Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Fulla muggar

Av Ida - 18 augusti 2014 15:46

Gissa om jag är trött? Det har verkligen varit fullt upp som sagt. Helgen börjades vid lunchtid i fredags med ett frisörbesök ihop med svärmor. Vi fixade oss inför kvällens konsert. Det blev flätor för oss båda. Sen hann jag hem för lite mat och att byta om. Sen åkte jag och svärmor för att hämta svägerskan. Vi började med att äta supergod mat på en restaurang i stan. När vi var minst sagt mätta så for vi vidare mot Dalsjöfors. Där vimlade det av raggare, bilar och massa annat "löst" folk. Alla var där för att se Brolle. Efter några timmar i parken med fika och lotteri (för vår del) så var det äntligen dags för Brolle att göra entré på scenen. Det var en väldigt bra konsert och snubben kan både sjunga och är fin att se på. Dock var det inte alla i publiken som var lika trevliga. Vi tog oss längst fram (vilket vi var glada för) men det innebar ju även ett ökat tryck från publiken bakifrån. Detta var väl helt acceptabelt då det brukar vara så, bortsett från 3 väldigt överförfriskade damer i åldern 40++. Att man ens går på något sånt när man inte ens kan stå på benen är ju så pinsamt! Men det var inte det värsta. Dom kunde inte stå still en enda sekund. Armar och ben flög åt olika håll utan nån som helst kontroll. Trodde jag skulle få en ölflaska i huvudet också. Blev riven och mörbultad! Jag sa ändå till dem ett antal gånger och vi försökte få vaktens uppmärksamhet. Men efter att svärmor pratat med honom var det visst helt okej att bete sig som en idiot och han gjorde inte ett skit åt att få dem att sluta. Tur då att Brolle vägde upp det hela. Han fick dessutom sällskap av två ifrån The Boppers (mina gamla idoler).



     

      

  



Lördagen var ganska lugn. Vaknade supertrött och var seg hela dagen. Vi var hundvakter så några gånger under dagen fick vi åka upp till huset för att rasta vovven. Var bjuden på 2 stycken 30-årskalas den dagen men fick tacka nej för annars hade jag stupat. Eftersom jag gick upp supertidigt igår för att åka iväg till Växjö för en dag med träning och inspiration. Trots att jag var ännu tröttare igår morse så gick resan dit mycket bra. Kändes konstigt att köra typ 25 mil bara för att vara där en futtig dag, men det var skönt att komma hem efter flera timmars svettig träning. Idag är jag milt sagt mör i hela kroppen. Men jag fick både ny energi och massor med nya övningar att använda till höstens träningspass. Dock fanns det vissa övningar och pass jag inte kunde slutföra, men det är ju alltid bra att ha några mål att sträva mot. Helgen i det stora hela får klart godkänt. Om en stund ska jag iväg på planering för familje- och barngympan och på onsdag ska vi ha ett utepass. Fulla muggar som sagt! Hoppas kunna sova gott i natt!

 
 
Elin

Elin

18 augusti 2014 17:27

Vad roligt! :D Synd bara att vakten inte hjälpte till och få kontroll..
Sv; Jodå jag mår väl bättre. Kram!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

18 augusti 2014 21:18

Sv; Ja, brukar vara så :S
Nej, jag tror inte det. Jag blev yr i flera månader i vintras/våras så var tvungen och åka till vårdcentralen. Är dock rädd för att det börjat blivit så igen.

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

18 augusti 2014 22:16

Oj då det kan gå livligt till i Dalsjöfors tydligen! (Jag har bott i Målsryd och i Dalsjöfors fanns vårdcentral och annat så där har jag varit mycket. Min dotter gick också högstadiet där.)
Nån fason får det väl ändå vara på hur man ska uppföra sig?!

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards