Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Husmorstips

Av Ida - 10 december 2013 22:50

Tänkte dela med mig av lite bra husmorstips som kan passa såhär års.


  • Torra händer är nått som jag lider av vintertid. Ett beprövat husmorsknep om du har torra händer är att värma lite olivolja som du smörjer in händerna med. Sätt sedan på dig ett par tunna bomullsvantar (finns att köpa på apoteket) innan du går och lägger dig på kvällen. Vantarna låter kroppens egen värme stanna kvar och isoleringen hjälper de närande ingredienserna att verka bättre under natten. Är du rädd att vantarna ska glida av under natten kan du sätta fast dem med lite sårtejp vid handlederna så sitter de kvar.

  • Trötta ögon har vi väl alla haft nån gång. En kur som hjälper mot trötta ögon är att blöta en liten handduk och lägga den i frysen några minuter (glöm den inte kvar där för länge). Ta ut handduken, lägg dig i soffan, placera handduken över ögonen och vila en stund. (Funkar även som lindring vid stark huvudvärk eller migrän.)

  • Torra läppar är även ett problem för de flesta på vintern. Gnugga läpprna med gurka för att motverka fnasiga och torra läppar. Gurkan återfukrar huden, så upprepa gärna detta några gånger per dag. Torra och nariga läppar mår snabbt bättre om de smörjs in med lite fast eller flytande honung.



 







 
 
En plats i solen

En plats i solen

11 december 2013 10:01

haha jag läster humortips, och det står nästan det då stavat fel i rubriken, jag fick mig ett gott skratt, haha

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

11 december 2013 11:50

Vilka superbra husmorstips! Och jag gillar bilden, den är min barndom.

Haha, om kronprinsessan har en sån vacker klänning så lär den vara dyr...kanske ett sparmål? :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

11 december 2013 19:56

haha ja det är lätt det blir stavfel utan vara trött, så risken är ännu större med tröttheten knakandes på :)

Begravningen var jätte fin.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Emma-Julkalender på bloggen

Emma-Julkalender på bloggen

11 december 2013 22:31

Ja den som jag har är den dyraste och kostade 1200kr men då är värdet över 2000kr så helt klart värt tycker jag iaf än så länge ;)
Finns billigare, 800kr och 1000kr :)

Japp fick mail från loppi bag att jag kom med men har inte fått något paket ännu, borde komma nu i dagarna, synd att du inte fått mail du kom kanske inte med denna gången då :(

Visst inte om gurktipset det måste jag testa :D!
Kram

http://princessemma.blogg.se

 
Vivi

Vivi

12 december 2013 13:03

Vad bra tips! Olja är bra för mycket, själv används solros oljan flitigt här hemma på Lilleman :)

http://www.missvivis.se

 
miss naily

miss naily

21 december 2013 10:37

Vilka bra tips! Fast honungen skulle inte få sitta på läpparna speciellt länge. Älskar ju honung:) kram

http://www.fames.se/missnaily

 
Lajsas Fotografi

Lajsas Fotografi

9 februari 2014 00:09

Tack så mycket! :)

Vilket bra tips! Måste testas omgående.. du skrev om gurka mot torra läppar.. gurka funkar även på händer och andra eksem.. :)

http://www.lajsa.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards