Lilla Pys

Alla inlägg under november 2013

Av Ida - 9 november 2013 18:54

Eftersom jag vart sjuk i princip hela veckan så har det inte hänt så mycket att berätta om. Dock är jag bättre idag, vilket känns skönt. Förhoppningsvis ska jag kunna träna på måndag igen. Det har även hänt lite saker de senaste dagarna, både bra och dåliga saker. Jag har hunnit med att klippa mig (även sambon) så nu är man fin i håret igen. Superskönt att det blivit lite kortare. Storhandling och en trip till Ginza har vi också hunnit med. Så nu är förrådet av både mat, film och musik påfyllt igen. Dock har det varit en jobbig vecka (främst den senare delen) då farmor fått nån typ av inre blödning och jag fick åka till henne i torsdags, trots att snoret sprutade. Jag försökte, tillsammans med hemtjänsten och pappa via telefon, att överala henne att åka med ambulansen. Men hon vägrade och jag blev jätteledsen. Hemtjänsten var verkligen guld värd och satte in extra tillsyn under natten. Igår kväll, när pappa kom hem från jobbet (i Halmstad) så fick han henne att åka med ambulansen. Så nu är hon i säkert förvar på sjukhuset. Stackars pappa fick åka hem från sjukhuset kl 7 i morse. Blir att fira farsdag med honom på sjukhuset imorn. Dessutom fick sambon ett dödsbud imorse, hans älskade farbor hade gått bort under natten. Han var för det första inte så gammal men hade många sjukdomar att tampas med, bland annat cancer. Så det har varit en lugn, ledsam och grå idag idag. Men vi tar oss igenom detta också.



 

Av Ida - 2 november 2013 22:18

Torsdagen och fredagens jobb gick jättebra. Var i en trevlig butik med mycket (mestadels) trevliga kunder och väldigt trevlig personal. Vissa jag mötte fick mig verkligen att förstå att jag gillar mitt jobb. Jag stod hela tiden i närheten av fruktbuffén och blev läskad varje gång någon öppnade den så doften av jordgubbar nådde min näsa. Så igår köpte jag med mig lite hem innan jag gick hem. Det var jag värd efter två dagars hårt arbete. Dock så blev jag under fredagen lite krasslig, fick ont i halsen under eftermiddagen och det blev bara värre. När jag kom hem var jag riktigt krasslig, hes och ont i halsen. Sambon och pappa var då i full gång med att montera ihop vår nya säng. Den var hur skön som helst att sova i. Det var en extra speciell känsla att få krypa ner i den, nyduschad med nya lakan. Kände mig som en ny människa när jag vaknade, men förkylningen var ändå ett faktum. Så just nu är läget ytterligare något sämre, med huvudvärk och rinnande näsa. Ska bli skönt att lägga sig i sängen igen så jag kan hissa upp och ner mig lite som jag vill.



   Det är roligare med en egen fjärkontroll till sängen än att åka på Liseberg. Wiiiie!!!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards