Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2015

Av Ida - 24 januari 2015 21:50


 

Av Ida - 21 januari 2015 13:45

När jag köper högklackade skor brukar jag alltid ta i och köpa allt för höga. Det slutar med att jag inte kan gå i dem. Det är ganska värdelöst faktiskt! Men häromdan köpte jag ett par jättesnygga, bekväma och med lägre klack. Så nu kan jag både gå och dansa i dem utan att bryta benen. Perfekt! Dessutom var dessa på rea så jag betalade bara halva priset! Ska förresten ut och dansa nästa helg så då får jag tillfälle att använda dem.




 

Av Ida - 20 januari 2015 12:30

 

Av Ida - 19 januari 2015 11:45

Igår beställde jag bussbiljetter till Oslo. Åker dit i början av mars. Ska bli så kul att komma dit igen! Har inte varit där på flera år. Ska dessutom bli skönt att åka buss, så man slipper köra själv. Okej det tar lite längre tid, men man kan ju slappa på vägen. Använda surfplattan och läsa också. Helt perfekt! Ska bli skönt att få insupa lite norsk mentalitet och positiv energi. Dessutom finns det en del saker i matväg som är mycket bättre där.



 

Av Ida - 18 januari 2015 23:00

Här sitter jag och fryser som en liten hund. Har gjort det nästan varje dag hela vintern. Det är helt värdelöst! Tycker att jag har på mig mycket varma kläder och filtar men inget hjälper. Måste seriöst va fel på min blodcirkulation! Nån som har något bra tips på hur man får igång den? Ska för övrigt försöka gå på lite fler promenader nu när jag kommit in i rutinerna igen efter jul. Imorn är det dags för gympa och träning igen. Hoppas kunna få upp värmen extra mycket då.




 

Av Ida - 17 januari 2015 00:25

Vad jag förstått är ni spända på att höra hur det gick i måndags? Jag kan berätta att det gick jättebra! Det var ungefär 90 (lite över) barn och vuxna som kom och gympade med oss. Det var hur kul som helst! Hoppas att det kommer minst lika många på måndag. Andra veckan är alltid lite mer nervös, så man säkert vet att de kommer tillbaka. Men många barn från förra terminen har kommit tillbaka och det är jättekul.


Under veckan har jag dessutom hunnit med tre träningspass själv och lite shopping. Har fått tag i ett par nya klackskor. Halva priset! Hur snygga som helst! Dessutom ville jag ha några med lite lägre klack, då de flesta jag har har så vansinnigt höga klackar. Man vill ju inte bryta benen när man är ute och går (läs dansar). Dessutom har vi skaffat en ny tv. Sambon har under längre tid önskat en smart-tv på 50 tum. Så nu står det en här i tv-rummet. Kul och spännande med nått nytt! Tar nog ett tag innan jag vänjer mig.


Med sockerutmaningen går det bra. Har ätit ute på restaurang två gånger vilket jag tror kan ha inneburit att jag fuskat lite. Men inte orkade jag be personalen lusläsa minsta lilla innehåll. Själv försöker jag inte äta något med socker. Har letat med ljus och lykta efter buljongtärningar eller nån typ av fond utan socker. Men det var svårt. Till slut hittade jag EN sort i hyllan bland (vad som kändes som) 400 andra sorter. Dåligt dåligt dåligt! Verkligen ALLT innehåller socker. Varför är det så? Helt sjukt!




 

Av Ida - 9 januari 2015 12:45

På måndag drar träningen igång på allvar. I år kör jag 2 pass som ledare för barn mellan 3 och 10 år. Det ska bli jättekul! Gillar att jobba med barn. Dock kommer jag inte har någon annan ledare med mig varje vecka. Eller rättare sagt, det finns ingen ordinarie som kan hjälpa till. Men kommer förhoppningsvis får hjälp ändå. Önskar att någon vill hoppa in och hjälpa mig som jag kan ha lika kul ihop med som K. Inte nog med att jag själv ska leda dessa pass så ska jag försöka köra träning 4 gånger i veckan. Men jag får helt enkelt se hur det går med det. Man kan ju hoppas iallafall!



   Nu är hallen tom, men på måndag är den full med barn och vuxna.

Av Ida - 8 januari 2015 18:24

Nu när jag kör sockerutmaningen försöker jag även på andra sätt ta hand om min kropp. Är inte så förtjust i bodylotions och liknande produkter. Mest för jag tycker alla dofta för mycket eller för lite. Hittar jag nån med bra doft då tål jag kanske inte den eller så är den väldigt dyr. Men när jag var på Fitnessfestivalen förra året så hittade jag en helt perfekt produkt. Den både doftar gott och jag tål den. Dessutom är den ekologisk, inte testad på djur och även veganer kan använda den (är dock inte vegan men bra ändå). Förutom detta kostade den 45 kr! Har nu beställt hem en flaska till för den andra börjar ta slut. Det är ett danskat företag som har producerat den tillsammans med massor av andra trevliga produkter. Kan varmt rekommendera denna till er som vill få len hud samtidigt som ni kommer dofta svagt av ljuva citurstoner. Passar inte det så finns det säkert något för er. Ni kan lösa mer om produkterna här!





Solmogna apelsiner ger ett fint inslag av frisket och ett högt innehåll av aloe vera fyller tillsammans med olivolja, sheasmör, jättenattljus- och aprikoskärnolja din hud med nytt liv och verkar regenererande.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards