Lilla Pys

Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 14 november 2011 23:55

Nu är veckan här som jag väntat på ett tag. Får besök av bästa mamma och ska på julmarknad där jag ska mysa. Hoppas på en superhärlig och fullspäckad helg. Men först ska jag hinna städa, ta en tur till stan och träna på det. Men jag är ju numer träningsnörd, enligt min sambo, så det ska nog gå finfint. Har städat lite nu ikväll då jag, som ni redan vet, lider av sömnlöshet (eller insomnia som jag tycker låter coolare. Haha) ganska ofta. Så jag körde lite städning i light-version här uppe i sovrummet och i hallen. Imorn när jag går upp ska jag ta tag i tvätten då det inte blev gjort idag. Sen är det i princip dammtorkning, dammsugning och golvtorkning i hela huset som gäller. Men det är gjort på en handvändning! Så talar bara ett proffs!


   

Av Ida - 13 november 2011 22:54

Såg i nån inredningstidning att de satt in i ett par gamla skridskor. Tyckte det va skitsnyggt så jag gav mig ut på jakt efter ett par. Hade en bild i min hjärna där jag fått för mig att ett par hängde i förrådet. Visst hade jag rätt om att det hängde ett par där, men inte såg de ut som jag önskat och heller var de inte i så fint skick att de var värda att ta in. Men jag fick en snilleblixt och pimpade väggen på garaget. Lite grankvistar kan pigga upp det mesta. Tror jag ska sätta i lite julgranskulor i fina färger lite närmare jul också. Vad tror ni?


   

Av Ida - 10 november 2011 20:13

Många brukar lätt komma ihåg vad de gjorde när en speciell historisk händelse skett. Jag minns exempelvis vad jag gjorde den 3/3-2003 (min första tatuering).Nu kanske det inte var så historiskt tycker ni, men det var det för mig. Annars finns klassiker som Palme-mordet 86 (då var jag två år) eller det som skedde 11/9-2001. För ett år sen var den 10/10-2010 som gällde då många valde att gifta sig eller annat spännande. Men vad ska nu ske imorn den 11/11-2011 kl 11:11? Många ettor blir det. Jag vet iaf att jag ska befinna mig i en bil påväg söder ut. Vad ska du göra?

Av Ida - 8 november 2011 00:45

Har en längre tid haft problem med sömnen. Inte ens sömntabletter hjälper så det känns ganska tungt. Känner att natten kommer bli lika sömnlös som vanligt. Det som gör det hela extra krångligt är att jag ofta sover längre på morgonen när jag väl somnat som i sin tur leder till att min dygnsrymt blir sabbad. Då blir det sent igång med plugget och så. Men ska försöka göra mitt bästa imorn och producera nått bra och matnyttigt. Det är även dags för gympa imorn, vilket jag ser fram emot. Alltid kul att ha en "morot" att sträva mot. Fick min andra "har du gått ned i vikt" kommentar igår av svärmor (av alla, förutom sambo och farmor (hon brukar kalla mig fet) så är det en väldigt viktig person att få den kommentaren ifrån), vilket gjorde mig ännu gladare.



Av Ida - 5 november 2011 20:35

Har hittat tre kuddfodral som jag tycker är snygga. De är ganska lika varandra men jag vet inte vilken av dem jag ska välja. Kan du hjälpa mig?


Nr 1. Från www.skattskrinet.se 159:-


 


Nr 2: Från H&M 149:-

 


Nr 3: Från H&M 149:-

 

Av Ida - 4 november 2011 23:23

När det var dags för det här nya fenomenet, som kallas fredagsmys så fick jag extra mycket sug efter godis och chips idag. Men jag tycker att jag har skött mig jättebra och inte så mycket som smakat en liten onyttig bit. Körde med morötter, dip (sourcream and union) och cola light.  Sen var bordet givetvis fullt med ljus som doftar äpple och kanel.



 

Av Ida - 4 november 2011 17:44

Har ni 25 minuter att undvara så kan ni kika på dessa klipp som tillsammans blir en kort dokumentärfilm. Elller?




Av Ida - 3 november 2011 20:24

Har fått min första "har du gått ner i vikt"-kommentar. Då blev jag glad. Känns som man får lite betalt för sitt slit (??).

Har ju bara 8 kg kvar nu innan jag är på normalt BMI vilket är mig främsta mål. Är lite nervig över att råka få diabetes som några i min släkt har. Kan som tur är inte får diabetes typ 1 men alla kan ju få typ 2 så man får passa sig. Men det är nog ganska lugnt när jag tränar och har en lite mer skärpt diet. Imorn blir det gymmet för första gången på länge. Premiär blir det dock för själva gymmet då jag aldrig tidigare varit där. Har planer på att köra slut på sambon, men säg inget till honom! ;)

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards