Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Jag minns....

Av Ida - 17 mars 2011 18:59

Jag minns när jag en gång skulle cykla på mammas stora cyklen fast jag va liten. Det slutade med x antal skrubbsår. Mamma hade nån typ av sårtvätt som luktade gott.


Jag minns när jag hade varit hos farmor som liten då mamma och pappa kom för att hämta mig. Jag kramade mamma och hon luktade som bara hon  brukade göra. En blandning mellan cigarettrök, white musk och tvättmedel. Då kände jag mig trygg.


Jag minns när jag och pappa skulle gå till skogen. Där hittade vi mossa och lav som vi sedan låtsades vara lösskägg och muschaser. Jag skrattade så åt pappa.


Jag minns när jag gick i lekskolan/förskolan. Jag hade en rosa-lila ryggsäck med Tom & Jerry på. Den hängde på min plats på den svarta kroken under den röda lådan. Jag blev ledsen för någon hade sagt nått dumt till min så jag gick till min väska och grät. Var det nån som såg? Var det någon som tröstade?


Jag minns när jag blev kallad tjock fast jag egentligen inte var det. Jag har hela livet trott att jag är tjock. För att trösta min sorg har jag straffat min kropp genom att äta onyttigt samt att jag mått så dåligt att jag tagit tabletter som gjort att jag gått upp  i vikt.


Jag minns när jag grät varje dag när jag kom hem från skolan för att det alltid hänt något jobbigt under dagen.


Jag minns när jag försökte ge igen och fick då skit för jag skadat någon "oskyldig" som egentligen skadat mig mer innuti. Men jag fick aldrig sitta i frökens knä för att bli tröstad när jag grät.


Jag minns när min morfar dog och jag var ledsen. Då fick jag höra att jag var känslig och löjlig som var ledsen. Det är ju så patetiskt av en 12 åring att vara ledsen när man blir retad, särskilt när ens morfar har dött.


Jag minns när jag ville börja spela fotboll. Men när nån sa att den sporten var för krävande och svår för mig att jag inte vågade för att slippa göra bort mig.


Jag minns när mamma och jag åkte för att köpa nya häftiga kläder för att jag skulle bli mer populär så de andra slutade reta mig. Mamma köpte ett Guns n' roses-halsband till mig fast jag inte hade en aning om vem de var DÅ.


Jag minns när min farmor kallade mig tjock.


Jag minns när jag blev kallad ful. Hör man det tillräckligt många gånger så är det ju sant. Eller?


Jag minns när vi skulle ha gympa och spela någon lagsport. När man skulle bli uppdelad i lag blev man nästan alltid vald sist för man var ju SÅÅ dålig.


Jag minns när jag hade en kompis som jag tyckte om. Vi lekte mycket hela hösten och våren. Efter sommaren så ville hon inte vara min vän längre eftersom hon fått en ny kompis som sagt att jag var dum.


Jag minns när jag var liten och jag fick ta skit för att mina föräldrar inte var alla andra till lags. Men fick inte ha sina egna åsikter där.


Jag minns när blev ledsen i skolan då jag låste in mig på toaletten och vägrade att komma ut. Det 70-tals inspierarede inredning och den senapsgula dörren kände som ett fängelse men samtidigt min trygghet. Jag mådde illa!


Jag minns när jag skrev ett brev i skolan till en kompis och någon gick in i min bänk, läste brevet och kladdade över allt med fula kritor.


Jag minns när någon retade med medan andra tittade på utan att göra nått åt det. Var jag inte värd mer?


Jag minns att efter rasten så satt jag vid min bänk och grät med huvudet på bänken och armarna runt men ingen brydde sig.


Jag minns när de kallade min pappa för nått elakt som nån förälder kommit fram till och berättat för sitt barn. Det tyckte ni var kul va?


Jag minns när vi hade klassfest med övernattning. Jag kände mig ensam, osäker och utlämnad. Jag kröp ned i min lila sovsäck en bit ifrån de andra. Jag hade mina gosedjur som jag tydde mig till. Jag råkade prata lite högt med dem, de andra skrattade åt mig.


Jag minns när de kallade min mamma tjock.


Jag minns när vi var på skolutflykt och fiskade. En av de äldre pojkarna råkade sätta ett drag i mitt långa hår. Det gick inte att få loss så de klippte bort deler av mitt hår.


Jag minns när jag frågade en person, som jag trodde var min vän, om hon ville bli min bästis då jag fick svaret: - Nej det vill jag inte, för du tränar inte.


Jag minns när en av dem som var dum mot mig skulle följa med mig hem efter skolan. Jag var jätteglad och så fram emot dagen eftersom jag kände mig accepterad. När jag kom till skolan hade hon ändrat sig och skulle med en annan person hem istället utan att säga nått till mig. Egentligen förstår jag inte varför jag ens brydde mig!


Jag minns när jag första gången hade bh på mig i skolan. Jag fick höra diverse kommentarer om detta och vågade inte ha bh igen för än 3 år senare.


Jag minns att min mamma köpt en gammelrosa mysdress till mig (som jag älskade) som jag hade i skolan,när de kallade mig för gris.


Jag minns när vi lekte i gympasalen på en stor orange matta. Jag la mig på mage på madrassen och de andra började plötsligt slänga sig på mig. Det gjorde ont, jag grät men vågade inte säga nej. Ingen märkte att jag blev ledsen.


Jag minns när vi var på klassresa i Norge hos brevvänner. Några av mina "klasskompisar" lekte sanning eller konka. De skulle välja ut den fulaste tjejen som en kille skulle krama eller nått. De valde MIN brevvän.


Jag när jag var på scoutläger och mina kompisar hängde i killarnas tält. Men jag fick inte vara med för jag var inte tillräckligt snygg.


Jag minns när jag i högstadiet satt på huk vid mitt skåp då en kille tog sin bandyklubba, sköt in den mellan mina ben och strök den mot mitt kön. Han kallade mig sedan något otrevligt. Jag har aldrig känt mig så smutsig.


Jag minns blev arg på en kille som gjorde mig ledsen. Jag tog mot till mig, slog honom, spottade honom i ansiktet och sedan gick jag därifrån. Det kändes skönt och det blev lite bättre efter det.


Jag minns när jag försökte berätta hur dåligt jag mådde till några kompisar men de inte trodde mig. De skrattade åt mig för de trodde jag skojade. Så har det varit ofta, jag har varit rolig istället. Dumt av mig kanske?


Jag minns en vän som jag trodde var min bästa vän. Hon skrattade åt allt jag gjorde och fick mig att tro att allt var pinsamt. Sen skällde hon ut mig när jag inte ville vara hennes vän längre.


Jag minns en vän som inte litade på det jag sa som var sanningen utan trodde på löst skvaller.



Tror aldrig att det du säger eller gör kommer glömmas av. Vissa saker sitter kvar hela livet. De saker jag minns har hänt mig från jag var 5 år, nu är jag 27 år. Att såra någon är som att skära ett djup sår i hjärtat som kanske aldrig läker. Tänk på det!







 
 
rebecka

rebecka

17 mars 2011 20:15

Minne kan vara både härliga och smärtsamma :/
Men man ska aldrig se tillbaka i vrede

http://linkbyz.bloggplatsen.se

Ida

17 mars 2011 20:24

Du har rätt. Det är bara jobbigt att behöva minnas alla trista saker när det finns så kul saker att minnas. Men jag är (som en viss speedwayförare sa) inte bitter! ;)

 
Jennifer

Jennifer

17 mars 2011 20:35

Gu vad hemskt. Jag och några av mina vänner som jag hade i lågstadiet och högstadiet var lite tystare av oss. Vi blev inte retade, men när vi åkte på klassresa var det VI som fick sova ensamma i ett rum. Vi blev ofta valda sist och det var som om folk totalt ignorerade oss ibland. Men så är det inte längre. Nu går jag i högstadiet(7;an) och jag är väl fortfarande tyst. Men jag vågar mer och jag är den jag är helt enkelt. Det är ingen som har problem med det nu^^ Jag kan prata med allt och alla. Jag har aldrig känt mej mobbad, bara lite såhär.. Som att jag är för tyst och blyg ibland. Jag har alltid haft underbara vänner som alltid har funnits där(L) Heh. Jag har en rosa myskofta, älskar den. hade den actually idag och igår i skolan. Den är helt underbar^^<3
Jätte fin blogg, jag läste hela texten. Gu vad hemskt. Stackare, men du måste ha blivit väldigt stark nu inom dej? Och nej. Man är inte ful för att man hör det flera gånger. Du är ju gullig^^<3

http://www.AngelOne.bloggplatsen.se

Ida

17 mars 2011 21:03

Va gulligt av dig! Jag säger som tips att se till att ta för dig och säg till om det är nått som du inte är nöjd med eller står för. Det kommer du inte ångra. Så skönt att du var bra vänner. Det har jag också nu, men jag har länge haft svårt att lite på dem!

 
Ingen bild

mamma

18 mars 2011 06:55

Du skall veta att jag också kommer ihåg denna skoltiden.Vissa av dina skolkamrater + föräldrar avskyr jag som pesten fortfarande än idag.En av lärarna borde inte en fått jobba som lärare dessutom saknade HON utbildning.Jag och pappa gjorde så gott vi kunde så du var iallafall trygg hemma.Jag hoppas många läser vad du skrivit och att dom får sig en tankeställare som svider.Tack och lov vet jag att du har fått goda vänner nu och en fin sambo kram Mamma.

 
a

a

18 mars 2011 10:49

vet hur det känns. började en ny skola förra året, & har inte alls blivit accepterad. vill byta men får inte av mamma & pappa, dessutom vill jag inte verka feg som bytar. Jag ar klart vänner, men det är 4st tjejer i klassen & 10 idiot killar. 5st av dem retar mig HELA TIDEN.
fyfan vad jag hatar dem. de retar inte mig för mitt utseende utan för min familj.....& det gör mer ont i en själv när det handlar om det tycker jag.

http://partypuff.bloggplaten.se

 
Baraa

Baraa

18 mars 2011 11:54

Du är stark!

http://person.bloggplatsen.se

 
Minnie

Minnie

18 mars 2011 12:52

Jag blev tårögd av det du skrev helt sjuk.
Själv går jag i 6:an och varit mobbad sedan dagis.
finns ingen jag kan lita på längre ibland vet jag inte om jag kan lita på mina föräldrar.
Att du haft det så som liten gör mig ledsen men jag kände mig så ensam innan och jag fick en bekräftelse att jag inte är ensam.
Jag kommer läsa din blogg och följa den till du inte skriver mer för din blogg är värkligen fin och att du orkar skriva om detta och att du har mod och styrka gör mig så glad inombords.

http://stigsdotter.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

18 mars 2011 18:06

"Nej, för du tränar inte". Vad i helvete? Vart är världen påväg egentligen? Hjälper väl knappast att säga det, men jag lider med dig. Har i för sig aldrig blivit jättemobbad, men lite, och en gång är en gång för mycket. Kram!

http://advancedridah.bloggagratis.se

 
Natalie

Natalie

18 mars 2011 18:26

Oj...många sånna saker har hänt mig, eller det händer fortfarande.
Det där om ful..jag tror jag är ful för folk i min klass håller på att betygsätta alla hela tiden och jag får alltid dåligt. Jag mår inte bra av det och känner att jag inte är värd nått..
Asså nää...det får mig att gråta hur folk kan behandla andra människor sådär..D: retas och sånt...till och med dig har det hänt...
men iaf..jag gillar din blogg.

http://deliciouscookie.bloggplatsen.se

 
Emmy

Emmy

18 mars 2011 18:42

underbar blogg.
Måste bara kommentera att du absolut inte är ful.
och jag vet hur det var i skoltiden, usch <3

http://fallenangelx.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

18 mars 2011 23:52

Jag har varit totalt utan kompisar och retad och mobbad i 4 år. Både av lärare och elever! 4:an var värst, då hade jag minst 30 stycken efter mig! Asså, gud vad hemskt det var! Jag var den enda på hela skolan som blev mobbad för x antal saker! Efter 4:an stod jag inte ut mer, så jag bytte skola! Den jag går i nu är bättre, som tur är!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

23 mars 2011 11:53

Har du mått dåligt de sista eftersom detta kommer upp nu?

Ida

23 mars 2011 20:24

Nej det var mer ett råd från psykologen. Måste bli fri från mina hjärnspöken!

 
Ingela

Ingela

28 mars 2011 19:54

Oj, vad jag känner igen mig...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards