Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ida - 14 augusti 2014 19:48

Under sommaren har jag inte hunnit eller heller prioriterat träningen. Har inte varit motiverad och dessutom har det varit på tok för varmt enligt mig. Har nog svettats ändå. Bara att gå ut genom dörren har fått mig att drypa av svett. Skämt ådisdo, så har jag faktiskt känt mig lite stressad över det hela. Det har mer känts som ett tvång än som något kul. Men på söndag åker jag och övriga träningsinstruktörerna iväg på en inspirationsdag i Växjö. Då hoppas jag att min glädje och kämpaglöd kommer tillbaka. Jag har ju fått såna kickar och ny energi av att träna tidigare. Har sett det som lite av min terapi. Jag vill så gärna få lusten att snöra på mig skorna och ge mig ut i löparspåret igen. Men en dag framöver (typ nästa vecka) så ska jag göra ett försök. Har gått en del promenader och rört på mig på andra sätt (badat, lekt, hoppat studsmatta osv), så jag har inte varit lat.



 

Av Ida - 13 augusti 2014 11:45

När det börjar bli höst och livet återgår till det normala så har jag alltid mycket att göra. I söndags började sambon jobba igen efter semestern. Man blir otroligt snabbt van vid att ha honom hemma. Trodde det skulle vara svårt att sova utan honom, men det har gått väldigt bra. Men jag längtar redan efter nästa semester. Men jag hinner knappt sakna honom de närmaste veckorna. Har fullt med spännande och mindre spännande saker inbokade. Kalas, kurser, möten, konsert, träning, frisörbesök, hotellövernattning, roadtrips, planering och en massa annat står på schemat. Någonstans där mellan ska jag hinna vila lite och förhoppningsvis både göra om lite här hemma och shoppa. Fulla muggar, full fart framåt är det nya nu.



   Jag är på väg.

Av Ida - 12 augusti 2014 11:15

En av mina barndomsvänner gifte sig för cirka en månad sen. Fram till bröllopet kretsade även mycket av mitt liv runt just detta. Tillsammans med hennes andra vänner planerade jag hennes möhippa. Många trådar att knyta ihop för att det skulle funka. Den blev väldigt lyckad, liksom själva bröllopet. Sen var det ju klart kläder, smycken, skor, väska, smink och frisyr som skulle fixas inför själva bröllopsfesten. Gjorde dessutom en film och "nygifta"-skylten till bilen (då min pappa körde dem i sin Mustang). Dessutom skrev jag och en vän ett tal till bruden som vi höll under bröllopsmiddagen.



   Vi smög oss fram mot huset för att kidnappa henne (jag längst till höger).


  Sen klädde vi ut henne till prinsessa och skickade ut henne på uppdrag!


  Efter det tvingade vi henne klättra....(Här säger hon: Å ni tänker att jag ska klättra dit upp?)


   .....högt upp i ett träd.


  Första ordentliga kyssen som gifta.


  Det fina brudparet.


  Vrålåket med den fina skylten.

Av Ida - 11 augusti 2014 19:56

Komiskt nog är det idag exakt två månader sen jag beslöt mig för att ta en bloggpaus. Kommer nu uppdatera lite då och då. Ifall det blir varje dag återstår att se. Det har varit en fullspäckad sommar (som ännu inte är slut). Jag har massor att berätta för er.



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards