Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2010

Av Ida - 17 juni 2010 22:55

Ännu en härlig dag i solen. Inte alla som har nöjet att få sola på arbetstid. Man har det ganska gött ibland ändå. Men i kontrast till denna vackra och sköna dag hade jag en nära-döden-upplevelse på väget hem från jobbet. Mötte en bil på en smal väg som låg mitt i vägen. Var mycket när en krock, men med lite girande och tokbromsande så klarade vi oss båda med livet i behåll. Det enda som hände var att vi var smått chockade. Killen som jag nästan krockade bad mig om ursäkt säkert 10 ggr och jag tyckte nästan synd om honom. Men vi lever ju båda så ingen skada skedd. Man lär sig att livet kan vara kort vid sånna här situationer.

Men när jag väl va kommit hem hel men inte så ren så blev det en skön dusch, en kortare cykeltur på 4 km, hyrfilm och mys i soffan.



Klarblå himmel

 

Lekplatsen/sandlådan


  

En trollslända landade på plattorna.....


  

.....han mumsade på ett blad....  

Av Ida - 16 juni 2010 19:42

Åh va man njuter så fort solen tittar fram! Jag har både kunnat njuta av solen på jobbet och här hemma. Att sola på arbetstid är ju det bästa helt klart. Imorn hoppas jag på ännu en vacker dag mer ännu mera sol. Ska vara ute hela dagen imorn också. Jobbar 10:15-17:15 så jag ska nog kunna njuta av solen rejält. Får bara inte glömma solkrämen, då är det kört! Mina händer och fötter börjar bli bruna nu åtminstone. Hoppas bara resten av kroppen kommer i kapp. Hoppas även att resten av sommaren bjuder på lika vackert och härligt väder. Man mår så gott inuti av detta väder. Det behöver jag verkligen göra nu efter allt som varit. Hade nog en slags religiös upplevelse i morse eller övernaturlig på nått vis iallafall då jag for fram kl 5:40 genom landskapet. Solen lyste så vackert då den nyss stigit upp. Strålarna framhävde daggens glitter på bladen runt mig både på träd, buskar och diverse andra växter. Fåglar flaxade lite hit och dit, jag såg svalor och på radion spelade samtidigt en sommarvisa. Då kände jag ett lugn i min själ och tänkte att NU är sommaren verkligen här. Jobbade min tidiga dag idag så jag kunde åka hem, sola, hänga tvätt och till och med sova ute en stund. Tänk va skönt man kan ha det. Snart kommer mina nybeställda böcker som jag ska avnjuta i hammocken i sommar. Mmm....jag älskar sommaren, om man nu bortser från alla eländiga och äckliga kryp av alla de slag. Fy! Fästingar är nog värst, fråga mig då jag förra året hade oturen att få borrelia. Kan ju säga att det är ungefär i obehaglighetsskala som ångest. Man blir smått galen, får talsvårigheter, är orkeslös, trött, ont i lederna och har ett stort gigantiskt rött märke nånstans på kroppen. Mitt satt i knävecket! Hoppas ni kära bloggläsare slipper detta elände, men det är tur lite penicillin kan hjälpa.


  


  

Av Ida - 15 juni 2010 21:03

Okej, jag ska försöka att inte låta för negativ för egentligen är jag inte det. Men ibland blir jag galen på alla människor som tycker det är så viktigt att tjata hål i huvudet på en hur bra de har det. Jag tror inte ett skit på det, att allt skulle va så rosa fluffigt som dem vill få oss att tro. Ingen kan ha det så bra. Den enda de ljuger för är sig själva. Okej, jag har det jättebra ibland då livet känns underbart men vissa dagar är det skit helt enkelt. Så måste det vara för alla, eller har jag fel? Man ska inte skämmas för att det är dåligt ibland för det är sånt man lär sig av samt att man då kan uppskatta de bra dagarna mycket mer.


  

Av Ida - 15 juni 2010 18:54

Här får ni se lite bilder på de sakerna jag shoppade i helgen.




    


 



       

Av Ida - 13 juni 2010 23:01

Idag har jag inte gjort mer än nödvändigt. Skönt är det, för en vilodag behövs. Hoppas inte tröttheten gör sig påminnd imorn då jag ska besöka min lilla varulvsbebis. Ska bli kul!! Har även köpt henne en present, den får ni se imorn på bild. Ikväll har jag testat mitt "franskamanekyr-set" jag köpte igår. Här ser ni beviset. Inte illa för första gången!


  

Av Ida - 12 juni 2010 23:01

Minns ni min lilla besökare Råger?


 (http://lilla-pys.bloggplatsen.se/2010/05/06/2933353-zoologisk-upptackt/)


Såg honom nu i kväll när vi kom hem. Men han har tydligen skaffat sig en fästmö som heter Rånja. Har dock inte lyckas få med henne på bild ännu men hoppas kunna göra det snart så ni får se hur hon ser ut. Men jag kan meddela att hon är väldigt söt och passar mycket bra ihop med Råger. Hoppas att det kommer lite små rådjurskid snart.

Av Ida - 10 juni 2010 21:24

Nu var denna arbetsveckan slut. Känner mig helt slut nu. Kom hem kl 17:30 ungefär och la mig en halvtimme senare. Sov till 19:30 på ett ungefär, men är fortfarande jättetrött! Tittar lite på film nu men snart ska det sovas. Känns som jag kommer kunna sova länge imorn också. Ska bli skönt att vara ledig i 4 dagar. Nog för ungarna är go'a så blir jag väldigt trött av att jobba. Men det är väl antagligen sjukdomen och tabletterna som gör det. Men sova är ju skönt så varför ska man egentligen klaga. Ska försöka ta det lugnare denna helg så jag kan besöka min söta lilla varulv på måndag och ge henne en present. Saknar henne och hennes mamma....okej, kanske hennes pappa också. (*skrattar*) Men att träffa min söta L vill jag också hinna med i helgen. Men förövrigt ska jag vila mig en massa för att orka med näst sista arbetsveckan också. Efter det är det sista veckan och efter midsommar är jag ledig. Då hoppas jag solen tittar fram så jag kan fixa en skön bränna och må gott i solen. Förhoppningsvis kunna sova mina tupplurar ute i skuggan. Mysigt värre!! Mmm, nu längtar jag till värmen igen. Den verkar ha försvunnit!

Av Ida - 9 juni 2010 19:09

Idag ska jag äta jordgubbar för att få lite sommarkänsla. Mums va gott! Undra om jag ska ta vispad grädde till eller att bara äta dem som de är. Hm, det var en bra fråga det!?


  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards