Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Gott Nytt 2014!

Av Ida - 1 januari 2014 20:00

Det känns så skönt att kunna blogga igen! Nästa lite overklig nästan, eftersom jag inte är van vid detta. Men jag kan lätt vänja mig vid detta. Julen och nyår har varit mysiga. Har tagit det lugnt och ätit gott (utan att vara onyttig för den delen). Mamma och hennes sambo var här under julen. Vi han med att träffa övriga delar av släkte och massa annat. Har även hunnit flera vändor på mellandagsrean där jag gjort flera fina fynd. En snygg klänning, två träningstoppar, örhängen, mobilskal, en kofta, en topp, en ny julgransmatta, läppglans, mascara och ett armband.


Gårdagen spenderades med fina vänner. Först lite shopping och tjöt med en vän från Falkenberg. Vi åkte hem till mig, lagade mat och började göra oss i ordning. Sen kom en annan vän från Ulricehamn och vi piffade till oss som bara riktiga tjejer kan. Efter en timme anslöt sig tre fina pojkar (den finaste var min sambo) och vi kunde efter lite pyssel i köket äta en jättegod middag. Sen följde lite sällskapsspel  och en massa skratt innan tolvslaget. Sen agerade jag, som enda nyktra personen, taxi åt de andra. Det var lite jobbigt den sista kilometern, innan vi var hemma. Det blev lite mycket grus i ögonen från John Blund. Men när jag väl var hemma och hade fått av mig alla lager av smink var väl klockan efter 3. Lite sent i säng och ganska tidigt uppe. Men jag tycker att det är helt okej att vara trött på nyårsdagen. Det är garanterat fler än jag som är det idag. Tydligen ökar pizzaförsäljningen med 300% under nyårsdagen. Det bevisar ju att många är trötta (säkert bakis och slöa) en dag som denna. Jag bidrog inte till statistiken i år, det blev rester för min del. Mycket nyttigare! Hoppas på, som många med mig, att det blir ett hälsosamt år.


 


   Önskar er ett riktigt gott nytt år!

 
 
Margita

Margita

1 januari 2014 22:21

Fina bilder på dig! Bra att någon agerar taxi, haha :D
Läste också att pizzakonsumtionen ökar drastiskt under nyårsdan, jag bidrog inte heller till den statistiken. Jag åt chorizokorv från frysen, riktigt smarrigt.

Ang. bloggutmaningen så kan man skriva inlägg i förväg, vilket jag kommer att göra så mycket jag orkar ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

2 januari 2014 10:27

God fortsättning och tack för de fina kommentarerna, du var väldans fin du med ! Älskar klänningen! ;)
Haha Pizza blev det för oss nyårsdagen, men nu är tanken att socker beroendet ska bort så hela januari har vi sagt att det enda onyttiga som får ätas är max 150gr choklad/vecka som vi delar på! ;)
Kram!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards