Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2011

Av Ida - 24 maj 2011 18:05

Har beställt biljetter idag till årets föreställning på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg i juli. Här kan ni se hur ensemblen kommer se ut. Vår favorit är Dag-Otto!





Av Ida - 22 maj 2011 22:03

Ja det var ju det där med att skriva smarta blogginlägg då! Har tyvärr inget att vara sur på denna gång MEN kan berätta lite saker som hänt under helgen. Var på bröllop i lördags. Fick några uppslag till mitt egna kommande (när detta sker är ingen som vet) bröllop. Det var väldigt fint och avslappnat. Inte ett öga var torrt. (Eftersom jag inte frågat brudparet om jag får lägga ut bild på dem så gör jag inte det)


            

Av Ida - 17 maj 2011 18:09

Heja Norge! Har firat idag enligt traditionen med pølse, brus och is (korv, dricka och glass för er som inte förstår norska) som sig bör. Dock fattades en flagga men har dagen till ära varit klädd i rött, blått och vitt!


17 maj firas eftersom kung Christian Frederik skrev under landets grundlag den 17 maj 1814 (lagen blev antagen av Riksforsamlingen på Eidsvoll dagen innan, den 16 maj), och inledde en kort period för Norge som självständig stat, före konventionen i Moss då Norge var tvungen att ingå en personalunion med Sverige.


        

Av Ida - 16 maj 2011 22:55

Ibland vill jag så gärna skriva ett jättebra inlägg men just då står geniknölarna still. Därför tänker jag nu göra ett försök att stimulera fram något intressant. Kan börja med att berätta några saker som hänt mig idag. Det började med att jag imorse glömde jag mina hörlurar till min nyladdade ipod full med massa ny musik som jag var peppad över att njuta av på tåget. Men det sket sig kan man säga. Hann med det lite tidigare tåget som vanligtvis brukar vara lugnare. Därför beslöt jag mig att läsa på tåget. Har idag läst ut en kursbok, Morbror Kwesis vålnad. Den var faktiskt jättebra, dock är den ju skriven för barn men är det kurslitteratur så ska man ju läsa. Kan dock rekomendera den till vuxna också. Jo iallafall, när jag i godan ro sitter där på tåget och läser (kan påpeka att det är tyst och skönt på tåget) börjar en kille sjunga. Han gör det varken fint, i rätt tonläge eller på ett begripligt språk. Jag trodde en stund att jag skulle ställa mig upp i ren desperation och skrika åt honom att hålla käft. Men problemet var att jag inte visste vilket språk jag skulle skrika på. Jag försökte att igonrera honom och tackade Gud (trots att jag inte är troende) när vi kom fram till Göteborg. Såg till att han gick ut före mig så jag slapp se honom. Undra om någon annan reagerade som mig? Inte nog med denna incedent så behövde jag lyssna på 3 hormonstinna, patetiska och omogna undomar på spårvagnen från skolan. Kan verkligen inte förstå att unga kan vara så töntiga. Var man sån? Jo troligen och man tyckte man var såååå cool! SUCK! Hur kunde man va så naiv? Tur man aldrig behöver gå igenom den fasen igen! Nä men se, det lossnade! Ja nu får jag klura vidare till en annan dag vad jag ska skriva!

Av Ida - 14 maj 2011 20:55

Har fått en jättefin klocka idag av min sambo. Visst är den häftig? Notera namnet på den också; citron. Hur gulligt som helst och klockan är SÅ jag.



   

Av Ida - 14 maj 2011 11:50

Det har äntligen blivit dags för den efterlängtade finalen i Eurovision. Hade önskat att fler vänner kunna komma hit ikväll och dela den med mig. Men det blir så när alla har annat för sig som går före att umgås med vänner. Ni kanske tror att jag i detta fall är en extrem patriot och alltid håller på sverigen? Det kan jag säga att jag slutade med efter 1999. Nu för tiden så håller jag på det land vars låt jag tycker bäst om. Det KAN va sverige men det är inte självklart. I år har jag några favoriter:










Av Ida - 9 maj 2011 16:58


          

Av Ida - 8 maj 2011 12:20

Att komma för sent till bion är ju bara så pinsamt, men igår när jag och C lyckades komma 10 min sent kändes det inte alls så. Filmen vi såg var för övrigt "The king's speech" som var superbra. Enligt mig och C, en film helt i vår smak. Sen när filmen var slut fick vi panikskynda till toaletten då vi inte hann besöka den innan filmen. Där inne fick man stå som packade sillar, som vanligt på en offentlig damtoalett. Men då tog lilla jag mod till mig och bad den hemskt snorkiga och självupptagna unga damen längst fram i ledet att gå längre in. Oj vilken skillnad det blev genast! Jag kände mig snudd på vuxen där. Det var väldigt skönt att den där osäkra tonårstjejen har stuckit nu. Orkade inte med henne längre. Så nu finns det bara kvar en nästan vuxen och mogen tjej. Hurra för henne! HURRA HURRA HURRA HURRA!


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards