Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 20 augusti 2011 14:45

Har varit på Loppis idag med min vän E, lilla L och mormor M. Jag gjorde en hel del fynd faktiskt. Plus att jag fixat lite höstblommor till trappen.


  Örhängen från 50-talet (20 kr)


  Kryddburkar, troligtvis från 30 talet (120 kr för 3)


  

Gammalt decilitermått (10 kr)


  Figurin från 30-talet (20 kr)


  Ram (5 kr)


  Växtbilder (5 kr st)


  Supersöt skål (30 kr)


  Pigtittare från 40-talet (20 kr)



     

Av Ida - 17 augusti 2011 22:57

Ibland kommer det dagar då man bara vill ge upp. Stanna i sängen för alltid skulle då vara ett bra alternativ. Men så kan det dyka upp små saker som gör det där jobbiga lite mindre jobbigt. Det kan vara en väns uppmuntran, ett kul inlägg på facebook, en bra film, nått överraskande i brevlådan eller något annat uppmuntrande. Jag har just upplevt ett peppande moment och jag hoppas att det finns kvar imorn när jag vaknar. Annars måste nått nytt dyka upp för att fortsätta peppa mig.

Av Ida - 16 augusti 2011 16:09

Hade planerat en trip på loppis igår med min vän N. Men när vi väl kom dit visade det sig att det inte var öppet. Vi blev aningen sura och drog till Alingsås. Där på ÖB fann jag ett mirakel för mitt hår. En inpackning för mycket torrt hår från Garnier. Har testat en annan variant av den förut men den här var verkligen toppen. För första gången på länge kunde jag reda ut mitt hår!

 





Av Ida - 13 augusti 2011 22:04

Ens glädje varar aldrig länge. När jag tidigare i sommar slutade med mina piller trodde jag att det skulle funka utan. Mitt liv var på rätt väg och jag mådde bra. Men efter en hel del jobbiga saker som hänt så har jag fått tillbaka panikångesten, dock i mildare form. Efter noga övervägande har jag fått ställa in resan till Barcelona och det känns inte kul! Men jag måste må bra först innan jag gör något som kräver min fulla uppmärksamhet. Det gäller nu att tänka framåt nu och ta en dag i sänder.

Av Ida - 12 augusti 2011 15:57

Har fastnat för serien som visas sent på torsdagar. Dock har jag fuskat lite och kikat på datorn. Inte nog med att min favoirt Joel Kinnaman är med så är serien faktiskt BRA! Kan klart rekomendera den! Nu ska jag se ett avsnitt till!!


 

Katie Findlay som Rosie Larsen

    

Joel Kinnaman som Stehpen Holder och Mireille Enos som Sarah Linden.

  

Av Ida - 11 augusti 2011 22:03

Jag och sambon tog en trip till Ginza idag för att inhandla lite roligheter. Jag köpte bara filmer, som den cineast jag nu är. Medan sambo köpte tv-spel, för det är hans intresse. Så nu sitter jag och kollar film medan sambon spelar tv-spel!


     

Av Ida - 11 augusti 2011 11:50

Av Ida - 10 augusti 2011 16:20

I dag damp det ned ett paket till mig från Adlibris. I detta paket fanns till min stora glädje, Filmkokboken. Det är en helt perfekt bok till lilla mig som är något av en cineast och dessutom gillar att laga mat!


 


 Enligt Adlibris: Filmhistorien är fylld av oförglömliga matscener. Men hur gör man en champagnecocktail som i "Casablanca"? Vad var det Sally åt i den berömda restaurangscenen i "När Harry mötte Sally"? Hur smakar Oraklets kakor i "Matrix"? Det får man svar på i Filmkokboken, där det genomgående temat är: bra film + god mat = underhållande och smakrik läsning.

Med Filmkokboken kan man välja mellan enklare och lite mer krävande matlagning: en milkshake som i "Pulp Fiction", gazpacho som i "Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott" eller Bridget Jones födelsedagsmiddag (så som den var tänkt!).

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards