Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Jag skäms!

Av Ida - 6 maj 2012 00:27

Ibland skäms jag för vem jag är, hur jag beter mig, hur jag ser ut, vad jag säger, vad jag tänker och vad jag står för. Jag får be om ursäkt för att jag finns. Jag har hela livet skämts och bett om ursäkt för mig själv. Jag trodde det var helt naturligt för att jag är udda (avviker från normen) och att det på så vis skulle vara nått fel på mig. Har försökt hitta lätta lösningar på problemet genom att ändra mig totalt på alla sätt. Men det har känts fel inne i själen fast min hjärna sagt åt mig att det är rätt. Jag har försökt rättat mig efter andras pipa, vänt kappan efter vinden och försökt följa strömmen. Men varför har jag försökt ändra på mig när det enda jag gjort är att vara mig själv? Jag har gått runt hela livet och varit mig själv samtidigt som jag trott att det har varit fel. Hur kan det någonsin vara fel? Varför såg ni det inte som en tillgång? Varför tror ni att jag blev tjock när ni sa att jag var det? Varför tror ni att jag blev dum när ni sa att jag var det? Varför tror ni att jag blev ful när ni sa att jag var det? Fast å andra sidan så hade jag ju aldrig varit mig själv idag om ni inte försökt ändra på mig! Nu skäms jag mer ofta för er skull och för vem ni ville att jag skulle vara!


 



 
 
Lolly

Lolly

6 maj 2012 13:06

Hallå! Du ska inte skämmas för den du är! Inte på nått sett.., Det verkar som om du måste jobba med ditt självförtroende! Jag kan också känna så ibland... Som du beskriver... :/ Men då måste man tänka att: Nej! Det här är jag, och jag är stolt över det! Jag är snygg, jag är smart jag är bäst!" Okej, det kan låta svårt att tänka så för vissa. Men jag har väldigt bra självförtroende.. :P Och det inte nått man "bara får" utan nått man jobbar på...

http://lollygaga.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

6 maj 2012 19:22

Jag känner igen mig själv i det du skriver. Så var det för mig när jag var ung (jag är 60 år nu)och jag har tampats med min självkänsla hela livet men idag är det helt annorlunda. Har alltid känt mig udda, men vet du, det är som du säger, en tillgång. Alla är vi olika och vi är alla bra på olika saker. Alla duger vi som vi är, det är min åsikt. Faktum är att jag ibland tror att vi alla, mer eller mindre, har dålig självkänsla när vi är unga, men det "växer bort" med åren. Sen finns det förstås unga som har bra självkänsla från början men jag tror inte det är så vanligt. Livet är en slags skola och man lär sig hela tiden. När jag var ung rodnade jag till exempel i tid och otid. När gjorde jag det sist? Kan jag inte minnas nu, men det var länge sen! :) Du är bra som du är Lilla Py! :)
Roligt förresten att du har så många besökare!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
bea

bea

7 maj 2012 18:24

Skäms inte för dig själv, du är bra som du är! :-)

http://bea-love-scrapbooking.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards