Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2010

Av Ida - 9 juni 2010 18:45

Oj oj oj.....Jag har glömt att visa er en fin sak jag fick av min älskling i fredags! När jag besökte psykologen passade han på att strutta runt på stan och shoppa lite. Då köpte han det här söta ljuset!


  

För er som inte kan läsa vad som står på ljuset så står det:

"Kärlekens låga. Den flammade plötsligt upp. Du gör mig knäsvag och jag vill aldrig släppa dig. Du är helt undebar. Du är ljuset i mitt liv."


Supergulligt tyckte jag! Det luktade vanilj, men har inte haft hjärta att elda på det ännu. Men jag ska göra det vid ett speciellt tillfälle.  



Av Ida - 7 juni 2010 19:56


Den här lilla humoristiska filmen personifierar hur jag känner mig. Men jag är alltid trött på måndagar känns det som. Tur man kan vara hemma och vila för att orka med tisdagens arbete.

Av Ida - 6 juni 2010 22:05

Har under helgen umgåtts,lekt, busat, myst och skrattat med L och hennes föräldrar. Man blir varm i hjärtat av att höra barn skratta och man mår så bra när man får en go kram av en go unge som L. Tur man mår bra när man umgås med henne och hennes mamma.  Igår gjorde vi massor av saker. Allt från att bada i minipoolen till att gå på promenad. Vi var även ute på kattungejakt och hittade två kullar med totalt 7 stycken. Jättesöta men inget för mig. Jag är mer en hundmänniska. På kvällen  grillade vi och åt massa gott i trevligt sällskap. Fick mycket motion igår också då jag cyklade en mil och promenerade i 3 km. Fick även tillfälle att träffa lite släktingar och bekanta på vägen då jag passerade diverse släktingars hus på vägen. Ska helt klart cykla dit igen då det är lika fint väder som vi haft de senaste dagarna. Bättrade även på den icke existerande solbrännan också. Det enda stället som det ens syns ett tecken på att jag varit i solen är hårbotten. Aj aj min blonda skalle!


         

   

   

    

  



Idag har jag även fått träffa lilla L och hennes mamma. De var här och fikade en stund då min sötnöt, L's pappa och E var ute och körde cross-motorcykel. (Sötnöten ramlade tyvärr så jag är lite rädd att han har skadat sig allvarlig. Hade ont i revbenen när han åkte till jobbet. Hoppas det inte är brutet. Isf blir det besök hos doktorn med honom imorn.) Vi åt god blåbär- och hallonpaj med massa vaniljsås. Mums! Sedan begav vi oss till lekplatsen för att gunga och testa andra diverse leksaker de hade där. Hade som vanligt jättekul! När de åkt hem somnade jag ute i min solsäng och sov två timmar. Nog för att det är superkul att va lektant så blir man väldigt trött av det.



      



Av Ida - 5 juni 2010 10:52

Igår var första besöket hos psykologen. Kändes bra att få prata av sig men en timme gick sjukt fort så jag kunde nog suttit där ett par timmar till. Men detta kommer bli bra det tror jag. Passade även på att njuta av det fina vädret igår. Härligt att kunna vara ute. Sov till och med en liten stund ute på min solsäng med kudde och filt. Hur skönt som helst. Sen tvättade vi bilarna och efter det drog vi på fest en liten stund. men som tur är så är jag inte bakis idag eftersomm alkohol är nått jag inte dricker nu tack vare eller pga mina tabletter (beror ju på hur man ser det) så det är skönt. Idag blir det nog inget vilande tyvärr. Ska snart ta cykeln iväg till nåra vänner för att hjälpa dem att renovera deras hus. Ska passa på att gosa med min guddotter och sola lite också. Lär nog vara hemskt trött när jag kommer hem i kväll.


  

Av Ida - 3 juni 2010 18:35

Har spenderat säkert 75% av dagen (hittills) utomhus. Har precis grillat med sötnöten och pappsen. Han kom hit på sin mc. Man kan inte annat än att bli sugen på en egen hoj. Ska försöka skaffa mig ett mc-kort först och främst då det finns pengar till det. Men får jag superjobbet så ska jag allt göra det. Har haft en bra dag på jobbet trots att det varit väldigt mycket att göra. Skurbbade knän och kissblöjor. Men det är sånt man får leva med. *skrattar* Nu är jag ledig fram till tisdag och ska vila upp mig och njuta av vädret. Ska i alla fall cykla iväg till min bästa vän på lördag för att umgås och hjälpa till med diverse grejer. Sen ska jag sova en massa! Är sjukt trött hela tiden, men det är väl så det är just nu i mitt liv. Skönt att solen är här och livar upp livet en smula. Hoppas den och värmen stannar hos oss nu resten av sommaren.



    

Av Ida - 2 juni 2010 19:02

Att säga att jag är trött är en underdrift för jag är väldigt trött trots att jag sov 2,5 timme i eftermiddag efter jag jobbat tidigt och gjort ärende åt pappa med en extra biltur på ca 10 mil. Hoppas kunna sova gott i natt ändå och klara av morgondagens arbete. Idag har det gått si och så. Fick en liten ångestattack precis innan lunchen och trodde jag skulle falla ihop. Men jag klarade av det utan tablett och utan att falla ihop. Hoppas slippa känna det så imorn eftersom jag då jobbar den längsta dan på hela veckan. Sen är det ledigt och då ska jag bara vila mig. Kände att förra helgen blev en aningen för mycket eftersom jag i princip sov hela måndagen!  Fy va jag hatar denna sjukdom!!! Kan inte nån ta bort den NUUU!??!!

Av Ida - 1 juni 2010 22:08

Att jobba har faktiskt varit kul de senaste dagarna, men oj va trött jag blir. Har nog aldrig varit så här trött. Inte ens när jag hade min praktik under min studietid var jag såhär trött efter en dag på skolan. Idag blir det att lägga sig extra tidigt eftersom jag ska upp kl 5 (!!!!!) imorn eftersom jag börjar redan kl 6:30. Men å andra sidan slutar jag kl 12:30. Igår, måndag, tror jag att jag sov fler timmar av dygnet än vad jag var vaken. Tror helgens städande, röjande, crosstittande och ESC tog musten ur mig totalt. Får ta en lugnare helg denna vecka och vila upp mig i ett förhoppningsvis underbart väder. Har spenderat 80% av dagen ute i solen. Det syns på mina fötter. Imorn blir det solkräm som gäller, om nu vädret håller i sig. *Håller tummarna* Nu blir det sängen! Natti mina vänner!



Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards