Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Mycket på en gång

Av Ida - 19 januari 2014 21:08


Ibland har jag alldeles för mycket att göra. Den här helgen har varit en sån tid. I fredags tog jag det relativt lugnt men var i alla fall på årets första skivstångspass. Det var skönt. Kunde kört lite hårdare känner jag. Igår var jag och sambon i Göteborg. Det var verkligen en mysig dag. Va besökte Konserthuset för lite bröllopsmässa. Det fanns så mycket fint att titta på. Klänningar, kostymer, smycken, frisyrer, accessoarer och mycket mer. Vi träffade Calle Sterner och talade om bröllopsdansen. Kanske kan jag nu övertyga sambon om lektioner när det kommer till den punkten. Sen gick vi ner längst Avenyn för ett besök på Buttericks och Bodega i jakten efter pynt till 30-årsfesten. Hittade det jag ville ha och litet till. Behövs inte så mycket extra utöver det jag redan tillverkat eller hade innan. Kommer nog få rätt känsla ändå. Är väldigt taggade för kalaset, trots vissa omständigheter. På vägen hem stannade vi till för ett kort besök på Jula innan vi åkte hemåt. Hemma blev det filmmys innan vi nästan somnade i soffan.



När jag vaknade i morse så gjorde jag iordning för att åka iväg med pappa till Borås. Farmor var dålig igen så vi skulle besöka henne. När vi kom dit så trodde vi hon sov, men hon var medveten samtidigt som hon inte var det. Vi satt hos henne nån timme innan vi bestämde oss för att åka ner på stan för att äta. Medan vi var på restaurangen så somnade farmor in. Vi åkte upp dit för att ta avsked och det var med blandade känslor. Jag kände en lättnad för allas skull. Nu slipper jag och pappa oroa oss för farmor samtidigt som hon slipper längta efter döden. Nu kan hon istället vila ut hos farfar, som hon längtat efter i 1,5 år. Det betyder att jag kommer ha massor att göra framöver med begravning och med att röja ur huset. Men först ska jag ha kalas och få det överstökat innan jag tar tag i det andra. Jag ska inte låta sorgen ta över den glädje och förväntan jag känner för att fylla år. Det enda som kan få mig lite ledsen i detta fall är att jag inte kommer kunna fira med alla mina vänner. En del har inte haft möjlighet att komma, så det är väl bara att acceptera.




 

 
 
En plats i solen

En plats i solen

19 januari 2014 22:08

Jag beklagar sorgen. Stor kram till dig!

Min helg har varit bra :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Elisabeth

Elisabeth

19 januari 2014 22:09

Har jag missat något? vankas det bröllop? =) Va trevligt med 30-års fest =)

Beklagar verkligen sorgen för din farmor!

Sv: Nja.. Är väl inte så värst sugen på att blogga.. =/

http://www.lajsa.com

 
Jess

Jess

19 januari 2014 22:32

Du verkar ha haft en hyffsat bra helg även om din farmor gått vidare. Beklagar sorgen.
Kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

20 januari 2014 07:47

Jajamensan jag är en moviestar :) Vi är med när de åker upp på ikea och sedan i kassan på ikea :)

Ja då känns det som när min farmor gick bort... :) Det kändes med okej, det var liksom väntat kram

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

20 januari 2014 12:43

Får beklaga sorgen med din farmor :/ Du får bevara alla fina minnen av henne i ditt hjärta och ta fram dem och glädjas åt dem :)
*kram*

http://radhuslivet.blogg.se

 
Emma

Emma

20 januari 2014 15:15

Beklagar sorgen för din farmor, men hon mår nog bra hos din farfar nu <3

Va!? ska ni gifta er??? :D vad har jag nu missat? :)
Vad tyckte du om TGR då :)?

Kram

http://princessemma.blogg.se

 
Lina

Lina

21 januari 2014 09:05

Beklagar över din farmor :( hoppas hon för frid nu.

Tänkte säga stt vi ses på gympan ikväll men jag kommer nog tyvärr inte, har överansträngt mig och fått tryck i bröstet, så jag bör nog vila ett tag även om jag inte vill :(

http://www.miralina.blogh.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards