Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2013

Av Ida - 22 juli 2013 15:41

Året 2003 kan man kalla ett magiskt år för min del. Jag upplevde många av mina "första" under det året. Jag var 19 år, tog studenten och livet låg för mina fötter. Under det året hann jag blanda annat med min första riktiga kyss, min första pojkvän (men samtidigt blev jag utsatt för min första otrohet), mitt första jobb och min första tatuering. Man kanske kan säga att jag var sen med mina debuter, men det känns bra för mig såhär efteråt att dessa debuter var sena.Sista året i gymnasiet var nog en av de mest spännande och höjdpunkten var ju studenten. Balen några dagar innan var som en dröm, att få klä upp sig i vackra kläder (en klänning som vi fick uppsydd av en duktig kvinna. Jag valde möster och tyget själv.) och med håret uppsatt på salong. Hårspray och hårnålar var temat!  Jag tog även körkort det året, närmare bestämt den 27 augusti. Vilken lycka! Två månader senare så fick jag min första bil. Det var en liten blå Peugeot 205 Nouveau med träratt. Den hade registreringsnummer GNF så den fick därför smeknamnet Gnuffen. Det blev många mil, många medresenärer och många skratt i den bilen. Det året besökte jag även Stockholm hela tre gånger under en kort period. Det var där jag för första gången förstod vad alla Håkan-fans talat om. Vi besöket på "Allsång på Skansen" fick jag se honom live för första gången. Det uppstod en förälskelse som hållit i sig i över tio år. Jag flyttade även tillbaka till mitt barndomshem, en flytt som inte var speciellt lätt eller helt frivillig. Min mamma flyttade till Norge och jag hade inget annat val just då än att flytta tillbaka till pappa. Året därpå fann jag kärleken igen, i min sambo Kristian och på den vägen är det. Alla sagor har på sitt vis ett lyckligt slut.


      Tatuering nr 1.


  Nybliven student.


  Kittad och klar för balen (halsbandet har en av min bästa vänner gjort, som är guldsmed).


   2003 års andra (av tre) besök i Stockholm.

Av Ida - 19 juli 2013 21:35

Det behöver egentligen inte vara svårare än så. Jag tycker man dock för se vad som fungerar bäst för en själv och att man mår bra. Sen är det ju väldigt viktigt att man har kul på vägen för annars funkar det inte.


Av Ida - 19 juli 2013 21:32

Dagen blev kanske inte riktigt som jag tänkt. Nog låg jag i hammocken en stund men inte tillräckligt länge. Jag vaknade i morse och var (som vi säger har vi Västergötland) leabröten! Hade ont i varenda ben i kroppen! Blev aningen nojig när jag senare upptäckte ett jättesvullet bett längst ner på benet. Förhoppningsvis har dessa två inget samband. Tror bara att långpromenaden blev för mycket för den här arma kroppen. Å sen dök det upp ett bett på benet också. Förhoppningsvis är det bra igen imorn så jag kan vara som vanligt igen.

Utsikten från hammocken.

Av Ida - 19 juli 2013 12:30

   Antagligen ligger jag i hammocken nu och andas!

Av Ida - 18 juli 2013 22:03

Det har varit ännu en härlig dag. Lite mindre solsken men ändå trevligt. Har veckohandlat (jösses, många vuxenpoäng på det va?!) idag och vi köpte massa gott. Köpte mig mig thaimat hem så dagens lunch var fixad. Nu ikväll mumsade jag goda jordgubbar med vaniljyoghurt, min absoluta favorit! Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med en vän sen högstadiet. Hon bor i Umeå så vi ses inte så ofta. Det gäller att ta vara på tillfällena. Vi gick en lång promenad i snabb takt medan vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det blev 1,1 mil promenerat på under två timmar. Nu ikväll hade vi fotvård med fotbad. Det var väldigt skönt för mina trötta fötter.


Gott med fotbad!

Av Ida - 17 juli 2013 14:46

Livet som kvinna är inte alltid en dans på rosor. Speciellt inte den dagen då man får mens. Trodde jag skulle få njuta en vecka till utan men tji fick jag. Ska försöka kurera mig med värmedyna och sen ut för att lapa lite sol. Å andra sidan ska jag ju iväg till Falkenberg nästa vecka och då hoppas jag kunna bada i havet. Då vill man inte ha lingonveckan! Ska ta med mig en bok ut till hammocken sen och bara ligga där för att vila mig.


Här har man det gött!!

Av Ida - 17 juli 2013 12:15

En del klagar på att det varit så kallt och dåligt med sol, men jag har faktiskt njutit en massa. Speciellt de dagar då det varit varmare. Det är skönt att nätterna är kalla då jag sover mycket bättre då. Tack och lov för vår AC förresten, som kyler ner vårt sovrum. Har kunnat sova riktigt länge (förutom de dagar då jag ställt klockan) och gått upp när jag känt mig redo. Har ätit goda frukostar och gått ut för att sola ibland. Har tagit långa promenader, med eller utan sällskap. Jag har kunnat njuta av en god bok och har hunnit läsa ut flera stycken på några veckor. Har även badat i sjön flera gånger och det var inte igår det hände. Har även invigt min sjukt snygga bikini. Kan meddela att den är lika bekväm som den är snygg. Det har verkligen varit skönt att njuta av livet, som det ska vara.  Just nu trivs jag väldigt bra med mig själv, det var väldigt länge sen jag gjorde det.


 



Av Ida - 17 juli 2013 00:30


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards