inte ens med sambos ekonomiska hjälp.


Men nu får jag gå i mina vinterstövlar, kändes inte så skönt att dansa halva kvällen i dem igår. LITE SVETTIGT, om man säger så. Nån mer som delar mitt problem?


  

Sjukt snygga stövlar från www.ellos.se  för 599:-. Ska man våga beställa?

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards